Zouden jullie eens naar mijn tempkaartje (zie handtekening) willen kijken? Mijn cyclus doet 'raar' deze maand: voor ovulatie was mijn temp al laag, veel lager dan normaal gesproken pre-ovulatie. Dan de ovulatie zelf: FF blijft maar twijfelen tussen dag 17 en dag 19, al lijkt ie nu al een paar dagen voor CD19 gekozen te hebben... En nu wil ook na mijn ovulatie mijn temp niet omhoog; schommelt erg en is haast 0.5 graden lager dan anders na ovulatie. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En wat zou dit kunnen betekenen? Geen eisprong bv?
Hoi Madeliefste, Ik heb geen idee, dus ik kan je niet helpen. Ik heb een beetje iets vergelijkbaars. Ik zet hem hier ook maar even bij als je het goed vindt. Hopelijk kunnen de experts ons allrebei helpen! ik ben deze maand met de fertility friend begonnen. Omdat ik wil weten of het allemaal weer werkt/ op gang is. Mn temp ziet er als volgt uit. Vanaf dag 10: 37.0 - 36.9 - 36.9 - 36.9 - toen een dip naar 36.6 - toen 36.9 (volgens fertility dag van mn eisprong) - 37.0 - 37.0 - 37.2 - 37.1 - 37.0 De temperatuur zakt dus alweer naar oude niveau. Is dat erg? Bovendien zie ik bij iedereen veel grotere sprongen in de temp!
Hi madeliefste, Ik kan je niet echt een verklaring geven, maar ik zou me er niet te druk om maken. Het weer is omgeslagen en kan ook invloed hebben. Het zal vast niet even warm zijn in je slaapkamer? Ik zit zelf deze ronde ook 0.3 lager dan normaal met mijn basale temp. Wat betreft het verhaal na je ei, daar kan ik niet zoveel over zeggen Ben benieuwd wat het gaat doen Hoop1980, heb je misschien een linkje van je ff? Dat kijkt wat makkelijker En waarom je temp vanaf dag 10, wat is er voor die tijd gebeurd? Om een eisprong te zien wordt uitgegaan van een verschil van 0.3 graad. Dit heb je dus netjes gehad met de dip van 36.6 naar 36.9 Ik heb zelf ook een paar dagen na m'n ei een dip gehad die bijna op m'n basale temperatuur kwam, daarna is hij weer mooi gestegen. Je kan helaas nog niet zoveel zeggen 4 dagen na je ei, ook al wil je dat heel graag, ik weet er alles van Lekker door blijven tempen dus!
Hi! Ik heb wel eerder getempt, maar dan werden het zoveel cijfers. Ik zal proberen het in mn handtekening te krijgen. Maar lukt me niet! Haha... Ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Ik was bang dat ik geen ei had gehad, omdat ie alweer zo laag zit.
ik vind em er wel ok uitzien en denk dat het idd dag 19 is geweest, zo te zien ook goed geklust dus hopelijk straks een mooie positieve test.
@ Madeliefste; die van ons lijken wel een beetje op elkaar. Hopelijk voor allebei iig een goede cyclus! Sterkte meis.
Thnx voor de reacties! Hier is het sowieso niet 'raak' deze maand (zie mijn handtekening ook daarvoor ), maar vind mijn cyclus dus wel gek. Ben benieuwd wat het betekent - óf het iets betekent. Want PrettyMuffin heeft indd wel een goed punt, misschien is de slaapkamer al kouder? Hopelijk 'werkt' mijn eisprong wel gewoon goed en is daar niets mis mee Jij (ook) succes, Hoop1980!
Het kan er ook aan liggen dat je op verschillende tijden meet? Zie namelijk een hoop witte bolletjes bij je temperatuur... en vorige maand had je ook al een dipje richting 36.5 zie ik. Slaapkamer kan idd ook kouder zijn! Geef de moed trouwens niet meteen op hoor, jullie zaaduitslag was echt niet zó slecht.
Lief dat je dat zegt over zijn zaad, zelf hebben we nulkommanul hoop voor nu, volgende week eerste afspraak in het zkh... En klopt, ik werk onregelmatig en dat maakt tempen lastig. Ik houd de 'regel' van FF aan dat je minmaal drie uur geslapen hebt, en dat leverde vorige maanden een heel mooi resultaat op steeds: voor de ovulatie ca 36.2, na de ovulatie ca 36.8-37.0...dus zou gek zijn als dat nu ineens voor die grilligheid zou zorgen? Ik ben gewoon erg bang dat mijn eitje niet gesprongen is en da we nóg meer problemen hebben om zwanger te kunnen worden Pffff...wellicht speelt stress ook mee :')