niet bang voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sweetlakecity, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Zijn hier ook meiden die net zoals ik niet tegen de bevalling opzien?
    Het is mijn eerste kindje maar echt super angstig ben ik niet.
    Droom niet over bevallingen enzo.
    Ik zie wel wat er gebeurd.
    Jaa...de tijd van dit geposte berichtje is raar maar dat zijn andere omstandigheden waardoor ik wakker ben. :) :)
    Ik denk eigenlijk, laat maar komen zoals het moet komen.

2. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ja hier nog 1...had het bij mijn eerste ook niet...zag er echt niet tegenop...Het kindje lag in een stuit en na een stuitbevalling is het een keizersnede geworden, maar ook nu zie ik er niet tegen op. Ben niet bang voor pijn. Maar dit kindje ligt ook in stuit en als het niet draait wordt het hier een keizersnede ivm voorgeschiedenis. Vind ik best jammer....

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ook ik ben niet bang voor de bevalling. Vorige keer is alles goed gegaan (toen was ik er ook niet bang voor, trouwens). Ik weet nog wel dat het pijn doet, maar ja, daar kom je wel door. Ik ben gewoon supernieuwsgierig naar m'n baby, dus kom maar op!

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ook ik ben niet bang. en ja, het is mijn eerste!

ik heb een paar jaar geleden drie zware rugoperaties ondergaan, en daarvoor en na zóveel pijn gehad (zenuwpijn, de ergste pijn die er is), en dat heb ik óók overleefd, dus ik heb nu zoiets van: dan kan zo'n bevalling niet erger zijn dan toen.

misschien bagetalliseer ik het wel heel erg, maar voor alsnog heb ik zoiets van 'kom maar op'!
    (ben ook erg blij dat mijn eigenwijze beeb twee weken terug tóch in hoofdligging is gaan liggen, en ik dus normaal kan bevallen).
    ik ga voor de zekerheid (je weet met die rug toch nooit hoe het zal gaan) wél naar het zkhs.

er zat bij mij bij de pufgym iemand die al maanden terug zeven kleuren bagger sch**t voor de bevalling. niet zo slim, want zo ga je een enorme angst opbouwen en span je op het moment suprème precies díe spieren aan die je juist los moet laten. gevolg: een veel moeizamere bevalling.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik was bij de eerste ook niet bang (wel een beetje nerveus zeg maar hoe alles zou gaan, zeker toen ik hoorde dat ik ingeleid werd maar heb me goed ingelezen over wat er precies ging gebeuren en eerlijk gezegd was ik zwanger zijn zo zat met al mijn klachten en wekenlange voorweeen dat ik zoiets had van YES YES YES EINDELIJK!

Nu ben ik ook niet bang (heb wel effe een periode gehad dat ik steeds bang was voor het opnieuw inscheuren en dat steeds droomde of voelde zeg maar) omdat het zo erg was bij Dean, maar eigenlijk ben ik daar nu weer compleet overheen en heb ik zoiets van JIPPIE we gaan weer! heb er zin in BRING IT ON BABY :p

6. sinada

sinada Niet meer actief

ook ik ben niet bang voor de bevalling. Ik weet dat het pijn zal doen en ga uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen. Misschien denk ik er veel te licht over hoor maar kan me er nog niet druk om maken

7. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Ik ben ook zeker niet bang voor de bevalling die komen gaat. Op dit moment dan haha. Weet niet hoe ik er over 3 weken ofzo tegen aan kijk. Ik laat het allemaal maar ene beetje op me af komen.

Ik denk ook niet dat je teveel moet nadenken bij een bevalling. Ieder bevalling gaat toch anders

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik heb me er tijdens de zwangerschap ook niet druk over gemaakt.
    Het moet gebeuren en pijn gaat het toch doen.

Op de dag dat ik werd ingeleid was ik alleen ontzettend zenuwachtig voor het infuus.. :) (ben zo bang voor naalden)

Op het moment zelf vond ik wel tegenvallen, maar vooral omdat ik in een weeenstorm van een paar uur zat.
    Maar ben blij dat ik niet de halve zwangerschap me daar druk over heb lopen te maken

9. Ik ben ook niet bang voor de bevalling, hier ook eerste kindje. Wel vind ik het ontzettend spannend, want wat kun je verwachten?

Maar ik laat het allemaal lekker over me heen komen en ga mee in de stroom.

10. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Met de vorige twee heb ik me niet druk gemaakt om de bevalling (ging ook zo snel)
    Maar ik ben nu wel heel erg benieuwd hoe de derde zal gaan.

Maar wat jullie allemaal schrijven is volgens mij ook de beste instelling:
    Ik laat het wel over me heen komen.
    Je kunt je wel druk gaanmaken , maar dat werkt ook niet zo fijn mee.

In ieder geval wens ik jullie een superbevalling toe.

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    na 9 maanden doodziek te zijn geweest heb ik staan jubelen toen bevalling begon, eindelijk een eind aan alles :)

12. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    bang zijn of opzien nee, tis wel reuzespannend :D
    Ook bij mijn eerste wat ik niet 'bang', vond het wel naar dat ik moest ingeleid worden maar was vooral reuze nieuwsgierig naar mijn dochter ;) .
    Nu ook, nog maar 27 weken en soms zou ik willen dat ik ze nu al in mijn armen had :)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nee, ik zie er ook niet tegenop. Vorige keer ook totaal niet druk om gemaakt van tevoren, al was het geen makkelijke bevalling. Je weet nooit hoe het gaat, wie weet gaat alles nu wel meer zoals het hoort, dus waarom zou ik me van tevoren druk maken, ik schiet er niets mee op.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik was ook niet bang en het viel wel mee.

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik was ook helemaal niet bang en daardoor ging ik gelukkig heel relaxed de bevalling in. Nu piep ik wel anders over een bevalling ;) Maar die houding is wel de juiste vind ik. Je weet helemaal niet hoe jouw bevalling zal gaan dus waarom zou je je er druk om maken? Je ziet het wel op het moment dat het gebeurt :)

Al denk ik niet dat ik de volgende keer weer zo zal denken ;)

16. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

denk nog steeds zo.
    Heb momenteel wat gerommel gevoel.
    zou te wat zijn vanavond?

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben ook (nog) niet bang voor de bevalling, meer nieuwsgierig. ben wel bang voor dingen die eromheen kunnen gebeuren, zoals strippen, hechten enz. dingen die niet natuurlijk zijn.

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier nog 1 die niet bang is hoor.

Bij de 1e ook nooit bang geweest voor de bevalling hoor, had ook zoiets van ik zie het allemaal.

En ook al was mijn 1e bevalling niet zo prettig, nu ben ik ook niet bang voor de bevalling.

19. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ben ook niet bang voor de bevalling. Dat was ik bij de eerste ook niet en dat heeft me wel ontspannen gemaakt denk ik. Ook nu ben ik niet bang. Vind het spannend omdat ik dit keer thuis wil bevallen, maar bang ben ik niet.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Idem..... ik heb zoiets van: ik weet toch niet wat me overkomt, omdat het mn eerste bevalling zal zijn. Kindje moet er uit, er is nog nooit eentje blijven zitten. Dus ik laat het wel over me heen komen en probeer me er niet al teveel bij "voor te stellen". Natuurlijk lees je je wel in, maar dan nog, iedere zwangerschap, iedere bevalling is anders en wordt anders beleefd.

Wel heb ik al gekscherend gezegd: Negen maanden lang geen klachten of kwalen gehad, zul je zien dat ik nu een gigantische Horrorbevalling ga hebben! :)

Deel Deze Pagina