Maar misschien vind ze je wel gewoon eigenlijk heel aardig, en probeerd ze doormiddel van een, in haar ogen, compliment.. toenadering te zoeken? Tuurlijk is het vragen over zwangerschappen risky business, maar wat is dat tegenwoordig niet?
ben je zwanger? vind ik eigenlijk net zo brutaal als, is het gepland? je weet gewoon niet wat erachter zit, hoe gevoelig het maar al te vaak ligt en als je wel zwanger bent en je collega´s weten het nog niet dan is dat zo omdat jij daarvoor kiest. met zo´n vraag zet je iemand echt voor het blok en ik vind het nergens voor nodig. gelukkig is het in dit geval per mail zodat je je antwoord goed kan overwegen. ze zou maar uit het niks voor je neus staan met die vraag. kan toch niet op het werk? wel moet ik erbij zeggen dat het ligt aan de band die je met een collega hebt, in dit geval eigenlijk geen band dus.
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Misschien is ze, zoals al eerder is gezegd, op zoek naar contact en is dit haar (ietwat onhandige) manier om dat te doen. Sommige spontane mensen denken niet te ver na over de impact van een vraag en geven een volledig zonder bijbedoelingen bedoeld complimentje. Is uitzonderlijk, maar ze bestaan echt! Wees blij met het compliment en laat het antwoord in het midden, zou ik denken.
Dat ze je mailt dat je er laatste tijd stralend uitziet is wel een leuk compliment. Ja dat ze dan vraagt of je zwanger bent is maybe niet zo gepast, maar denk ook niet dat ze t verkeerd bedoeld en t juist aardig... Ik zou ook teruggemaild hebben van: niet dat ik weet ! Maybe stuurde ze je wel een mail omdat jullie idd niet goed contact hebben verder en t dan niet persoonlijk durfde??? Ja ik zou me er niet zo druk om maken joh ..je hebt va die mensen die soms dingen eruit flappen zonder t fout te bedoelen of te weten hoe t zal overkomen.
Ik denk dat die collega daar niet bij stilgestaan heeft dat het verkeerd over zou kunnen komen. anders stuurt ze haar vast eerst niet een compliment erbij. Dat het fout kan gaan en dat het niet altijd lukt om zwanger te worden wist ik idd ook, maar hoevaak en hoe heftig het kan zijn wist ik pas toen ik hier op het forum kwam. Denk dat als je er zelf niet veel mee bezig bent en niet iemand kent die moelijk zwanger kan worden of een mk heeft gehad of iets anders je daar niet bij stilstaat en zo'n vraag gewoon stelt uit nieuwsgierigheid. Ik zal de vraag ook niet stellen ook niet of het gepland was. Die vraag vind ik overigens altijd brutaal, daar hoef je niet meer informatie voor te hebben vind ik. Ik denk dit trouwens maar gewoon. Ik hoop gewoon dat dat ze het lief bedoelde.
Ik zou het ook als compliment beschouwen en misschien is het voor haar inderdaad een manier om toenadering te zoeken. En ja, het kan dan verkeerd aankomen als je bijv. niet bezig bent met zwanger worden, of dat het allemaal moeizaam gaat, maar dat kan zij natuurlijk niet aan de buitenkant zien... Wat dat aan gaat is het dan wel netjes dat ze het per mail doet en het je niet face to face op de werkvloer vraagt. Dat zou in mijn ogen in geval van bovenstaande nog pijnlijker/genanter zijn geweest. Ik zou zeggen, je niet te druk om maken, ze bedoelt het vast goed!
Is inderdaad waarschijnlijk niet slecht bedoelt en ze zoekt misschien toenadering maar ik blijf het toch heel raar vinden. Edit: maar dat zegt misschien meer over mij dan over haar natuurlijk . Gewoon het compliment onthouden en de rest vergeten dan maar .
Ik zou mij er niet druk over maken hoor. Gewoon terug mailen dat het niet zo is en inderdaad; zie het als een compliment, ze vind je er stralend uitzien! Als ze nu had gezegd, goh je bent dikker geworden, ben je zwanger?
Ik denk dat ze het hatstikke lief bedoelde en inderdaad iemand noemde het al ! Misschien vind ze je wel erg aardig? En ja het is Misschien niet zo gepast maar er zijn ergere dingen lijkt mij ! Goed dat je haar terug gemaild hebt! Morgen maar een testje doen en ach wie weet voelt ze dingen haha
Misschien zit ze ook op zp en heeft ze je herkent. En dankzij dit topic, weet ze het dan zeker. Haha!
Ik zou het als een compliment zien. Ik zou dan ook een beetje luchtig antwoorden en me op de vlakte houden.
Ik vind het helemaal niet raar eigenlijk. Ik vind sommige mensen wel snel beledigd, sorry...iemand kan het gewoon hartstikke aardig bedoelen. Je kunt toch gewoon reageren? Ik zou het juist attent vinden als ik zo'n mailtje zou krijgen
Ik zou het ook als een compliment zien, zou het zelfs leuk vinden om zo'n mailtje te krijgen al ben ik dan niet zwanger Ik heb een collega die me het op de man af vroeg, ook zij zag aan me dat ik zwanger was, was toen ook maar enkele dagen overtijd Heb toen wel gezegd dat het niet zo was Zelf zie ik ook vrij snel dat er iemand zwanger is, maar ik ga dat toch niet vragen, ik wacht ook gewoon rustig tot ze het zelf komen vertellen.
hehe, toen ik het las dacht ik het is beter dat ze mailde ; ben je zwanger , want je straalt (compliment) als dat ze mailt ; ben je zwanger, want je bent verdikt :-D
Je kan ook de vraag terugsturen; "Nou, wat een toeval, ik wilde je er 1 deze dagen ook op aanspreken of je zwanger was, je ziet er zo anders uit!" Als zij dan niet zwanger is, zal ze merken dat een dergelijke vraag verwarring en een naar gevoel met zich meebrengt en dat het eigenlijk heel privé is. Ben ik dan dik? Straal ik ook? Hoe denken ze zoiets te zien? Dat is trouwens ook het standaard antwoord bij iemand die tegen me zegt; Wat zie jij er slecht uit! Antwoord; Nou, dat wilde ik net tegen jou zeggen!! ( niet dat dat vaak gebeurt, maar het is wel eens voorgekomen en die vraag vind ik alles behalve netjes..) Dan zeggen/vragen mensen dat nooit meer, wedden?
Ik vind mensen de laatste tijd echt snel op hun teentjes getrapt hoor... Je kan het ook positief bekijken en denken goh wat lief dat ze vind dat ik straal en er goed uit zie! (zoals je vriend dus al zei) Als ze had gevraagd of je aangekomen was, was het vast ook niet goed geweest. Je mag tegenwoordig niks meer vragen of zeggen of mensen zijn al beledigd. Niemand kan in een ander zijn of haar hoofd kijken en dus weten of ze in de mmm zitten, wel of geen kinderwens hebben enz. Als je je daar bij iedereen de hele dag mee bezig moet houden heb je daar een dagtaak aan. En je kan dat soort vragen ook als intresse zien. Als er nooit naar gevraagd wordt dan is het ook niet goed want dan wordt er geen intresse getoont Zelfde als mensen die zeuren als hun kind voor een jongen aan wordt gezien terwijl het een meisje is (voor baby's met een kaal hoofdje),sorry maar ik zie het ook nooit hoor bij die kleintjes (of ze liggen in een rose of blauwe kinderwagen). Geniet er gewoon van dat ze je een compliment geeft! Ik bedoel bovenstaande echt niet naar (geschreven woord komt altijd zo naar over), maar het valt me zo vaak op dat je tegenwoordig niks meer mag vragen of zeggen of men is al beledigd.
Er zijn nou eenmaal mensen die het heel snel" zien" al voordat je het zelf weet,helaas(?) waaronder inderdaad ook collega's,sommigen kunnen je ook vertellen al voordat je het ook weer zelf weet of het een jongen of een meisje is.