Vreemd mailtje van collega

Discussie in 'De lounge' gestart door Mikki77, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou ben ik wel benieuwd of zegelijk heeft, heb je getest!??

2. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik hier net zo!!!! Vertel vertel!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb getest, negatief. Ze heeft het dus verkeerd gezien ;)

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zie ook niet wat er brutaal aan is..
    Ik zou het wel lief en grappig vinden!

En hoezo not amused?

Ik zou er wel (met haar) om kunnen lachen als inderdaad zou blijken zwanger te zijn, en iemand (juist die ik niet goed ken) het zou kunnen zien aan hoe ik eruit zie (vooral op een positieve manier)!

5. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ah zie dat je nagatief getest hebt..

Nou dat zie je er dus hartstikke goed uit!! :)

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik snap enigzins wel dat dit voor sommige vrouwen erg pijnlijk kan zijn. Als je al lang bezig bent en het wil maar niet lukken bijv..
    Maar ik zou me er indd ook niet druk om maken en het zien als een compliment! Indd beter via de mail vragen dan waar iedereen bij staat!
    Ik denk ook dat je collega het niet zo bedoeld heeft als dat jij het nu op vat. Denk niet dat er zo bij stil heeft gestaan dat het een 'rare' vraag is.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

oh jammer dat je negatief getest hebt.

Maar wat al geopperd werd: je ziet er gewoon mooi uit!

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ik denk dat vrouwen die makkelijk zwanger raken er vaak veel te makkelijk over denken. Zo word er aan mij regelmatig gevraagd of ik kinderen wil, dat vind ik een brutale vraag en bovenal super pijnlijk.
    Nee je vraagt niet aan iemand of ze zwanger is, dat gaat je geen bal aan!

9. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik zou echt heel pissig worden en haar vragen wie ze wel niet meent te zijn. Ik zou keihard tegen haar schreeuwen zodat iedereen het hoort. Ik het heel hoog en heel zwaar opnemen....

ja, niet natuurlijk:p Joh, maak er een grapje van ofzo, zwaar gedoe is er al genoeg en dan liever om dingen die belangrijker zijn dan een collega die nieuwsgierig is en niet zo'n handige opmerking maakt hoor.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga haar gewoon in elkaar stampen op kantoor :x:x:x

Nee hoor :D Ze heeft teruggemaild dat ik 'mooi en diplomatiek geantwoord had' (op haar vraag). En daar laten we het gewoon lekker bij.

11. Kwekijzer

Nee, maar door er zo gesloten en beladen over te doen, maak je het in mijn ogen voor jezelf en je omgeving echt niet gemakkelijker. Dan krijgt het geen lucht en geen ruimte, hoe zwaar moet het zijn! Het is toch al zwaar genoeg als het moeilijk of niet gaat.....

Daarbij vind ik het vroeg genoeg om er serieus op te reageren als zoiets werkelijk aan de orde is. Ik ga niet voor alle vrouwen waar het niet bij gaat zo zwaar op de hand doen. Ik vind dat ik daarmee én de vrouwen die zoiets werkelijk overkomt geen recht aan doe, want ik loop dan weg met hun werkelijke pijn en mezelf niet, want dan moet ik lijden voor iets wat ik niet mee maak. Ik heb al genoeg geleden onder alles wat ik wél heb moeten mee maken denk ik dan. Ik verwacht ook niet van anderen dat ze zich dan maar helemaal naar mij gaan schikken, wat een gevangenis leg ik een ander dan op...

12. Kwekijzer

Waaahahaha, minstens, ik zou een boxring huren of misschien modderworstelen? Ook leuk voor de mannelijke collega's in de tent:D

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind dit ook totaal niet grappig en geen humor hebben. Ik begrijp ook werkelijk niet waar mensen het vandaan halen dat zij denken dat ze zoiets mogen vragen. Het zal in mij nooit opkomen hoor. Ik vind het mega asociaal.

Mij is het ook vaak gebeurt, niet of ik zwanger was, maar of ik niet eens kinderen wilde... 1 keer was ik het zo zat, dat ik heb gezegd: ja, trut, dat probeer ik al meer dan een jaar, maar het is ons nog niet gegeven. Het is hard, maar ik heb het echt zo gezegd, man ik kon wel janken elke keer dat iemand dat vroeg.
    Die "trut"reactie zal ook wel hormonen geweest zijn, want de week erop deed ik onverwacht een positieve test. Maar ik zou het zo weer zeggen, mensen moeten zulke domme opmerkingen maar voor zich houden.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik snap je wel... ik vind het vooral iets heel erg persoonlijks, dat je gewoon niet moet gaan vragen als je iemand niet heel goed kent.
    Het is voor mij hetzelfde als dat een wildvreemde ineens aan mij vraagt hoe vaak ik sex heb in een week. Dat gaat niemand wat aan.
    Maar kennelijk vinden de meeste mensen dat zoiets goed bedoeld is (en dat geloof ik ook wel hoor, het is een lief mens die collega van mij). Ik vind het alleen een beetje brutaal en érg nieuwsgierig...dat wel.

15. tulip

tulip Niet meer actief

ja idd, en goedbedoeld, ik vraag mij altijd af hoe ik het zou vinden als iemand het aan mij zou vragen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook brutaal en erg nieuwsgierig. Wat iemand (Suus35) ook al schreef, als je zwanger bent en het wil vertellen, horen ze het vanzelf wel. Ik zou echt raar staan kijken als ik zo'n mailtje zou krijgen. Het kan in sommige gevallen nogal pijnlijk zijn om zoiets te vragen, ik zou het zelf dus echt nooit vragen.

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik las net ook wat over vragen naar een kinderwens. Vinden jullie dat ook zo onbeschoft?

Vragen naar een zwangerschap en 'of het niet eens tijd is' zal ik nooit doen, maar heb weleens gevraagd of mensen (alleen vrienden/familie, en al dan niet in de toekomst) een kinderwens hebben... Denk dat het kwam omdat ik er zelf heel erg mee bezig was. Maar zou dat door jullie ook als onbeschoft worden gezien?

18. tulip

tulip Niet meer actief

aan een collega of zomaar vriendin of nog onbekendere zou ik dat nooit vragen. Maar aan mn zusje of beste vriendin heb ik dat wel eens gevraagd, maar dat is in een bepaald gesprek en dan weet ik ook echt aan wie ik dat vraag.

19. tulip

tulip Niet meer actief

en dan is het ook de manier waarop, aan mn zusje heb ik wel eens gevraagd: denk je dat jullie eens kinderen willen of helemaal niet. Zij is druk aan het studeren en geven allebei aan daar nog niet klaar voor te zijn, dat zeiden ze al voor mijn vraag. Maar aan mij werd gewoon gevraagd: zeg, wordt het niet eens tijd voor een kind??? Nou dat vind ik echt mega onbeschoft.

20. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    K zou me er niet zo druk over maken. Je collega bedoelde het vast niet verkeerd. Wilde waarschijnlijk gewoon een gesprek met je beginnen maar wist ze niet zo goed hoe. Kan toch??
    Toen ik net 2 maandjes zwanger was toen zagen mensen het goed aan mij terwijl ik nog nix had gezegd. Er werd toen aan mij gevraagd of ik zwanger was omdat ik zo straalde en k moest toch even maandje volhouden om het niet te zeggen. Ik voelde me juist schuldig tegenover hun omdat hun dan met een rotgevoel zaten en dachten dat ze me hadden beledigd haha.

Deel Deze Pagina