Hoeveel voeding kreeg jullie kindje bij 2 weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by kleintje88, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik vroeg me af hoeveel jullie kindje kreeg met de 2 weken?

Esmay mag s'nachts doorslapen totdat ze zelf komt in overleg met het consultatiebureau en ze laat er soms echt ook 7 - 8 uur tussen zitten.... Nu krijgt ze overdag om de 4 uur voeding, kom ik uit op zo'n 5 voedingen per dag (een enkele keer 6 ) en ze krijgt 105 cc...
    Ik merk echter dat ze toch wel om wat meer vraagt en dat ze nu wat moeilijker de 4 uur red....
    Het consultatiebureau zegt dat ik mag verhogen naar 120 ml water en 4 schepjes maar dat lijkt me in 1 x wel erg veel?

Nu zat ik zelf te denken om te proberen of ze voldoende heeft aan 115 ml (120 + 4 schepjes maar dan afgieten tot 115 ) zodat ze 10 cc per voeding meer krijgt....

Ik vind het erg moeilijk zo met die voedingen :(
    Hoeveel krijgt / kreeg jullie kindje met de 2 weken? En kwam hij/zij dan ook nog s'nachts of niet?

2. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Onze baby krijgt nog borstvoeding, maar als bijvoeding als er geen bortsvoeding genoeg was 90 cc en dan wel 8 voedingen. De richtlijn van het CB was dat ze in elk geval niet meer kunstvoeding dan 1 liter per 24 uur mocht hebben. Ik vind 5 voedingen voor een baby van 2 weken wel weinig, maar als ze echt 8 uur doorslaapt ('Lucky' ouders!) dan kom je daar wel vlug aan.

3. adi

adi Niet meer actief

is het niet zo dat zo'n jonge baby niet langer dan 4 uur zonder voeding mag vanwege bloedsuiker-spiegel? Dit vertelden ze namelijk een paar maanden geleden nog, zal de richtlijn weer veranderd zijn.
    Maar hoor je uberhaupt een baby van 2 weken niet om de 3 uur te voeden?

Wij deden de hoeveelheid wekelijks verhogen met 10cc. In 1x 30cc meer en dan 5-6x per dag vind ik ook veel voor zo'n kleintje.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ligt er ook weer aan hoe zwaar kindje is.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik vond het ook erg veel 7 - 8 uur tussen de voeding en heb haar eerst na 4 - 5 uur wakker gemaakt maar ze drinkt dan nauwelijks of maar 20 - 30 cc ofzo dus dat schiet niet echt op!
    Consultatiebureau zei toen dat ik haar gewoon door mag laten slapen tot een max van 8 uur, dus ik neem aan dat zij daar ervaring mee hebben?
    Om de 4 uur en dan 5 voedingen op een dag zou volgens hen ook prima zijn en ik moest naar de kleine kijken naar hoeveel ze nodig heeft....
    Omdat ik nu dus het idee heb dat ze wat meer nodig heeft had ik het maar weer nagevraagd en toen zeiden ze dat ze 150 cc voeding per kg moet krijgen, ik ga er van uit dat ze nu ongeveer zo'n 3700 gram zou zijn dus 150 cc x 3.7 = 555
    115 ml voeding x 5 = 575 dus dan zou ze wel zitten op de hoeveelheid die ze moet krijgen?
    Ik mag dus maximaal verhogen naar 120 ml en 4 schepjes = ongeveer 130-135 ofzo? maar ik wil dus niet in 1 x verhogen omdat ik denk dat het dan weer teveel is of ze strax nog meer wilt hebben....

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    ik zou gewoon 120/4 maken dus 135cc en dan afgieten in de dop van de fles zeg maar tot 115cc.
    Ik zou haar dit geven en blijkt ze dan nog niet genoeg te hebben kan je altijd dat kleine beetje ook nog opwarmen.
    Ik zou ook niet in een keer alle flessen verhogen naar 120.
    Ik zou gewoon kijken wanneer jou meissie aangeeft meer trek te hebben.
    Vaak had mijn zoontje in de ochtend en de laatste fles meer trek dus maakte toen altijd 120/4=135cc.
    Dat ging dan ook altijd op.

Maar wat lekker dat jou meissie al zo lang slaapt.
    Hier ging hij 6 uur slapen met 13 weken!
    Mazzeltje heb je!
    Geniet er van.

7. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ik zou gewoon 120+4 aanbieden en kijken wat ze ervan opdrinkt.
    Ik geloof niet dat ze in 1 keer 20cc meer zal drinken.

Succes, en geniet van je nachten.

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik zou gewoon 120+4 gaan geven hoor.. ze geeft zelf wel aan wanneer ze genoeg heeft.. We hebben hier de flessen om en om verhoogd.. 1e fles 120+4, daarna 90cc, dan weer 120+4.. Op het moment dat hij de fles van 120+4 zo goed als leeg dronk hebben we de rest ook verhoogd.. Ging hier prima..

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik heb het nu verhoogd naar 115 ml en daarmee lijkt ze tevreden!
    Woensdag moet ik weer naar het consultatiebureau en dan zal ik daar ook nog even overleggen!

10. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hoi,
    Wij gaven onze dochter wel gewoon in een keer 30 ml meer. Ze gaf zelf erg goed aan wanneer ze genoeg had. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat je meisje het heel goed zelf kan regelen.

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik verhoog wel altijd met 30 cc per keer. De ene voeding drinkt ie dan meer dan de andere voeding. En zo regelen ze het zelf wel.
    Eennnuu wat een bofkont ben jij zeg met 8 uur slaap !! Mijn mannetje krijgt nog steeds 6 flessen en slaapt in de nacht niet langer dan 4/5 uur.

Share This Page