Te groot kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben vorige week naar de verloskundige geweest, en ze heeft gevoeld aan mijn buik, en kwam tot de conclusie dat de baby wel erg groot is... Ze heeft me door verwezen naar het ziekenhuis om een echo te laten maken. De verloskundige schatte mijn baby 3 weken verder.
    Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest en daar heb ik een echo gehad en alles was goed gelukkig. Alleen de gynecoloog vond ook wel dat het kindje erg groot is. Ze schatte me 30 weken in terwijl ik 26 weken ben.. :( Ze vond dat ik een ontbijt test moest doen, dan moet je gewoon ontbijten en dan om 9 en om 10 uur laten prikken op suiker. Een dag erna kon ik bellen voor de uitslag. En ik heb gelukkig geen suiker.. Maar hoe het nu komt dat Ukkie zo groot is kan niemand me uitleggen... Mijn man en ik zijn ook niet groot dus het is wel een beetje vreemd. We houden het er maar op dat Ukkie het goed heeft bij me en goed groeit! ;)
     
  2. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dan zal Ukkie het inderdaad wel gewoon erg goed hebben bij je ;)
    Als de gyn en de vk verder niks kunnen vinden zal het niet zo erg zijn toch?? Kun je je kindje nog eerder in je armen sluiten dan je dacht! :D
     
  3. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hoi mouschy bij mij was het net hetzelfde ze schatte ons kindje ook bena 3weken vooruit. nu ben ik net terug van de gyn en nu zit onze jongen op een normale groei.

    groetjes Talia
     
  4. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Maar mouschy....

    Toen jullie ontdekte toen je zwanger was, heb je toen testen gedaan?? of? hoe zit dat dan allemaal?? hoe is da gegaan.. i wanne know all about it.. want ik heb ook het gevoel dat ik verder ben dan ik denk..
    alleen ik heb gewoon toen ik dacht een test gedaan en eerste 3 testen warennegatief, en de 4e was posi.. maar dan kan ik toch niet al een maandje eerder zwanger zijn? of wel.. :(..
     
  5. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Volgens mij is Mouschy niet langer zwanger dan ze dachten, hoor Lisa. Alleen loopt het kindje zelf 3 weken voor op groei. De uitgerekende data wordt toch ook niet aangepast, Mouschy?

    Je geeft je kindje gewoon een heleboel goed mee, daar wil iedereen wel lekker op groeien. Misschein groeit hij de laatste weken wel minder, dan zit je nog op een gemiddelde hummel. Zoiets had mijn tante ook. Fijn dat alles goed is!
     
  6. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Fijn te horen dat alles naar wens verloopt. En idd kan t best zijn dat het kindje een flinke groei heeft door al dat goede wat je hem geeft, en hij dadelijk even qua groei "stop" komt te liggen.
    Geniet er lekker van!!!

    Groetjes Angela.
     
  7. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    owww oke ik snap...
     
  8. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik ben benieuwd of bij de bevalling het kindje nog zo groot blijkt te zijn.
    Ik hoor namelijk geregeld om me heen dat het kindje groot geschat word, en later een gewone groote blijkt te hebben.

    Word je nu ook extra in de gaten gehouden Mouschy?
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En ik heb het ook wel andersom gehoord...
    Vorig jaar werd er aan alle kanten tegen mijn schoonzus gezegd dat ze een bescheiden kindje zou krijgen van 5 a 6 pond. Dus zij bij de prematuurmaatjes een leuk pakje maat 44 uitgezocht. Toen haar zoontje eruit was en gewogen, bleek ze een flinke knaap van 8,5 pond gebaard te hebben. Niks maat 44, maar direct 56/62.

    Had even niets met het topic te maken, maar dit wel: door middel van een echo word er een schatting gemaakt hoe groot je kindje ongeveer is. Een echo bij 15 weken (na 1e dag laatste menstruatie) heeft al een afwijking van een week (!). Bij 20 weken is dat al 2 weken en hoe verder je bent, hoe meer die afwijking word.
    Voorbeeldje: je bent 32 weken zwanger. De echo zegt 35 (maat kindje) en dan een week later kan het zo zijn dat de echo 32 weken aangeeft. Meetfoutjes (binnen de toleranties) kunnen voorkomen, maar krimpende kindjes niet!

    Groetjes van Kiki.
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik denk ook wel dat het niets is om je druk over te maken. Je kindje doet het gewoon goed. En mss zoals sommigen al zeggen, kan hij/zij binnen een paar weken weer volledig op schema zitten.
     
  11. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik zou het niet weten meid. Ik heb daar niet verstand van maar ik zou wel van het goeie uitgaan.. Wat zegt je vk dat het wel goed komt of laat ze je in onzekerheid??
     
  12. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Bij een van de laatste controles kreeg ik ook te horen dat ik 2 weken voorliep, maar nog steeds acceptabel. Inmiddels is het iets teruggelopen, maar ik zit nog steeds aan de bovenkant van het gemiddelde. Tja, een groot kindje waarschijnlijk.
     
  13. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als eerst bedankt voor alle leuke reacties.
    Nee ik loop absoluut niet voor, ik heb in de VU gelopen om zwanger te worden, ik heb nl PCO. Dus daar hebben ze al mijn cyclussen bij gehouden en weten ze precies op de dag af wanneer ik zwanger ben geworden. En ze veranderen de uitgerekende datum ook niet. Ik ben echt gewoon nu 27 weken zwanger alleen het kindje is verder. Maar ze laten me niet in onzekerheid of zo hoor gelukkig. Ze zeggen ook dat het eigenlijk wel erg groot is voor iemand van mijn lengte, maar dat het niet ernstig is of zo. Ik heb vanaf het begin al voor gelegen. Ik heb heel veel echo's gehad in het begin in de VU en toen lag de baby al een week voor en daarna 2 enz. Het liep aldoor meer uit. Dus mijn Ukkie heeft gewoon een flinke groei spurt. Tja misschien houd de baby op met groeien, een groei stop, op een gegeven moment. En dat ik als nog een kleine Uk krijg maar dat kan niemand me garanderen. Ik hoef volgens de gynecoloog ook niet eerder te bevallen zoals het er nu naar uit ziet....
    Er zijn verder ook geen nadelen, alleen mijn buik is echt mega en ik heb last van mijn bekken. Ik krijg daar ook fysio voor.
    Volgende week mag ik weer naar de verloskundige.
     
  14. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Nou ja je kan niks anders dan maar afwachten volgens mij... Heb je al veel last van ribben schopjes?
     
  15. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hoi hoi,

    wil ook even reageren op kindje is zo groot en wij niet.

    Mijn vriend zijn ouders zijn allebei ongeveer 1.60 m. Hijzelf was erg groot bij de geboorte en is uiteindelijk ook 1.94 lang geworden.

    Dus kleine ouders zegt niks hoor ;)
     

Deel Deze Pagina