hoeveel inkomstenverlies bij ouderschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door francis78, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Hoi!

Ik heb een heel onbescheiden vraag....ik denk er over om ouderschapsverlof op te nemen. Ik werk 18 uur in de gezondheidszorg en wil dan 4 of 6 uur per week op nemen...
    Ik heb een mentaal vrij zware baan en de kleine is elke nacht nog wakker, dus ik wil tijdelijk even wat rust..
    Mijn werkgever betaald dan 25%. Ik dacht dat er ook nog een belastingvoordeel aanzat? Weet er nog niet veel van hoor!;)
    Wegens inkomstenverlies van mijn man ( crisis, bouw) twijfel ik, we kunnen niet al te veel missen...
    Wie kan ongeveer vertellen hoeveel je er netto op achteruit gaat? Zijn er mensen in een soortgelijke situatie die mij kunnen vertellen hoe het zit?
    Alvast bedankt!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of je er veel of weinig netto op achteruit gaat is geheel afhankelijk van het aantal uren wat je mindert, maar ook afhankelijk van de sector waar je werkt. Iedere sector werkt nl met andere premiepercentages, pensioenbijdrages etc.

Als je ouderschapsverlof opneemt krijg je max €3,99 per uur van de BD terug. Met als maximum het verschil in je jaarinkomen.

Laat anders eens een proefberekening maken via personeelszaken dan kun je zien wat het je scheelt per maand. Je betaalt trouwens ook minder belasting etc als je minder uren maakt, dus minder verdient.

3. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ik heb destijds ook bij p&o een aanvraag gedaan voor een proefberekening. Heb net mijn nieuwe lagere loonstrook binnen en het klopt, gelukkig.
    Is wel fijn om duidelijkheid te hebben. Ik heb ook moeten rekenen om te kijken hoeveel minder ik kon werken.
    Gelukkig zit in in de welzijnssector en krijg 40 % betaald van mijn niet-gewerkte uren.

4. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Ik zal maandag P&O eens bellen, de boel eens laten uitrekenen!

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ouderschapsverlofkorting is verhoogd naar 4,07 per opgenomen ouderschapsverlof uur in 2010. Je hebt berekeningen op de internet waar je je netto salaris uit je bruto loon kunt berekenen. Je kunt daar ook aangeven of je parttime of fulltime werkt. Zo kun je uitrekening wat je er ongeveer per maand op achteruit gaat.

Deel Deze Pagina