Hallo allemaal, Zoals ik al in mijn voorstelling geschreven heb, kom ik jullie hier even bestoken met enkele vraagjes Dit is mijn situatie: 5februari heb ik mijn laatste menstruatie gehad. Ik ben ook in februari gestopt met mijn pil, dus dat is nog niet zo heel lang geleden. Nu volgens de (online)berekeningen zou ik rond 19februari ovuleren. Die dagen ervoor en erna hebben we dan ook extra geoefend Volgende menstruatie zou zijn rond 6 maart. Nu ben ik al een week over tijd, maar volgens de zwangerschapstest ben ik niet zwanger. Ik weet dat de menstruatie kan uitblijven omdat ik net gestopt ben met de pil en dat mijn lichaam zich nog moet regelen maar toch was ik veel te nieuwsgierig om geen test te doen. Nu besef ik ook dat het zelden van de eerste keer prijs is. en dan nu de vraagjes: - was ik te snel met mijn zwangerschapstest? - Ik weet niet goed hoe ik mijn volgende ovulatie moet berekenen nu mijn menstruatie er niet doorkomt. Moet ik me zorgen beginnen maken moest het bv. volgende week er nog niet doorkomen? - wanneer zou ik kunnen ovulatietest doen? een echte test via een staaltje bedoel ik dan. alvast bedankt voor jullie tijd
nee je hebt niet te snel getest.. En het is lastig nu.. de eerste menstruatie kan inderdaad lang op zich laten wachten. JE zou eventueel kunnen beginnen met ovutesten.. Maar omdat je echt niet weet waar je ei zit en hoe je cyclus is kan je dat veel geld gaan kosten.. Ik zou denk ik mijn lichaam in de gaten houden.. Veel en eiwit rekbaar slijm komt ong een dag voor je eisprong. Tel daar gem 14 dgn bij op en je hebt je nod.. Nu zou ik even afwachten en blijven oefenen
Heey Nanette, Bedankt voor je snelle reactie! Maar zou ik al een volgende eisprong kunnen hebben? Aangezien ik niet weet of ik mijn vorige wel gehad heb, omdat ik nog steeds geen menstruatie heb? Normaal als je ei niet bevrucht is, krijg je je menstruatie. Vrijdag had ik wel slijmen, vrij dik en zaterdag ook (sorry voor de sappige details ) dus mssn een volgende eisprong? Dus best wachten tot mn volgende menstruatie om te beginnen met ovulatietest? Goh, ik weet het niet. het is allemaal zo nieuw voor mij en mysterieus...
nee..je kunt geen 2e eisprong hebben gehad.. Na je eisprong komt de menstruatie als een soort opruimploeg.. de menstr. blijft uit omdat je zwanger bent of omdat er geen eisprong is geweest..
He plientje, tja ik ben eind januari gestopt met de pil en had gisteren eindelijk een positieve ovulatietest... Het kan dus wel een tijdje duren na het stoppen met de pil. Maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor; ik heb hier al veel berichten gelezen van meiden die heel lang moesten wachten op de eerste normale menstruatie.... Maar goed ik heb inmiddels ook al 2x een zwangerschaptest gedaan haha. Maar ik had toch het gevoel dat er wat rommelde en ik heb nu dus ongeveer mijn eerst eisprong Dus ronde 1 duurt nog 2 weken voor mij. Ronde 1 is bij mij dus zo'n 7,5 week Dus maak je niet ongerust, alles komt goed. Het is alleen de eerste tijd wat lastig door het ontpillen. Tot die tijd zit er niks anders op dan wachten. Succes!
Ik denk dat je aan het ontpillen bent mijn laatste ms waren nl 4/2 en ik heb een dikke pos zwangerschapstest op 4/3 gehad Het is heel normaal dat je tijdens de eerste maanden een langere cyclus hebt en geen eisprong Ik woon in Belgie en hier neemt de huisarts bloed af om te kijken waar je in de cyclus zit ( mocht het echt lang duren ) maar ik zou me nog geen zorgen maken
Ik denk dat ik dus gewoon zal moeten ongeduldig wachten tot ze er eindelijk doorkomen Had het al gedacht hoor dat het gewoon kwam door het ontpillen. hopelijk duurt het niet al te lang meer want ik vind het niet meer zo leuk dat wachten. Wilma, ik kom trouwens ook uit Belgiƫ
pfff ondertussen is er nog altijd niets doorgekomen en droom ik al drie nachten dat ik ongesteld wakker word
vervelend voor je om niet te weten waar je aan toe bent.. heb je al stiekem weer eens een testje gedaan?
Je kunt inderdaad direct het geluk hebben zwanger te zijn na pilstop. Helaas wil het niet zeggen dat je automatisch overtijd bent als je bent gestopt met de pil. Je hebt alleen nog een pilbloeding (die je altijd krijgt in de stopweek) gehad. Je natuurlijke cyclus moet namelijk weer op gang komen. Je kunt direct een nette cyclus hebben van 28 dagen, maar er zijn genoeg vrouwen die helaas veel langer op hun eerste echte natuurlijke menstruatie na pilstop moeten wachten. (Ik destijds zelfs 126 dagen. Je wilt niet weten hoeveel zwangerschapstestjes ik heb versleten!). En je kunt beter ook niet op online berekeningen voor een eisprong afgaan. Een computer kan namelijk niet zien wat zich in jouw lichaam afspreekt. Je ei kan veel eerder of zelfs veel later komen dan online berekend. Wat dat betreft kun je inderdaad beter ovulatietestjes gaan gebruiken. En dan is het de vraag wanneer je moet beginnen. Aangezien je natuurlijke cyclus nog niet op gang is gekomen. Dat is een hele lastige in jouw geval. In jouw geval zou ik gewoon af en toe een zwangerschapstestje doen (1x in de week ofzo). Ik zou dan wel goedkope testjes online kopen (Sensitest of Matcare), want anders ben je straks een vermogen kwijt.
Hallo Plientje Als je toch van Belgie bent kan je misschien meteen bloed laten nemen dan kan de huisarts naar je progesteron waarde in je bloed kijken ( dan kunnen ze zien of je ovulatie al geweest is Ik ben benieuwd !!!
Ik heb nog niet stiekem terug een testje gedaan ) Zou het dan toch mogelijk kunnen zijn? Ondanks ik nog geen menstruatie gezien heb? Ik weet zo goed als zeker dat ik niet zwanger ben, heb totaal geen symptomen. Buiten dat ik gisteren achterover viel toen ik op de weegschaal stond. Ben door het vele eten al wat kilo's aangekomen Ook word ik bijna misselijk van bepaalde geuren maar ik ruik niet veel sterker als anders denk ik. 's avonds ben ik wel heel moe maar dat is ook door mijn werksituatie denk ik... Ach ik weet het niet meer Ik weet dat ik geduldig moet afwachten maar soms is het toch moeilijk. Toen het 3jaar geleden gedaan was met mn ex ben ik ook gestopt met de pil en toen heeft dat zo lang niet geduurd, mn menstruatie was normaal. Na een jaar alleen te zijn ben ik dan terug de pil beginnen nemen toen ik weer een relatie begon. Dus was het nog maar een jaar of beetje langer dat ik de pil terug nam. Mssn doe ik deze week nog een testje maar idd geen gigantisch dure, vooral ook omdat ik het geld nu serieus nodig heb.
ow..echt? bedankt voor de tip!! Weet je, ik ga wachten tot einde april en dan kan ik mssn eens bloed laten nemen...