vreemd? pas laat achter zwangerschap komen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sam83, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    #21 prulletje2, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt: 27 nov 2014
    Mijn moeder was ook al 4 maanden toen ze erachter kwam bij mijn broertje. Ze gaf mij nog borstvoeding (ik was toen 5 maanden (en uiteindelijk 9 mnd) oud) en de dokter had gezegd dat de menstruatie dan nog wel even uit kon blijven. Ze zocht er daarom niks achter. En dan ben je natuurlijk ook nog bezig met 'ontzwangeren'. Op een gegeven moment vond ze het wel gek dat haar gewone broeken nog steeds niet pasten :D. Bleek mijn broertje er dus in te zitten.

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ken 1 iemand die er een dag van de bevalling achter kwam in het ziekenhuis en 1 iemand met 7 mnd.
    Beide kinderen zijn gezond en de moeders zijn echt top meiden!

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Mn kraamverzorgster 6 jaar terug had bij een mevrouw gekraamd die er tijdens haar dienst achter kwam op het moment dat ze aan het bevallen was. Ze was wat forser gebouwd & door het vele werk etc had ze daar nooit aan gedacht. Complete shock, had niks in huis.

4. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ik ken 2 gevallen...

Vroeger bij de AH was mijn leidinggevende niet lekker. Fors gebouwde vrouw, at zwaar ongezond. Ze ging maar naar de huisarts, waar haar verteld werd dat ze weeën had en moest bevallen.

Vorig jaar een collega. Was al een tijdje grieperig en dan ging het weer weg. Dan weer grieperig etc. Ook de zomer kilo's gingen er maar niet af, ze snapte er niets van. Toen bleek ze 5 maanden zwanger te zijn... Later kreeg ze ook echt een buik ;)
    Haar was echter verteld dat ze nooit kinderen kon krijgen (Wist ze vanaf haar 16e al) en het kwam dus ook nooit bij haar op dat ze zwanger kon zijn...
    Al met al een wonder en ze is super gelukkig met haar nu kleine gezonde meid.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik kende ook iemand, een moeder van mijn stageschool. Zij kwam de eerste schooldag na de zomer ineens met een verse baby. Was toen 1 week oud. Had niks gemerkt tot een week van te voren toen ze voor weeën kreeg :$

Overigens bij mij zag je tot week 28/29 echt nog niks hoor. Er werd mij regelmatig gevraagd of ik wel zeker wist dat ik zwanger was. Pas met 34 kreeg ik een buik :)

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mijn eigen moeder kwam er met 16/17 weken achter dat ze in verwachting was van mijn jongste broer :D . Dwars door de pil heen en ze had alleen wat kleine klachtjes (ik heb ook maar minimale klachten). Ze ging naar de huisarts omdat ze dacht dat ze in de overgang zat, maar die liet haar eerst een zwangerschapstest doen :D

Ondanks dat hij nummer vier is, heeft ze het daarvoor geen seconde vermoed!

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Kan me er nog wel iets bij voorstellen als een cyclus onregelmatig en lang is of wanneer een vrouw blijft menstrueren en/of zwaar overgewicht heeft dat ze er pas maanden later achterkomt zwanger te zijn.

Er pas achterkomen aan het einde van de zwangerschap of wanneer de bevalling begint, mwaw, ik weet niet. Een kind heeft op een gegeven moment een bepaalde grootte, schopt en draait en de baarmoeder drukt tegen organen. Gaat er bij mij op de een of andere manier lastig in.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ken er 2.
    1 met 19 weken en 1 met ruim 21.
    Alle 2 omdat ze iets voelde bewegen.
    Beide dwars door de anticonceptie en niet eerste kind.
    Gewoon ongesteld ed.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oja! En een vriendin van mij haar tante!
    Die was 32 weken!
    Ze had wel overgewicht en dacht te zijn aangekomen. Andere kwalen deed ze af als griepjes ed.
    Dit kwam omdat ze al 12 jaar bezig was zwanger te raken en ze al jaren hadden "opgegeven". Ze dacht dat ze onvruchtbaar was en durfde er niet meer op te hopen.

10. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vind het echt bizar om te horen, maar het komt dus blijkbaar best vaak voor..

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Toen ik zwanger was van mijn zoons, kwam ik erachter met 14 weken. Was ongepland. Dus het kan wel.

Deel Deze Pagina