Vreemd rood plekje op been

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bee1986, 28 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi dames,

Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Mijn zoontje heeft sinds ruim 2,5 week 1 rood plekje achterop zijn bovenbeen. We zagen het voor het eerst op vakantie in Portugal, en dachten dat het een klein muggenbultje was. Zo leek het ook. Het was toen max een 0,5 cm groot. Maar het plekje is langzaamaan groter geworden en lijkt nu met de dag wel groter te worden. Het is nu ca 1-1,5 cm doorsnede, ligt wat op de huid en is wat hobbelig. Hij heeft er volgens ons geen jeuk aan, want hij heeft er nog niet een keer aan gezeten en ook als wij het aanraken reageert hij er niet op.

Ik heb vanmorgen contact gehad met de huisarts en een foto per mail naar hem gestuurd. Hij zegt geen idee te hebben wat het is, maar het niet te hoeven zien. Pas als het echt pijn gaat doen of het er meer worden. Voor nu moeten we maar gewoon een zalfje er op smeren.

Komt het iemand bekend voor?

Mijn zoontje is niet bekend met allergieen oid.

Bedankt! Liefs, Bee

Bijgevoegde bestanden:

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Kan best een reactie op een muggenbult zijn, zeker als hij nog niet heel vaak gestoken is.
    Mijn dochter had ook eens iets wat hier erg op leek en toen wist ik dat het van een mug kwam. Het trok pas na weken weg, ze had er geen last van verder.

Deel Deze Pagina