Ons zoontje van 10 maanden jankt en krijst als die in de box moet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij TOCH weer in de box gaat spelen.. Tips?
Mijn zoontje wilde ook niet meer in de box rond die leeftijd. Tips heb ik niet want heb hem vanaf toen gewoon niet meer in de box gedaan (alleen 's ochtends vroeg nog eventjes, dat vond hij wel prima...)
Ja, bij ons had het ook niet uitgemaakt.. Maar ik wil hem strakjes mocht ik het nodig hebben toch ECHT in de box.. Ook nu met z'n broertje en zusje op komst. is het makkelijk om hem erin te kunnen zetten.
Je bent nu 9 weken zwanger? Ik zou echt niet vetwachten dat je straks een dreumes van 1,5 in de box kunt zetten om te spelen.
Waarom niet? Ik heb als kind tot zeker 2,5 jaar nog in de box gespeeld. Wat soms wel helpt is weer wat nieuw speelgoed erin leggen. Ik wissel dingen af zodat het weer interessant in de box word. Ons zoontje gaat zeker nog een hele tijd ook in de box spelen. Hij speelt veel buiten de box maar ook zeker als ik aan het koken ben of wat dan ook nog in de box.
maar waarom moet een dreumes/peuter in een hokje van 1 bij 1 spelen? Wat is mis met de vloer? een box lijkt me totaal niet passen bij de speelfase voor deze leeftijden, waarin kindjes vooral aan het ontdekken zijn en fysiek spelen. In een box kunnen ze hun kont nog niet draaien..
Mijn dochter wilde dat vanaf 6 maanden niet meer. Toen gewoon de box weg gedaan. Maar ben het eens met Adi, met 1,5 nog in de box? En daar wil je neem ik aan ook je baby in? Dan is hij toch omhoog?
Nee, ik zou echt niet verwachten dat je oudste tegen de tijd dat de jongste geboren word nog in de box wil of kan. Dat lijkt me nogal onrealistisch. Hier wil de jongste al sinds ze kan kruipen, dus sinds ze 6 maanden, echt niet meer in de box. Prima, ga maar lekker op de grond spelen. Hij staat er nog wel maar ik denk dat ie vandaag maar eens naar zolder gaat!
Tot 2,5?? Echt totaal overbodig. Mijn oudste is (ruim) 2,5 maar die kan ik al zeker een jaar prima zelfstandig laten spelen zonder dat ze alles overhoop trekt. Ik loop rustig naar de zolder om de was op te vouwen als zij beneden is. Is ook een beetje opvoeding en vertrouwen in je kind natuurlijk.
Hier gingen ze allebei niet lang in de box. Zodra ze konden kruipen was de lol er gauw af. Hier staat de box er nog, maar wordt alleen gebruikt als opslagplaats. Ik ga daar straks een tafeltje voor in de plaats zetten.
De box op een andere plaats zetten wil ook nog wel eens helpen. Dan hebben ze een ander uitzicht en dat vinden ze vaak interessant. Hier vindt mijn zoontje van bijna 1 jaar het razend interessant om vanuit de box naar de auto's te kijken die voorbij rijden. Ik heb de box zo staan dat hij lekker naar buiten kan kijken.
Hier wilden beide niet meer in de box vanaf een maand of 10. Toen de jongste een jaar was heb ik hem de deur uitgedaan. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van. Mij te weinig bewegingsvrijheid...
Hiet ook nog wel eens inde box hoor en hij speelt er heerlijk in... Als ik aan het koken ben zit ik niet op een rondkruipende dreumes te wachten die bij het fornuis kan, de kasten openmaakt en alles overhoop trekt... En daarbij wil ik ook wel ff op mn gemakje kunnen poepen(sorry) Ipv dat er heel de tijd aan mn benen gesjord word haha Dus nee er is niets mis met de vloer, daar is ie ook t meeste te vinden.. Maar ja, de box is verdomd handig
Mijn zoontje van 11 maanden gaat ook gewoon nog regelmatig in de box hoor. Tja hij kruipt/loopt ook liever op de grond maar er zijn weleens momenten dat hij gewoon even in de box moet spelen, wij hebben ook een hond dus ik kan die 2 niet zonder toezicht op de grond laten samen. Hij protesteert ook wel als ik hem in de box zet maar daar trek ik me niks van aan. Op een gegeven moment gaat hij spelen en legt zich erbij neer.
Mijn dochter van 3 vraagt regelmatig of ze even in de box mag spelen (staat voor haar broertje). Ze kan daar erg geconcentreerd in spelen. Uiteraard niet elke dag. Zoontje van 16 maanden zit er nog dagelijks in, ook hij vindt het een fijne plek. Zou niet weten wat er mis mee is.
Bij onze dochter heb ik met 1 jaar haar box weg gedaan. Werd alleen nog maar als opslag ruimte gebruikt. Mijn zoontje rolde met 4 maanden van rug naar buik en toen wilden hij absoluut niet meer in de box. Huilen, gillen en krijsen. Ik heb toen 2 rubberen speelmatten (met die cijfers) op de grond neer gelegd, en dat vond hij een heel stuk prettiger. Daarna ook meteen de box eruit gedaan.
De hond gaat ook regelmatig achter het hekje hoor. En mijn zoontje speelt vaak op de grond maar ik vind het ook weleens makkelijk dat hij in de box gaat. Ook als ik weleens even boven iets moet doen, ik ga hem niet elke keer mee slepen. Het is geen straf om even in een box te spelen hoor.