Cyste na eisprong?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Klaartje863, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Vorige week dinsdag heb ik een FM gehad, toen had ik een follikel van 17mm. Woensdag heb ik Pregnyl gezet en vrijdag is het eitje gesprongen (adhv mn temp).

Vandaag moest ik op controle bij de gyn, om te kijken of de follikel weg zou zijn.
    Maar nu zit er een een cyste van 21mm. :( De gyn verwachtte wel dat ik een eisprong gehad zou hebben, gezien mijn temp.
    Het kon zijn dat de follikel was achter gebleven ipv verschrompeld, of dat er vorige week een follikel over het hoofd gezien is, die dus niet is gesprongen.

Is er iemand met dezelfde ervaring? Is er deze ronde nog wel een kans op zwangerschap en hoe groot is de kans dat de cyste meteen weg is na mn ongi?

Bah, ik baal enorm. Het spuiten leek goed aan te slaan, een lekkere snelle eisprong. Krijg je dit weer:(

2. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds het gebruik van hormonen heb ik na elke eisprong cystes gehad. Maar het kan in principe geen kwaad en meestal gaat het vanzelf weg. Ik moest, als ik meerdere cystes had, vaak wel aan de pil. En na een strip was het vaak ook weg. Het zegt overigens ook niks of je wel of niet zwanger bent of kan raken.
    Ik was de eerste keer ook erg geschrokken hoor, dus ik snap echt wel dat het rot is. Veel succes, duim voor je dat het raak is.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Na elke eisprong:$ jeetje. Gelukkig kan het niet zoveel kwaad mbt zwanger worden. Je berichtje stelt me wel gerust:)

Als je 1 cyste had, was die dan al bij je volgende uitgangsecho op cd 3 weg?
    Nu ik eindelijk een mooie cyclus heb, hoop ik niet dat we strax een ronde over moeten slaan vanwege die cyste.

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest helaas na elke cyste een pauze van 3 weken pil en daarna was het altijd weg gelukkig. Het kan vrij snel gaan hoor, en soms gaan ze met cystes gewoon door met behandelen en hoef je niet over te slaan. Ligt misschien aan de grootte en hoeveel je er hebt, maar dat zal de arts bepalen. Ik hoop voor je dat ie gauw weg is!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hier zo iemand;
    Soms groeit er iets dat lijkt op een follikel maar dan is het eigenlijk een cycte of lege follikel. Ze kunnen dit niet zien op een echo.

Soms kunnen ze het zien aan als het BMS niet meegroeit maar het follikel wel; dan is de kans groot dat het een cycte/lege follikel is. Ook kunnen ze het hormoonpeil bekijken (eustradiol). Als dat niet overeenkomt met de hoeveelheid follikels die te zien zijn, kan het ook een geval van een cyste/lege follikel zijn.

Komt vaker voor, heb ik ook gehad helaas.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Maar mijn temp is goed omhoog gegaan, dus ik verwacht iig geen lege follikel te hebben gehad.. Bms was ook goed, 11mm.

We gaan het zien, vrijdag prikken op progesteron. Maandag de uitslag!

Hopelijk is ie bij mn ongi gewoon verdwenen:)

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Verder niemand nog cyste ervaringen?

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik had het de laatste keer ook voordat ik met mijn laatste icsi ging starten. Kreeg een uitgangsecho aantal dg voor de menstruatie en toen zat daar dus nog een blaasje van 22 mm ofzo. Volgens de arts was dat een gesprongen follikel die wat langzamer dan normaal verschrompelde.
    Op de extra uitgangsechoop dag 2 of 3 was het geloof ik 14 mm, maar groeiden ook weer andere follikeltjes, het was flink gekrompen en het baarmoederslijmvlies was dun, dus ik mocht gewoon starten.
    Van deze icsi ben ik eindelijk zwanger geraakt!

Maar goed, het is dus afhankelijk van de soort cyste en hoe groot, of het invloed heeft op de start van een nieuwe poging.

Share This Page