Beginnen met breien en haken

Discussie in 'De lounge' gestart door CreaBea87, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Hallo dames

Er zijn vast veel creatieve dames hier dus hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen :)

Ik begin net met breien en haken en nu heb ik al veel leuke patronen gevonden die niet te moeilijk te maken moeten zijn alleen....

Ik snap die termen allemaal nog niet zo goed :( Heeft er iemand een tip? Een boek of website waar gewoon alle technieken uitgelegd worden? Allemaal die afkortingen en getallen.....Ik word er gek van haha

Bedankt voor hulp alvast :)

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben ook net begonnen! Ben voor de eerste steken en het opzetten een middagje bij m'n oma in de leer gegaan haha, maar ik vind het verder ook best ingewikkeld dus ik lees ff mee...

3. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik heb het mezelf aangeleerd door op you tube filmpjes te bekijken.
    Daar leggen ze stap voor stap uit hoe de steken gedaan moeten worden.
    Patronen lezen wordt daar volgens mij niet uitgelegd, maar als je mee haakt met het filmpje kom je echt een heel eind

4. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    You tube doet wonderen! Je hebt de meeste steken zo onder de knie.

5. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Ja heb al veel filmpjes gekeken op youtube en inmiddels al een sjaal af en bezig aan een babymutsje dus dat gaat wel lukken ;)

Alleen heb ik een heel leuk patroon gevonden voor babyschoentjes maar snap echt niets van die afkortingen... daar blijf ik een beetje hangen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Crochet for dummies :)

Overigens.. Je kunt de afkortingen ook hier neerzetten..
    Als je weet waar de afkortingen voor staan kun je een stuk makkelijker googlen wat je precies moet doen :)

Deel Deze Pagina