Hoi Allemaal, Omdat we al een tijdje bezig zijn en ik helaas elke maand ongi word wil ik graag beginnen met tempen, maar weet er helemaal niks vanaf zouden jullie mij kunnen en willen helpen? Hoe moet ik tempen, wanneer, hoelang? alvast super bedankt liefs Deb
Hoi Deb, Belangrijk bij temperaturen is dat je op de eerste dag van je cyclus begint met temperaturen en dat je elke dag op dezelfde tijd je temperatuur meet. Liefst 's morgens voordat je opstaat, dus thermometer naast je bed! Bij fertility friend (Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting) kun je een account aanmaken en elke dag je temperatuur en andere belangrijke factoren invullen. Vooral het noteren van je afscheiding kan erg helpen. Je kunt bij fertility friend een cursus doen, is wel in het engels, maar ontzettend handig en leuk om te doen. Ik heb op aanraden van iemand hier op het forum deze cursus ook gedaan en het heeft me echt geholpen meer inzicht in mijn cyclus te krijgen. Als je vragen hebt mag je ze me best stellen, kan proberen je verder te helpen!
Dank je wel voor je reactie JuultjeT, ik zal er van het weekend eens voor gaan zitten om die website en cursus uit te pluisen. Ik wil het er dinsdag ook nog even overhebben met de huisarts en kijken wat zij zegt, of ik ook ovu testen moet gaan gebruiken of dat tempen genoeg is. pfff elke ochtend op hetzelfde tijdstip...haha heb nu vakantie en dus lekker uitslapen maar ja dat is dan niet handig... en kun je gewoon tempen onder je oksel ofzo? Liefs Deb
Onder de oksel kan, maar vaginaal of anaal is beter. belangrijk is wel dat je het altijd op dezelfde plek doet. ik ben zelf niet bekend met ovulatietesten, maar er zijn er hier genoeg die daarover kunnen vertellen. het is idd wel vervelend om op vrije dagen dan op dezelfde tijd wakker te moeten worden, maar dan slaap je daarna toch gewoon weer verder... tis voor het goede doel
en als je nou de link naar je kaartje in je handschrift zet, dan kunnen we met z'n allen meegluren wanneer je ei er is