Need your help!! Vandaag hebben we onze scheiding getekend..... Ik wil verhuizen, terug naar Brabant, omgeving Eindhoven. Al 3 maanden wonen we nog in 1 huis samen, het wordt steeds moeilijker en ik hou het bijna niet meer vol..... Maar het vinden van werk is zó moeilijk en ook het vinden van woonruimte. Ik werk in het onderwijs, dat momenteel potdicht zit. Voorgezet is wel wat te vinden maar ik ben bevoegd voor het basisonderwijs en zou dan nog een docent graad moeten halen. Wat ik prima vind maar dan graag gelijktijdig met werken. Maar ben nu ook bereid om buiten het onderwijs te willen werken, een baan op HBO niveau waar ik toch in teamverband kan werken. Dan het tweede....woonruimte!! Ook dat is zo moeilijk. Ik krijg wel huursubsidie denk ik, maar de prijzen zijn zooo hoog. En omdat ik nog zo kort ingeschreven sta (3 maanden, terwijl de wachttijden 5-9 jaar zijn!) heb ik geen schijn van kans. Urgentie krijg ik niet omdat ik niet persé gebonden ben aan Eindhoven. Bij familie of ouders intrekken kan en wil ik niet. Zouden jullie alsjeblieft willen meekijken/ denken? Misschien weet iemand ergens een baan of woonruimte? Ik heb qua huren max 600 kaal te besteden (eigenlijk maar 500 maar mijn ouders willen we iets bijdragen). En wil graag 4 dagen werken!! Geen idee of jullie iets weten, maar ik ben echt radeloos! De sfeer thuis is verschrikkelijk en ik hou dat niet lang meer vol..... Heel erg bedankt alvast....
Er is een site www.kansrijkhuren.nl waarop je per keer op 3 woningen mag reageren, en gaat met een lotingsysteem. Mijn pa heeft via daar binnen 3 maanden een woning gekregen.
jeetje, wat verdrietig zeg dacht laatst nog aan je dat ik je hier al een tijdje niet gezien had omdat L. ook KMA had kwam ik je vaak tegen in topics. kan je verder helaas niet helpen maar wens je veel succes en geluk in de toekomst en voor nu sterkte.
Marktplaats.nl - Huurwoning: De Vriesstraat, Eindhoven - Direct beschikbaar - Huizen te huur Marktplaats.nl - Hagenkampweg Zuid, Eindhoven 495 p/m 2 kamers 47m2! - Huizen te huur
ik ga even voor je nadenken. ik woon vlakbij eindhoven. is het alleen voor jezelf of ook kindjes? er zijn hier verschillende plekken waar ze sta caravan /,vakantie huisjes verhuren enz. maar met kinderen is dat misschien moeilijker. in ieder geval heel veel sterkte en succes. ik denk nog even na
Marktplaats.nl - Te huur in Eindhoven, instapklare 2 kamer bovenwoning - Huizen te huur Marktplaats.nl - Lekstraat, Eindhoven 530 p/m 2 kamers 55m2! - Huizen te huur en verder denk niet te kritisch even zijn met werk zoeken. desnoods ga je schoonmaken en zoek je vanuit daar verder
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik zoek iets met twee slaapkamers, verder heb ik weinig tot geen eisen! @tuttie....er is veel gebeurd bij ons. Lucas is gelukkig helemaal over zijn allergieen heen en loopt al sinds hij 13 maanden is! Maar ik merk dus dat Lucas er ook het een en ander van begint te merken. Hij is thuis erg jengelig, slaapt slecht. Ik slaap al 3 maanden in een logeerbedje en begin nu fysiek ook last te krijgen. Vandaag hebben we de scheiding getekend, mijn ex belde vanmorgen op dat hij niet kwam....omdat de treinen niet reden! Ja daag....de advocaat en mediator zouden er beide zijn! Dus ben ik halsoverkop 250km gaan rijden om hem op te halen, zodat we nog nét op tijd waren!
Oh ja omdat mijn ex geen rijbewijs heeft is Eindhoven voor mij wel belangrijjk....vanwege ophalen en openbaar vervoer!
Kijk eens op vb&t (googlen ) Hier bieden ze huurwoningen aan waarvan (hier in ieder geval) de prijzen nagenoeg gelijk zijn met de woningcorporatie. Zo heeft mijn zus binnen een paar maanden een woning gevonden. Ze had zelfs recht op huurtoeslag. En inderdaad elke baan aannemen die je maar kunt krijgen! En vandaaruit verder zoeken. Dan heb je iig al iets. Succes en sterkte met alles!
Mijn broertje verhuurt zijn koopwoning via een bepaald soort verhuurbedrijf speciaal daarvoor. kan morgen even voor je navragen. Zij wonen in Eindhoven/Veldhoven
Ik zou ook zeggen: koopwoning huren. Zijn erg veel mensen die momenteel hun woning verhuren, omdat ze 'm niet verkocht krijgen.
Mijn broertje had via kansrijkhuren meteen in 1 x een woning!! Of particulier huren via directwobwn of uhm rotsvast groep
Even bij makelaars in eindhoven informeren. Mijn ouders gaan hun te koop staande huis ook verhuren aan iemand in een gelijke situatie als waar jij in zit.
sorry voor de late reactie... Ik heb ongeveer alle makelaars gehad. Probleem met het huren via een makelaar is dat er altijd bijkomende kosten zijn die soms wel 300 euro in de maand zijn! Dat heb ik gewoon niet! Ik ben ook overal ingeschreven nu, wat me ook handenvol geld kost maar ja, ik moet iets! Huren van een woning die te koop staat is een optie, maar jullie snappen denk ik wel dat het voor mij wel belangrijk is dat ik enige vastigheid heb en niet na 3 maanden weer weg te moeten ergens, dat wil ik voor Lucas ook niet! Kansrijkhuren is helemaal in een dip geraakt, daar staan al weken geen nieuwe woningen meer op en wat er op staat is voor 55 jaar en ouder.... Ik heb inmiddels een bericht op FB gezet en enkele vrienden van me hebben het gedeeld. Er komt alleen nog steeds niet echt reactie op. Ben nu weer bij mijn ouders met Lucas maar ik merk hoe meer ik bij hen ben dat daar wonen echt geen optie is (bij mijn ouders in). Het is te druk, te veel, ook met hun hond, en mijn ouders leven echt in een generatie kloof met mij. Ze willen alles voor me doen maar willen eigenlijk ook niet dat ik bij hun kom wonen...
Vervelend dat het niet gelukt is, maar wij huren ook particulier in de omgeving Eindhoven, maar wij betalen geen maandelijkse kosten aan de makelaar, maar gewoon eenmalig een x-bedrag van de huur.
Tja, je moet het geld natuurlijk wel hebben om een makelaar te betalen. Dit komt meestal sowieso tegen de 1000,- euro aan.. tenminste hier in de buurt. Ik zou als ik jou was je ogen open houden op marktplaats.. en inderdaad, als het kan gaan huren bij mensen met een koopwoning. Nee, het is niet iets voor vast maar je zult nu toch iets moeten. En qua werk, ik zou alles met beide handen aan grijpen en vanuit daar maar verder kijken. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je snel iets vind...