Ik ben me zorgverzekering aan het bekijken voor komend jaar. En aan het uitrekenen of ik me aanvullend moet verzekeren. Ik moet gebruik gaan maken van fysio. Ik zie in het basispakket staan dat bekkenfysio wel vergoed wordt (9 keer). Maar ik dacht altijd dat je fysio zelf moet betalen? Iemand met ervaring die weet hoe het zit?
even gegoogled: Is fysiotherapie opgenomen in het basispakket? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Vergoeding bekkenfysiotherapie Heeft u urine-incontinentie? Dan krijgt u de eerste 9 behandelingen bekkenfysiotherapie vergoed.
Bekkenfysio alleen wanneer er sprake is van urine verlies. Ik had me extra verzekerd voor fysio. Moest voor een verzakking met urine verlies fysio hebben. Alles is vanuit basis verzekerd. Zonder urine verlies zou het niet vanuit basis vergoed zijn.
Bekkenfysio alleen voor urineverlies in het basispakket, maar bedenk wel dat het je eigen risico kost Zwangerschapsgerelateerd moet je een extra pakket hebben
Nee hoor. Hier is de bekkenfysio allemaal uit het basispakket vergoed en mn gehele eigen risico stond er nog.
ik heb trouwens CZ met aanvullend het gezinnenpakket. Daar krijg je 325 euro fysio vergoed per kalenderjaar. Daarmee heb ik mijn bekkenfysio kunnen betalen. Kreeg ook nog 200,- zwangerschapscursus vergoed per kalenderjaar dus volg ook zwanger en fit bij dezelfde fysio.
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en toch mn aanvullende maar verlengt. Krijg daar ook nog andere dingen uit vergoed.
dan kan ik je ff uit de droom helpen (ben bang dat je alsnog een rekening zult krijgen)... en dit is toch echt een site van de rijksoverheid. (ik heb het nog steeds over de bekkenfysio voor incontinentieklachten... niet de fysio uit het aanvullende pakket) Hoe hoog is het eigen risico in de zorgverzekering? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl Een quote van deze site: Zorg die niet onder eigen risico valt Niet alle zorg valt onder het verplichte eigen risico. U betaalt geen eigen risico voor: de huisarts; verloskundige zorg en kraamzorg; nationale bevolkingsonderzoeken, zoals het borstkankeronderzoek; de griepprik (als u behoort tot een risicogroep); zorg die uw aanvullende verzekering vergoedt.
Het is al 1,5 jaar geleden en het is NIET van mn eigen risico afgegaan. Een paar dingen die later gebeurd zijn, zoals labonderzoek, zijn toen wel gedeclareerd. Totaal 10 euro, de rest van mn eigen risico stond nog gewoon.
mijn man moet 1 keer per jaar naar de internist en dat wordt door het ziekenhuis altijd anderhalf jaar later gedeclareerd door het ziekenhuis. Moesten nog niet zo lang geleden eigen risico voor een bezoek in april 2011 betalen. rekening voor de apotheek van veel later was al wel gedeclareerd dus je zou theoretisch nog een rekening kunnen krijgen. ( alles binnen het basispakket eclx huisarts en verloszorg valt onder het eigen risico bij volwassenen)
Dat probeer ik ook te zeggen Chrystel73.... Bekkentherapie uit het basispakket valt onder eigen risico... die rekening kan echt nog komen, ook na anderhalf jaar.... Ik wacht ook al anderhalf jaar op een openstaande rekening van mijn zorgverzekeraar.
Ik ben vandaag bij de fysio geweest. Het valt dus alleen in het basispakket als je eerst een verwijzing hebt van de huisarts. En in die verwijzing moet staan dat het gaat om urineverlies. Dan krijg je 9 sessies vergoed. Maar het gaat dan wel van je eigen risico af. Ze heeft me trouwens afgeraden om daar nu mee aan de slag te gaan. Je blaas komt zo in de verdrukking dat dat weinig zin heeft. Dus ik ga nu gewone fysio doen voor en rug en bekken. En twee maanden na de bevalling kan ik dan beginnen met fysio voor het urineverlies.
Sinds vorig jaar loop ik bij de mensendieck therapeut ivm bekkenklachten. Dit is echter nooit van mijn eigen risico afgegaan en de fysio vertelde ook dat dit in 2013 ook niet zal gebeuren. Ik heb ook CZ vorig jaar gebeld en die heeft gezegd dat alles volledig vergoed wordt (9 keer) en niks over het eigen risico...
Wat een onzin zeg. Tijdens een zwangerschap verslapt alles dus ook je bekkenbodem. Hierdoor kan je urine gaan verliezen. Icm druk op je blaas. Maar het is ook tijdens zwangerschap belangrijk dat je bekkenbodem oefeningen doet om de boel sterk te houden. Hier merk ik echt wel verschil dat ik bekken therapie volg.