vreemd vriendinnetje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 13 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Mijn dochter heeft een klasgenoot waar ze regelmatig mee speelt maar waar het ook niet altijd lekker mee loopt.
    Afgelopen winter ging het met sleeën niet zo goed waarop mijn dochter thuis komt lichte striemen op haar benen en het verhaal dat de klasgenoot moeite had met om de beurt gaan en ze haar dan sloeg met het touw van de slee om haar zin te krijgen. Dochter is uiteraard met slee vertrokken en heeft een paar weken niet met het klasgenootje willen spelen.

    Ze spelen altijd hier omdat ze bij de klasgenoot thuis niet binnen mogen spelen, boven gaat het niet goed dus dat doen we niet meer maar beneden kunnen ze heel goed samen spelletjes spelen en genieten ze ook echt van.

    Vandaag vertelde haar moeder dat ze sinds zaterdag bloed plaste en dat ze vanmiddag met haar naar de dokter ging om meteen erachteraan te vragen of ze vanmiddag bij mij mocht blijven omdat moeder met haar grote zus naar de tandarts moest. Helaas (voor haar) kan dit dus niet omdat wij zelf ook naar de tandarts moeten. Gaat ze daarna naar het klasgenootje, praat wat met haar kind en vervolgens loopt die naar mijn dochter om te vragen of ze vanmiddag bij mijn dochter mag spelen. Mijn dochter antwoord ook dat dit niet kan omdat we vandaag naar de tandarts moeten. Komt ze weer naar mij toe en vraagt ze of het klasgenootje dan echt niet bij mij kan blijven en met mij mee naar de tandarts kan zodat zij rustig met grote zus naar de tandarts kan. Wederom antwoord ik met nee waarop ze verzucht dat ze dan wel een pakje drinken en een koekje voor de voordeur legt en dat klasgenootje zich dan zo maar even moet redden .

    Vind dit zo raar, weet ook niet goed of ik dit even met juf op moet pakken of het gewoon naast me neer moet leggen. Kan best dat er niets aan de hand is en dat moeder gewoon op mijn gevoel in probeert te spelen om zo haar zin te krijgen maar ik krijg het beeld van een kind dat thuis wat op de stoep vind en zich voor de rest maar moet redden maar niet uit mijn hoofd.
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Bijzonder..
    Waarom kan haar kind niet gewoon mee naar de tandarts
    Ik zou dit wel bij de juf aankaarten.
    Hoe oud is ze?
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Bijzonder... Dus het kind zou maar met jullie mee moeten naar de tandarts, ipv met moeder en oudere zus?

    Ja, ik zou het toch even met juf bespreken. En in de gaten houden.
     
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wat een raar verhaal inderdaad, hoe oud is het kindje?
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nah wat raar??
    Waarom zou ze wel met jullie naar de tandarts moeten gaan, maar niet met haar eigen moeder?

    Ik zou dit wel met de juf bespreken.
    Ben zelf leerkracht en niet dat ik een oplossing zou hebben, maar zou het wel fijn vinden om zulke dingen te weten.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Zo te lezen lijkt het erop dat ze al weg zijn als dat kind uit school komt. Maar op zo'n tijdstip moet je gewoon niet plannen als je geen oplossing hebt...
     
  7. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Heel vreemd inderdaad... en ze moest toch ook dezelfde middag met t meisje naar de dokter?
     
  8. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Dat is op zijn zachts gezegd vreemd. Ze speelt hoe dan ook erg op je gevoel in met dat pakje drinken en een koekje bij de voordeur. o_O
    Zou straks of morgen toch aan dat meisje vragen hoe het nou afgelopen is. Die zal er vast niet om liegen.
    En daarna even een balletje opgooien bij de juf.
    Misschien heeft die moeder altijd wel een oppas, behalve vandaag.
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    ze is 9 (net als mijn dochter), ik ga dit morgen toch maar even contact opnemen met juf, het voelt gewoon een beetje naar allemaal.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een raar gebeuren allemaal en die moeder loopt gewoon te dreinen om haar zin te krijgen.
    Triest hoor. Ik zou dit zeker even melden bij de leerkracht.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nah, heel raar, ze maakt van haar probleem nu jouw probleem - of probeert dat in ieder geval, jij gaat er gelukkig niet in mee.

    Ik had ook pas geleden een super onhandige afspraak met de jongste bij de KNO-arts, ik verwachtte om 15.10 thuis te zijn en oudste is om 15u uit. Ze kan makkelijk zelf naar huis lopen, het is dichtbij school. En voor ze thuis is, is het zo 15.15 ivm nog even wat spelen op het schoolplein etc. Nou ja, als ik onverwacht toch iets later zou zijn, zou zij voor een dichte deur staan. Dus ze kreeg een sleutel mee en buurvrouw wist er ook van. Uiteindelijk niet nodig gehad, ik was eerder thuis ;) Als ik het idee had dat ze deze verantwoordelijkheid niet aan kon, had ik die afspraak verplaatst (geprobeerd ook, maar dan werd het 6 wkn later). Eten klaarzetten op de stoep vind ik geen oplossing. Als het regent? Of ze moet naar de wc?
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Heel erg vreemd.
     
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een raar gedoe zeg. Dat ze het vraagt oke, maar om dan zo door te drammen is wel raar. Waarom moet zij met jullie mee naar de tandarts ipv met haar eigen moeder.
    Ik vraag me alleen wel af of er nog meer is voorgevallen?
     
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Echt meer voorgevallen is er niet, ik heb alleen zo'n onderbuik gevoel, alsof er iets niet klopt maar ik kan er de vinger niet op leggen. Toen wij naar de tandarts liepen zat ze in het speeltuintje bij ons (is toch een aardig stukje van haar huis) te wachten op een andere klasgenoot maar die moest ook eerst nog ergens anders heen voordat ze kon spelen.
     
  15. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Vind het maar vreemd
    Waarom kan ze wel met jullie mee naar de tandarts, maar niet met haar moeder mee naar de tandarts..?

    Misschien had ze ergens een andere afspraak met haar andere kind en durfde ze dat niet te vertellen ofzo ?
    Ook wel sneu voor dat meisje dat ze dus gewoon buiten moet wachten en blijkbaar moeder haar echt niet meeneemt.
    En ook dat ze slaat met een touw vind ik niet heel gezond klinken.
    Dat verwacht je niet van een 9 jarige.

    Ik zou komende tijd eens opletten of er meer dingen opvallen.
    En sowieso morgen even met de juf praten.
     
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    Ik zou de moeder aanspreken waarom ze wel met jou mee mag naar de tandarts en zelf haar niet mee wilt hebben
    en ik zou de opmerking over een koekje bij de deur ook niet waarderen.
    Vervolgens zou ik het ook bij de juf melden
    Vreemd hoor
     
  17. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind dit echt een heel vreemd verhaal. Bij de juf aankaarten kan natuurlijk altijd, maar die heeft waarschijnlijk ook weinig vat op de moeder. Ik zou in ieder geval het meisje nog eens vragen hoe het afgelopen is. Stond ze inderdaad voor een dichte deur, dan is het mogelijk een melding te maken (anoniem) bij Veilig Thuis. Dit zal niet meteen opgepakt worden, maar wanneer er meer meldingen komen vormt dit een onderdeel van een dossier, en dat helpt aan een onderbouwing om in te grijpen wanneer zaken wel escaleren. Blijft dit de enige melding, dan gebeurt er waarschijnlijk niets (en dat is misschien ook niet nodig dan).
     
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb nog eens nagedacht. De manier waarop moeder het probeerd af te dwingen vind ik sowieso raar. Maar er staat geen tijdsduur. Ervanuit gaande dat moeder haar niet mee neemt omdat ze al weg is als zij uit school komt zal het waarschijnlijk geen uren duren voor ze thuis is. Mogen jullie kinderen van negen niet een half uur buiten spelen? Sowieso vind ik het niet handig geregeld. Maar het is een eenzijdig verhaal. Wie weet had ze iets geregeld wat niet door ging.
     
    MariTheresa vindt dit leuk.
  19. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Nou ja, ik heb geen kinderen van negen, maar in zijn algemeenheid kunnen kinderen van die leeftijd natuurlijk wel een half uur buiten spelen. Langer ook wel. Maar dan is er normaal gesproken wel een aanspreekpunt voor als er iets is. Dat mag ook een buur zijn. Ik was als kind ook vaak alleen op met vriendinnetjes de hort op, maar ik wist altijd waar ik heen kon als er iets was. Dat lijkt dit meisje niet te weten.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Iets is al veel makkelijker een aanspreek punt dan een plek waar je zo aanschuift voor de limo. Dat deze moeder drinken klaar zet maakt het voor mij aannemelijk dat het een vast ritueel is om na school wat te drinken. En dat ze het (op een opdringerige manier) vraagt wijst er voor mij ook niet op dat ze het normaal vind om haar kind voor een dichte deur te laten staan.
     

Deel Deze Pagina