Ik ben nu een maand bezig met temperaturen en doe dat regelmatig, meteen in de ochtend en zo veel mogelijk rondom dezelfde tijd. Heb meestal een cyclus van 28 dagen. Nu ben ik al gestart met ovulatie testen op dag 11. Met testen van Z&K en CB. Op dag 12, 13 & 15 een heel licht streepje bij Z&K maar af en toe echt een tuur streep, bij CB elke dag vanaf dag 12 en tot nu toe (dag 17) negatief. Vandaag heb ik dan een hogere temperatuur dan normaal, en geeft FF opeens aan dat ik mij ei had op dag 13. Maar hoe kan dat nu als ik twee ovulatie testen heb die alle twee niet positief zijn? Ik baal wel van de gedachte dat ik mijn ei gemist zou hebben. Wil iemand eens meekijken of kan iemand hier iets over zeggen? dank je wel alvast. Hierbij mijn chart: 4bf86e Ovulation charts on FertilityFriend.com
Als ik naar je kaartje kijk zou ik ook zeggen dat je ei al geweest is, vreemd dat je testen wat anders aangeven. Maakt het lekker verwarrend. Ik zou het dus niet durven zeggen wat ik aan zou houden.
Dank je wel bloempje, ben in ieder geval blij dat jij het ook verwarrend vindt. Ik dacht al dat ik het niet meer snapte. Aangezien ik net begonnen ben, vind ik het al verwarrend genoeg allemaal en dan dit nog .
Hmm, lastig is dat. Zowel je testen als je cervixslijm zeggen dat je (nog) niet in je vruchtbare periode zit. Ook je temperatuur geeft naar mijn mening nog geen opvallende verhoging aan. Ik zie nog geen eisprong. Cyclussen kunnen van elkaar verschillen. Je zit ook 'pas' in de 2e ronde.. Het is nog onduidelijk hoe lang jouw luteale fase is. Wellicht dat je ei wat later is of dat je dit keer een langere cyclus hebt.
Mijn cyclus is redelijk constant, ben augustus 2012 gestopt met de pil en heb sindsdien bijna allemaal 28-daagse cycli gehad, op 1x 24 dgn en 1x 26 dgn na. Maar goed denk dat ik mijn ei gemist heb, maar wacht nu maar af tot ik ongesteld wordt. Dan weet ik het in ieder geval zeker. Dank je voor het meekijken.
Het kan ook zo zijn dat die lichte streep het maximale is wat je kunt behalen. Er wordt geadviseerd om ook 1 keer te testen op dag 7 van je cyclus, zodat je een referentie hebt. Als die ook licht gekleurd is dan weet je dat de test echt donker moet kleuren. Als de test op dag 7 helemaal wit is, dan kan het zijn dat een lichte streep bij jou al positief is.
Hoi Kristel, Dank je wel voor je bericht, dit was mijn 2e ronde. In de eerste ronde kreeg ik wel een hele dikke streep. Misschien was dat deze ronde idd anders. Vreemd, maar we wachten gewoon af wat er gebeurd.
Bij mij gaf ff ook een keer al een eisprong aan,maar toen ik een week later wen duidelijke Temp verhoging had, veranderde hij ineens van mening en verschoof de kruis een week op
Hoi Moonlight, dat was bij mij ook het geval, dus nu ben ik helemaal lost We gaan het zien over een week, dan ik mijn NOD. Wie weet...