Man wil niet zo vaak klussen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mamaloe26, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Vind het een beetje raar onderwerp om zo te bespreken, maar ik zit er echt wel mee.

Laat ik voor op stellen dat mijn vriend en ik een hartstikke leuke relatie hebben. Alleen is zijn behoefte aan sex niet zo vreselijk groot. Hij vind 1 x in de 2 weken prima.
    Op zich kon ik daar altijd goed mee leven. Maar nu we gericht aan het klussen zijn voor een kindje is het wel erg lastig. In de vruchtbare periode doen we het dus maar 1 x.
    En daardoor wordt het voor mij wel een heel spannend gebeuren, want het moet in 1 x goed anders is het voor die maand al weer voorbij.
    Vaker klussen vind hij zelf niet zo nodig. Hij wil wel graag een kindje, maar als het een maand later is vind ie ook wel prima.
    Geen idee wat ik hier mee aan moet.

Liefs Mamaloe

2. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Mamalou,

Ik kan me voorstellen dat je er mee zit want een vrouw is maar heel kort vruchtbaar en ook al blijft sperma meerdere dagen goed de kansen worden op deze manier wel kleiner.
    Je zou kunnen overwegen om ovu testen te gaan gebruiken zodat je in ieder geval in de buurt van je eisprong vrijt en je zou ook kunnen overwegen om te temperaturen zodat je inzicht krijgt wanneer je je eisprong kan verwachten. Als je iets gerichter vrijt wordt je kans iets groter ondanks dat het minder vaak is dan je misschien zou willen.

Veel sterkte, lijkt me niet makkelijk voor je.

Groetjes,
    Lente

3. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hoi Lente,

Bedankt voor je reactie!
    Ik ben deze ronde inderdaad met ovulatie testen begonnen. Nu was de test vandaag positief. Volgens mij heb ik dan binnen 24 tot 36 uur mijn eisprong? Maar man-lief is vanavond niet thuis en wil morgenavond pas klussen. Ik hoop dus zooo dat dat nog op tijd is voor deze ronde.

Liefs Mamaloe

4. lente67

lente67 Niet meer actief

ter aanvulling:
    Omdat ik dicht tegen ivf aanzit probeer ik de kleine kans ook bij mij te vergroten. We vrijen wel regelmatig maar door de onregelmatige diensten van mijn vriend is het soms lastig plannen. Vandaag een pos. test en dus voor de zekerheid tussendoor gevreƫen en morgen en overmorgen hopelijk ook nog. Op de dag van een pos. test tot circa 2 dagen erna kan je dan namelijk je eisprong verwachten. De vorige keer had ik ook een cyclus van 28 dagen en op dag 13 een pos. test.

Veel suc6.

5. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hay,

Vervelend voor je, je zegt dat je er normaal geen probleem mee hebt, maar kan me voorstellen dat je nu toch wel iets vaker wilt vrijen zodat je meer kans heb dat het lukt.

Kun je het niet bespreken met vriend? Ik vind dat je als koppel het beste samen een middenweg kunt vinden, en bv toch 1x per week vrijen, en zoals al gezegd wordt, "gerichter", dus op, of een dag voor je eisprong.

Succes....:)

6. lente67

lente67 Niet meer actief

Jij bent snel:) Ik had de vorige keer op de dag zelf gevreƫen en daarna niet meer en toen bleek ik dus een langere cyclus te hebben (normaal 25 dagen) en had dus waarschijnlijk meer kans gehad als ik een dag later ook nog had gevreƫen. Je weet dus nooit met zekerheid wanneer de eisprong is dus denk dat morgen zeker nog een goede kans heeft.

En nu maar hopen dat ie zin krijgt;)

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik hoop het zeker. Duimen jullie mee? :)

Ik zal ook hard voor jou duimen Lente. Hopelijk is het bij jou raak en anders hoop ik dat de ivf goed zal werken en je dan snel zwanger mag worden. Ben je al lang bezig?

8. lente67

lente67 Niet meer actief

Ik ga zeker hard voor je duimen Mamalou.
    Ben zelf in juni 2 jaar bezig maar ben ook al boven de 40 en mijn eicelreserve is dus aan het verouderen o.i.d. en een dichte eileider dus vandaar die ivf.
    Maar biologisch is er een kans en die benutten we dan optimaal.

Heb je al lang een kinderwens?

Groetjes,
    Lente

9. Ukke

Ukke Bekend lid

Dec 27, 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel belangrijk dat een man zijn zaadjes af en toe eens even 'doorspoelt' er worden dan weer nieuwe en goede zaadjes aangemaakt en die bevorderen de kwaliteit van het zaad.....
    1 x in de twee weken is dan niet erg veel ;)

10. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Jeej wat vervelend meid! Kan me goed voorstellen dat je er mee in de knoop zit.. Het is alleen wel zo dat je vriendlief niet kan verplichten natuurlijk.. Zoals al eerder gezegd, misschien een middenweg? 1x per week i.p.v. 1x per twee weken..

Wat is wijsheid in dit geval? Het moet natuurlijk ook geen verplichting worden maar ook leuk blijven.. Ik zou elk geval even een gesprekje aangaan met je vriend..

11. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja zou heel fijn zijn als je nu op de "natuurlijke" manier zwanger wordt. Kun je ivf gewoon met je eigen eitjes doen of heb je een donor nodig?

Ik heb jaaren geleden met mijn ex geprobeerd kinderen te krijgen. Dat is toen niet gelukt en uiteindelijk is de relatie gestrand (om andere redenen overigens). Met mijn huidige partner wou ik ruim een half jaar eerder kinderen dan dat hij er aan toe was. Nu zijn we er beide klaar voor en ben ik in januari gestopt met de pil.

liefs mamaloe

12. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ja, je hebt helemaal gelijk dat het leuk moet blijven. En ik wil mijn vriend ook niet het gevoel geven dat ik alleen wil vrijen om zwanger te worden. Lastig is alleen dat ik nu zo in de stress zit of het zo wel gaat lukken, maar misschien moet ik dat ook wat meer los laten en ontspannen. Hmm, lastig allemaal hoor ;)

13. lente67

lente67 Niet meer actief

Hoi Mamalou,

Gelukkig zijn er nog genoeg eitjes en worden ze extra gestimuleerd door hormonen en als alles goed gaan plaatsen ze er dan twee terug. Maar er is wel haast bij dus vandaar dat we snel mogen starten.
    Ik heb me er verder nog niet in verdiept want wacht eerst de intake af. Kan binnen nu en 1,5 al gebeuren dus heel spannend.

Wat jammer dat je relatie is misgelopen en dat het toen niet gelukt is. Mijn relatie is nog heel pril maar we gingen vrijwel meteen voor kinderen. We zijn er beide gek op dus we hopen dat het op ons pad komt. Ik moet nu helaas stoppen want moet nog nakijken BLEH geen zin. Ik "spreek";) je nog.

14. cathje

cathje Nieuw lid

Oct 21, 2008
    1
    0
    0
    Hoi,
    herkenbaar... helaas. Wij zitten in hetzelfde schuitje. Mijn man vindt het best als we het op de dag van mijn eisprong doen (voor zover je dat echt zeker weet), maar verder 'bijklussen' daar is hij te moe voor. Maar ja, de kans wordt dan wel heel klein. Lastig he. Hij wil net zo graag als ik een kindje, maar hij wil er niet al te veel voor hoeven doen geloof ik. Heeft iemand nog goeie tips?

Mamalou, succes he!

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Het klinkt misschien heel hard en ik wil niemand voor zn (haar) hoofd stoten maar hier was het klussen niet op de dag zelf, maar ruim een week van te voren.. Uitzonderlijk, dat weet ik, maar goed het KAN wel..

Zit ineens te bedenken.. Misschien is je man wel ergens 'bang' voor.. Want een zwangerschap en kindje zet je wereld op zn kop en er gaat zoveel veranderen in jullie leven..

Ken iemand die bang was om te klussen, omdat hij dacht dat dat de baarmoeder kon beschadigen... Klinkt heel raar maar hij zat er echt mee.. na een gesprek met de HA en daarvan de verzekering dat het echt geen kwaad kan om bijv. om de dag te klussen in vruchtbare periode ging het langzaamaan beter..

Misschien een heel raar voorbeeld maar hoop dat je snapt wat ik bedoel..

16. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    @ Roeltje, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb daar zelf ook aan gedacht. Maar ik bedacht me toen dat het voor we gestopt waren met de pil hetzelfde aantal keren vreen. Ik heb meer het gevoel dat hij het wel wil maar omdat we net begonnen zijn, hij er nog niet "extra" moeite voor wil doen. Wat wel lastig is is dat hij niet zo gemakkelijk over het onderwerp sex praat en het gelijk zo'n beladen gesprek wordt. zucht... ;)

@ Cathje, ik geloof dat we inderdaad in precies dezelfde situatie zitten. Mijn vriend is vaak ook te moe. Hij doet lichamelijk best zwaar werk en heeft het gewoon gehad aan het einde van de dag. En ik altijd maar denken dat mannen altijd willen, hihi. Ik hoop gewoon zo dat het die keer dat het gebeurd dan ook raak is.

Liefs Mamaloe

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    mamaloe
    ja dat kan natuurlijk ook.. Tja dan ben ik bang dat ik het ook niet meer weet.. He, meid wat vervelend.. Dan idd maar hopen dat het die ene keer raak is.. Wil je wel succes (en veel plezier uiteraard:)) wensen..

18. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

Mar 17, 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, misschien helpt het als je man zinktabletten gaat slikken, een tekort aan zink kan ook leiden tot een laag libido, misschien dat jullie daar nog naar kunnen kijken? dan zou de frequentie op natuurlijke wijze omhoog gaan :)

19. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    @ Roeltje, bedankt voor het lieve meedenken. Doet me goed dat ik mn verhaal even kwijt kan en dat anderen zo lief zijn om te reageren.

@ Maryam, bedankt voor de tip. Die ga ik maar eens voorstellen bij man-lief.

20. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    of oesters eten rond je ei:D
    Nee even serieus..
    Geen probleem hoor meid.. Wil manlief dit weekend wel even vragen wat bij hem werkt om zin op te wekken..

Share This Page