weinig kinder ervaring

Discussion in 'Zwanger worden' started by poohbear226, Mar 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Oke, dit klinkt misschien heel stom, maar ik ben 31 en heb een sterke kinderwens sinds een half jaar. Daarvoor wilde ik niet eens aan kinderen denken. Maar ja, opeens was het gevoel daar en het is heel sterk!
    Maar dan komt hier mijn vraag, wie van jullie herkent dit en heeft net als ik weinig of geen ervaring met kinderen? Ik heb nog nooit een luier verwisseld en heb afgelopen vrijdag voor het eerst sinds jaren een fles gegeven. Het maakt me soms wat onzeker dat ik alles nog moet leren. Maar ik wil niet oefenen met andermans kinderen.
    Nu heeft mn vriend wel een boek gekocht, (soort parenting for dummies) en daar staat een hoop in.
    Wie herkent dit gevoel?

2. Moonie

Moonie Fanatiek lid

Oct 19, 2006
    1,070
    0
    0
    Heel herkenbaar maar ik denk dat heel veel mensen dit wel zullen herkennen.

Ik heb in mijn omgeving niet veel kleintjes dus heb ook zelden een luier verschoond of een fles gegeven. Maar ik denk dat als je straks zelf een kleintje hebt dat je dat snel genoeg leert.

Maak je geen zorgen dat komt van zelf goed ;)

Wat is de titel van dat boek? Dat lijkt mij ook wel leuk!

3. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Zo stom vind ik het niet hoor.
    Ik zelf heb dat gevoel niet heb als au-pair gewerkt was er toen voor 3 kinderen.
    Maar mijn vriend heeft ook nog nooit een kind vast gehouden laat staan de luier verschonen. Ben dus benieuwd hoe hij reageerd als hij vader word... :rolleyes:
    Ik denk dat er best wel meer meiden zijn die nog nooit een luier hebben verschoond of de fles hebben gegeven. Het moet natuurlijk ook wel in je omgeving voor komen baby's.
    Gelukkig heb je de eerste week de kraamzorg die je alles uitlegt en help met de alle eerste dingetjes.
    Gewoon er lekker op los lezen, kan nooit kwaad om te lezen..

4. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Het boek heet "heading home with your newborn"
    isbn nummer 1581101570
    Hij is in het engels, maar gaat over poepen, boertjes, luiers, flesjes, slaapjes, stoeltjes, snottebellen etcetc..lekker duidelijk geschreven en plaatjes erbij.
    Mn vriend heeft hem al helemaal gelezen en is wijzer geworden, hahaha.
    Hij leest dan wat en dan hoor ik opeens, mir, weet je dat een baby zoveel keer verschoont moet worden? hahaha
    Ik wil hem pas gaan lezen als ik zwanger ben...

5. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Ben trouwens ook wel benieuwd wat de titel van het boek is :)

6. jettje

jettje Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,541
    0
    0
    zv-er
    Je was me net voor met de titel :rolleyes: Bedankt ga er eens voor kijken. Engels is geen probleem voor me heb er gewoond :D

7. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Hij is te koop op proxis en bol.com
    kijk maar op www.vergelijk.nl dat is een supersite voor dat soort prijsvergelijkingen. :D
    Ik geloof dat je ook in dit boek kan kijken op het internet.
    succes meiden

8. wieffie

wieffie Fanatiek lid

Feb 26, 2007
    2,750
    0
    0
    Ik herken wel veel in jouw verhaal. Tot vorig jaar waren wij ook alleen maar bezig met werken, leuke dingen doen en reizen maar sinds mijn zusje een kleine heeft is dat gevoel helemaal los gekomen. De praktische dingen ga je snel genoeg als routine zien daar zou ik me niet al te druk om maken.

9. Niet meer actief

Ik heb er ook geeeeen idee van hoe het allemaal werkt en gaat, maar als ik zwanger mocht zijn, heb ik nog 8 maanden om me in te lezen. En ik ga ervan uit dat de vk en kv mijn vragen wel zullen beantwoorden.

Ik maak me er nu in ieder geval nog niet druk om...

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Idem als Heidiii... heb ook geen ervaring, maar zal heus allemaal wel goed komen...

Daarnaast heb ik vanaf eind juli een neefje/nichtje om op te oefenen.. haha!

Dat boek lijkt me wel erg leuk om te lezen iig!

11. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

Jan 17, 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Mijn zussen hebben kinderen,zowel een jongetje als 2 meisjes..En ik heb altijd heel veel opgepast,aangezien ik een nakomertje ben,met ook nog stiefbroers en stiefzussen die kinderen hebben..Maar toch lijkt me je eigen kindje altijd anders en wennen!Maar ze leren je het in die eerste week wel goed aan hoor,hoe je het kindje vasthoud in badje enzo.Zal vast wel loslopen!

12. Loess

Loess Actief lid

Feb 14, 2007
    267
    0
    0
    je leert het vanzelf well... het gaat egt vanzelf allemaal.. mijn 1e kindje is nu bijna 4 jaar en daarvoor wist ik er helemaaal nixx van... vertrouw op je moederinstinct..

13. bebe29

bebe29 Actief lid

Sep 26, 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Heb altijd heel veel opgepast. Al met al 8 oppaskindjes gehad vanaf baby. Maar met een eigen baby zal dat toch allemaal weer anders zijn. Ieder kind is toch weer verschillend. Bovendien heb je heeeeeeeeel lang de tijd om je erin te verdiepen. Dus komt allemaal vanzelf goed. Na 2 weken weet je dan vast niet beter.

14. Ach ja, wat hierboven de meesten al zeggen is dat het toch anders is dan met je eigen kind... en weet je? de halve wereld kan een kind opvoeden (de een iets beter dan de ander...) dan moeten wij dat toch ook kunnen?

Groetjes Jelske

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb ook geen ervaring met baby's ofzo hoor.
    Wanneer ik ergens op kraamvistie ben, ben ik altijd de eerste die haar hoofd nee-schud wanneer het kindje van arm op arm gaat, en zo de kamer rond. Dus ik heb nog nooit een babie vast gehouden. heb nog nooit luiers verschoond, heb nog nooit een fles gegeven.... etc, etc...

Maar het zal wel goed komen.

16. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ik wordt meestal ook wat nerveus op kraamvisite. Ik wil de baby tegelijk wel en niet vasthouden. Ik houdt de baby altijd even vast, maar vind het ook eng omdat ik niet zoveel ervaring heb met babies. Ik heb geloof ik op mijn 12e voor het laatst een baby de fles gegeven. Heb nog nooit een luier verschoont.
    Een andere reden dat ik nerveus wordt van een baby op mijn arm is de opmerking die dan geheid komen: "dat staat je goed zo'n baby op de arm; wordt het voor jullie niet eens tijd" etc. Arghhhh!
    Ik neem aan dat dat praktische wel komt. Een boek lezen als ik zwanger ben, kan vast ook geen kwaad......

17. veertje2

veertje2 Lid

Jan 10, 2007
    54
    0
    0
    Aaah, shit ja, alleen daarom laat ik het al.
    Ik heb ook nog nooit een luier verschoond, vasthouden van baby's doe ik alleen onder toezicht/met toestemming van mams en ik voel me zwaar ongemakkelijk.
    Volgens mijn vriend was ik niet zo geschikt als moeder omdat ik niet zo goed kan huishouden :confused: Vond ik zo'n rare opmerking. Alsof dat moeder zijn betekent. Maar goed, het is uitgepraat, maar zolang ik niet zwanger ben, zingt het hier wel rond in huis. Errug jammer.

Ach, we wachten rustig verder.
    Liefs, Veertje2

18. carla 2028

carla 2028 Actief lid

Jul 27, 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Niet herkenbaar, want heb veel op baby's opgepassen, maar maakt helemaal niks uit joh, je leert het allemaal nog wel, komt echt wel goed. iedereen moet het leren.

groeten

19. Shirleyke

Shirleyke Actief lid

Hoi,

Ik herken het maar al te goed, jouw gevoel.
    Zelf ben ik 29 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Heb eigenlijk ook geen enkele ervaring met kinderen. Mijn schoonzus heeft 2 kleine kinderen, en ik moet eerlijk bekennen ik heb daar gewoon geen gevoelens bij :oops: Klinkt misschien wat grof of zo, maar ik vind er eigenlijk niets aan, aan haar kinderen :oops: :oops: :oops:
    Dat heeft ook wel zo zijn redenen, want het klikt niet echt tussen ons.
    Mijn tante heeft een dochtertje van 4 jaar, en deze meid vind ik dan wel weer een reuze meid.
    Zelf heb ik ook nog nooit de fles gegeven of een pampertje ververst.
    Maar volgens mij komt dit allemaal wel vanzelf ;)
    Ben momenteel 23 weken zwanger, en dan krijg je toch wel wat moedergevoelens.
    In juli beval ik van mijn eerste kindje, 'k moet nog veel leren...
    Maar dat lukt zeker, zeker met een eigen kindje :D

Succes !

Share This Page