Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ester77, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Ik ben nogal onregelmatig ongesteld, dat varieert van 23 dagen tot zelfs 39 dagen. Nu wacht ik wederom op mijn menstruatie en zit nu op dag 34 volgens mij. De laatste cyclus duurde maar 23 dagen, daarvan vloeide ik maar liefst 9 dagen, toen een stop van 2 dagen en toen weer 4 dagen licht bloedverlies. Nou had ik dat nog niet eerder gehad maar goed.
    Mijn huisarts houdt het op hormoonschommelingen.

Iemand ervaring met onregelmatig cyclussen? :)

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad maar net voor ik zwanger raakte had ik tussentijdse bloedingen. Wist dus totaal niet wanneer mijn ei was, wanneer mijn cyclus eindigde of begon. Via temperaturen is het gelukt hier een beeld van te krijgen en die maand was ik ook zwanger (vriend gezegd om te klussen dagelijks tot temp steeg :)).

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb hetzelfde, van 26 tm 45 dagen! Echt erg vervelend, gebruik daarom een persona om mijn ei te te vinden. Ben vorige maand ermee begonnen en was exact 14 dagen na mijn ei ongesteld geworden. Ik hou het ook maar op hormoonschommelingen, ben eind oktober gestopt met de pil dus verwacht dat het nu langzaam weer regelmatig wordt.... Wanneer ben jij gestopt met anticonceptie?

Gr

4. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Ik slik geen AC, doe het om de veilige dagen heen, tenminste voorheen, voor zover dat kan :)

5. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hmm, oké... Naja check marktplaats voor een persona zou ik zeggen! En je weet exact wanneer je ei is. Ik heb me voorgenomen om t drie maanden te gebruiken, als m'n eisprong rond de drie maanden op dezelfde dag vallen dan stop ik ermee.. Dit is mijn tweede maand en heb 2x mijn ei gehad rond dezelfde tijd. Maar ik hoop natuurlijk dat ik nu zwanger ben of de maand erna ;)

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, ik vind tussen 23 en 39 dagen nog best meevallen. Een normale cyclus is tussen 21 en 42 dagen. Bij mij wisselt het tussen 27 en 96 dagen, dus daar zit een stukje meer verschil in.

Wat hier heeft geholpen is temperaturen. Daarmee kon ik precies zien of en wanneer ik een eisprong had gehad, en zelf een eisprong zien terwijl ovulatietesten (van die dure digitale krengen) negatief bleven. Je ziet het wel pas achteraf, maar dan kun je misschien meer een patroon zien in je cyclus.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hier ook onregelmatige cyclussen, mijn korte cyclus is 35 dagen en de langste rond de 60. Het is elke maand weer een verrassing.
    Na een half jaar ben ik gaan temperaturen, dan wist ik in ieder geval wanneer m'n eisprong geweest was. Sinds een paar maanden gebruik ik nu ook ovulatietesten, zodat we hem niet meer missen.

8. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Ik heb zo geen zin om te tempen :) Maar goed, ovulatietesten zou een optie kunnen zijn eventueel...

9. Annemiek89

Annemiek89 Actief lid

27 sep 2013
    169
    0
    0
    ik werk bij een callcenter, nu al weer bijna 3 jaa
    Groningen
    Dat dacht ik eerst ook, maar ben er inmiddels aan gewend dat het een ochtendritueel is geworden. heb ook gemerkt dat het geen fuck uitmaakt of ik het direct doe als ik wakker word, of als ik even naar de badkamer wandel voor wat privacy.... zag het toch niet echt zitten gezellig te tempen naast mn hubby, haha!c:$ :D :cool:

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Zo doe ik het ook. Maakt idd niks uit zalong niet eerst nog dit en dat gaat gaan doen.

Deel Deze Pagina