Beste verloskundige, Ik zit dus met het volgende.. Op 7 september is mijn zoontje geboren na een voorspoedige bevalling. De bloeding erna heeft ongeveer (met bruin verlies inbegrepen) 40 dagen geduurt.. net als bij mn dochter. Ongeveer een week later werd ik ook weer voor het eerst ongesteld (tenminste dat denk ik dat het dat was) Ik ben toen begonnen met het slikken van de minipil. Deze bloeding heeft 10 dagen geduurt. Na ongeveer een week begon er weer een bloeding (die dit keer meer leek op een menstruatie) die heeft een week geduurd. Na een week (nu dus) begint er weer een bloeding te komen... Ik maak me hier wel zorgen om in ongeveer 1 pilstrip drie bloedingen is volgens mij niet normaal? Ik heb voor de zekerheid afgelopen maandag een test gedaan maar die was negatief ( bij mijn zoontje zijn we gestopt met condoomgebruik na 4 maanden ik was meteen zwanger en had ook last van wat bloedverlies daarna, toen dacht ik eerst een menstruatie maar de test was toch positief gelukkig de hele zwangerschap daar geen last meer van gehad) maar dat kan ik nu dus uitsluiten... Ik vraag me nu dus af wat dat bloed nou inhoudt en of dat wel normaal is? of reageer ik niet goed op de minipil? Ik merk wel dat ik door die bloeding wel erg moe wordt.. groetjes Iman
Hoi Iman, het is bij de minipil wel heel belangrijk dat je het elke dag op hetzefde tijdstip inneemt. Doe je dit dan is het goed als anticonceptie. Je hebt wel een aantal doorbraak bloedingen gehad, maar die wijt ik eigenlijk aan je nieuwe cyclus. Tot een half jaar na de geboorte kun je nog een 'vreemde' cyclus hebben. Gebruik anders voor de zekerheid deze cyclus nog een condoom en kijk even wat er tijdens de volgende cyclus gebeurd. Groetjes Brigitte