Laat ik voorop stellen dat ik een erg onregelmatige cyclus heb van 21 tot 45 dagen. Meestal wel vrij regelmatig van rond de 30-35 dagen maar ook rare uitschieters. We zijn wel soort van "bezig" voor een 3e maar ik kijk niet echt na mn eisprong e.d. We vrijen gewoon wanneer we willen. Ik ben ziek geweest en door wat drukte was het gister 2 weken geleden dat we voor het laatst gevreeën hadden. Ik had vorige week nog een testje gedaan maar die was negatief. Nu heb ik sinds zaterdag enorm pijnlijke tepels, heel erg moe en gister en vandaag ook wat misselijk. Dus vanochtend toch maar een kruidvattest gedaan en ik zie een suuuuperlicht streepje. Als je 2 weken na de laatste seks test moet de test toch wel ruim positief zijn? En zou ik toch eigenlijk ook niet zulke duidelijke symptomen kunnen hebben? Ik zit vandaag trouwens op CD 37 en heb 2 cyclussen van 21 dagen achter de rug.
Heb je een foto? het zou wel kunnen 2 weken na gemeenschap, als je dan ook ong. je eisprong zou hebben is dat goed mogelijk. Het kan ook zijn dat je eisprong wat later was, en misschien zelfs je innesteling, dan zou je nu misschien nog negatief of heel licht testen.
Hoi Sweetdreams, Allereerst voorzichtig gefeliciteerd! Sperma kan tot 7 dagen overleven van binnen (gem 2-3 dagen). Het kan zijn dat je een paar dagen na de seks pas bevrucht ben en dan zou je officieel nu 'te vroeg' testen, waardoor het logisch is dat het streepje licht is. Ook ligt het eraan wanneer je vruchtje in ingenesteld (dit kan na 5 dagen, maar ook na 10 of zelfs later) in verband met aanmaak van hcg. Ik zie veel verhalen voorbij komen van vrouwen die pas na 2,5-3 weken na eisprong positief testen, dus dat zou ook nog kunnen. Mijn advies zou zijn om over 2 dagen opnieuw te testen en kijken of het streepje oploopt.
Ik krijg hem niet op de foto. Vanmiddag zal ik het nog eens proberen. Vaak gaat het beter als hij wat verder is ingedroogd.
In dit geval zou ik vanaf cd 22 een eisprong kunnen hebben gehad. Dit is best laat maar is weet ondertussen na ooit een keer ovulatietesten te hebben gedaan dat rekbaar slijm bij mij echt niks zegt over mn ovulatie want dat heb ik meerdere malen in mn cyclus. Ik ga morgenochtend gewoon weer testen en dan met echt ochtendurine. Was nu 2e urine met een kop thee achter de kiezen. Als dit geen vals streepje is, moet hij er morgen nog/weer zijn.
Ja dat snap ik, maar ik ben niet achterlijk. Er staat gewoon een streepje. Ik hoef geen bevestiging of er wel of geen streep staat maar wel of zo'n licht streepje wel mogelijk is na 2 weken icm symptomen. Ik zal het vanmiddag proberen maar ik heb geen zin in reacties van: ik zie niks, terwijl ik wel degelijk wat zie. Snap je?
Ja, maar als jij zo zeker bent van het streepje, ben je zwanger en dan is het mogelijk. Stel nu dat wij zeggen dat is niet mogelijk, dan zouden we toch achterlijk zijn? Wat vraag je dan eigenlijk?
Deze reactie komt een beetje lichtelijke geïrriteerd over.... Als ik advies geef doe ik het goed en ga ik niet dingen uitspreken en jou blij maken als die vervolgens helemaal niet zo zijn. Ik had 2 dagen NA nod ook een licht streepje, iedereen bouwt nu eenmaal anders hcg op. Maar wat versta je onder een licht streepje? Vandaar dat ik om een foto vroeg. Bedoelde er verder niks slechts mee overigens..
Zodeknetter... lekker vriendelijke reactie! Vind de vraag niet gek hoor. Er wordt hier bijna altijd gevraagd om een foto als er zo'n soort vraag als de jouwe wordt gesteld. Als je geen zin hebt in onze ogen die meekijken had je dat gelijk in je openingspost moeten zeggen. Dan had je deze (normale wedervraag) van Lisa niet gehad. En kon je je daar ook niet aan irriteren.
Ik ook niet. Was ook niet geïrriteerd. Misschien beetje foute woordkeuze. Het is echt een tuurstreepje maar ik heb genoeg witte testen gehad om te weten dat ik wel degelijk wat zie. Ik zal proberen een foto te uploaden maar ik denk dat iedereen zegt niks te zien.
Het kan ook zijn dat je pas een late innesteling hebt gehad, waardoor het streepje nog niet zo donker is omdat je nog niet genoeg hormoon produceert?
Bij deze een foto. Zoals al gezegd krijg ik hem bar slecht op de foto en is de upload-kwaliteit ook niet super goed.
Ik zie niks... maar je weet dat deze test ook ol je eisprong kan reageren toch?? Dus over 3 dagen nog een keer testen.
Ja heb ik idd wel eens gehoord maar lijkt me vrij onmogelijk gezien mn symptomen en waar ik me bevind in mn cyclus. Maar tzou kunnen.
Voorop gesteld dat ik echt niets zie,ook al zou er een streepje staan,dan komen daar je symptomen niet van.Symptomen komen van HCG,wat bij jou niet,of in ieder geval zeer laag (deze test reageert al bij een hcg in je bloed van 8) aanwezig is.
Only one way to find out... effe afwachten en kijken offie oploopt... Hoop t voor je. (ik lijk overigens wel iets ver in de verte te zien... ben benieuwd over een paar dagen of je symptomen kloppen )
Dus jij denkt dat wanneer je gemeenschap hebt gehad, je 2 weken later een duidelijk positieve test zou moeten hebben, en omdat je dat nu niet hebt, is je vraag aan ons of het ''nog kan''? Heb ik t zo goed begrepen?
Dat is wel mn vraag in een notendop ja. Als je van een hele regelmatige cyclus hebt van 28 dagen met op 14 dagen een eisprong moet je op je NOD (cd 28) positief kunnen testen toch? Ik heb pas na mn 2e zwangerschap een veel onregelmatigere gekregen dus ik ben die onzekerheid van een cyclus van 45 dagen maar niet zwanger zijn, helemaal niet gewend.