Even voor de duidelijkheid: Ik lees regelmatig dat vrouwen zich afvragen/denken/vermoeden/hopen dat ze zwanger zijn, terwijl ze 'gewoon' ongesteld worden. Als je ongesteld wordt is dat toch hèt teken dat je alles behalve zwanger bent? Iedere maand is altijd anders dan de vorige maand, de vrouwen die iedere cyclus exact 100% hetzelfde beleven moeten op één hand te tellen zijn. Houden we onszelf dan niet collectief voor de gek door zelfs bij zo'n duidelijk teken van niet-zwangerschap toch te blijven hopen dat ons lichaam ons voor de gek houdt? Is het niet gewoon het ultieme voorbeeld van de wens als vader van de gedachte? Of ben ik te nuchter...? Groetjes, Esther (De zwangerschapstestenmarkt vaart er in ieder geval wel bij...)
Wanneer je onregelmatig ongesteld bent kan een ongesteldheid worden aangezien voor een innestelingsbloeding of andersom, omdat je dan soms gewoon niet weet hoe ver in de cyclus je bent, en dat kan heel verwarrend zijn lijkt me. Ook als je na de pil aan het 'ontpillen' bent, kun je gaan twijfelen... Is de ongi anders omdat ik net van de pil af ben en mijn lichaam nog van slag is, is het een innestelingsbloeding, is het wat anders.... Ik heb het nog nooit gehad, maar er zijn genoeg vrouwen die twijfelen.
Je moet dan wel een hele andere ongi hebben dan normaal. Maar idd, ik de nk ook wel eens, meiden toch.. we weten wel beter.. maar ik snap dat de wens heel groot is!
Marleen1979...(als dat haar naam was hoor, weet het niet zeker..) die dacht gewoon ongesteld te zijn...het wasniets korter maar wel heftig....daar dat ze tempte kwam ze er achter dat haar temperatuur maar niet daalde..na 2 weken en een aantal negatieve testen is ze naar de huisarts gegaan en zo kwam ze begin aug er achter dat ze al6 weken zwanger was...maar wel netjes ongi worden hé!
Mijn nichtje is gewoon haar hele zwangerschap ongi geweest, ze kwam er dan ook pas achter dat ze zwanger was toen ze al bijna 6 maanden was, en ook toen bleef haar ongi gewoon komen. Ik geloofde het ook nooit als ik zulke verhalen las of hoorde, maar het kan dus echt.
Ik heb 3 dagen gevloeid, maar alleen maar helder bloed en geen slijm ofzo. Het was me wel opgevallen, maar ik had er verder niet over na gedacht. Tot ik op een gegeven moment toch wel veel symptomen had en testte. Bleek 'ie ineens positief. Het is daarna wel fout gegaan, jammer genoeg, maar wat Natasja ook al zegt: je "menstruatie" is wel anders als je zwanger bent hoor. Bij mij was het gewoon een soort hevige innestelbloeding.
Bij me eerste zwangerschap kwamen we er pas na 11 weken achter omdat ik gewoon 2x een menstruatie had gehad.
bij de 1e twee zwangerschappen ben ik tot 2x toe normaal ongesteld geworden en hadden we ook totaal niet het flauwste vermoeden dat ik zwanger was of zou zijn... bij de 1e ben ik zwanger geraakt direct de 1e ronde dat we gestopt waren met de pil en we niet beter wisten (van de ha) dat het zeker wel 3 mnd zou duren eer het misschien een keertje raak zou kunnen zijn.... en bij de 2e door de pil heen (wilden na de bouwvak stoppen maar dat hoefde dus al niet meer).. dus ja je kan wel degelijk zwanger zijn en een normale menstruatie hebben....en zowel beide keren als ook weer nu, had ik totaal geen verschijnselen in ieder geval geen verschijnselen waarbij je zou denken he ik ben zwanger, tis dat je het op een gegeven moment weet maar anders...nee zou ik niets hebben gemerkt... ook niet wat betreft gewicht, beide keren eerst afgevallen om pas later "iets" aan te komen... zo ook nu weer met deze 3e, eerste 5 mnd bijna 5 kl kwijt en nu pas aangekomen.... maar ik zou er niet mijn geld op zetten, je bent pas zwanger na een positieve test