vreemde/aparte/bijzondere beroepen

Discussie in 'De lounge' gestart door waxinelichtje, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ben je dan assistent lijkschouwer of zoiets of heet dat anders?
    Best interessant denk ik? Is het alleen de medische kant die je dan doet, of moet je ook andere dingen doen?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

#62 mamabri, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2015
    ik heb een familielid die criminelen test of ze toerekeningsvatbaar zijn. Ook heel bekende criminelen dus. Tevens is ze 1 van de beste artsen in haar vakgebied van Nederland, althans, dat heb ik me laten vertellen door een andere arts die haar werk kent. Ik ken haar gewoon als mijn familielid :):)

3. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Als er op mijn werk (verpleeghuis) iemand is overleden wordt er vaak een externe instelling ingeschakeld. Zo iemand komt dan alleen. Dan vraag ik mij toch af hoe dat lukt zo alleen. Ben er nog nooit bij geweest.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee hoor echt niet.
    Veiligheid van patiënten en van personeel staat zeer hoog in het vaandel binnen de muren. En het is echt niet zo dat ze je om de haverklap bespringen ofzo.
    Ze zitten er voor behandeling en dat willen de meeste ook gewoon echt. En daar hoort ook bij dat ze door mannen en vrouwen behandeld worden.

5. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Nee nee, ik niet, iemand die ik ken. Ik zou het ook niet kunnen!

6. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

wauw dat lijkt mij echt Zooooo gaaf!
    vraag me altijd af wat voor sollicitatiegesprekken dat zijn voordat je zo'n baan krijgt.
    lijkt mij heel zware procedure.

7. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hihi ring van putten ? Ze zat geloof ik 1 les bij hem als t goed begreep. Hij was smoor verliefd op een vriendin van haar. Heb hem zelf overigens 1x gezien. Moest werken een huis daar naast.

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Hoop mensen uit Spijkenisse hier dan :p wel grappig. Het duurde bij mij ook ff voordat ik er achter kwam dat Nick afrojack was lol

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    De vriend van een kennis is persoonlijk beveiliger van bekende nederlanders. Maar als je hem tegen komt, zou je dat niet zeggen dat ie beveiliger is of iemand aan kan die wil vechten. En juist daarom heeft ie die baan.

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Niet echt spannend, maar ik heb het wel enorm naar mijn zin.
    Ik leer toekomstige dokters hoe ze moeten dokteren ;).
    (lichamelijk onderzoek, gesprekken, houding, 'dokter'-vaardigheden in breedste zin van het woord)

Een vriendin van me is topjurist bij pensioenfonds van een grote multinational. Heeft veel mannelijke collega's :p.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Niet spannend? Lijkt mij juist echt super leuk. En uitdagend genoeg, op het menselijk en persoonlijke vlak.

12. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Kan het me voorstellen dat je het enorm naar je zin hebt. Dat lijkt me een hele leuke baan. Hoe heet jouw baan officieel? En wat is jouw vooropleiding/achtergrond?

Ik heb geen baan (buiten de deur), ik ben mama wat trouwens ook heel bijzonder en apart is :D

13. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kom nooit hier iemand tegen die überhaupt spijkenisse kent haha
    Ik heb ook nooit geweten wie hij was. Het is dat ik toen daar naast moest werken ( kraamverzorgster ) en dat ik toen hele beveiliging en al zag omdat Paris hilton op bezoek was.. Toen maar ff gevraagd wie die bijzonder buren waren

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    De geschiedenis actrice in museum lijkt me geweldig om te doen!
    Verder snap ik wel dat mensen het macaber vinden om overleden mensen op te maken. Maar ook mooi dat het gedaan word vind ik.

15. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Creatief therapeut, drama therapeut en psychomotorisch therapeut. Een ervan is mijn beroep en de andere mijn collega's ;)

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Intercedente 😊 arbeidsbemiddeling

17. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Lijkt mij ook een mooi. Beroep soort van laatste eer voor die persoon ofzo

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Officieel heet ik universitair docent te zijn ;) (geneeskunde).

Ik ben zelf ook (basis)arts. Heb jaren in ziekenhuis gewerkt, maar voor mij was die zeer veeleisende, drukke baan niet te combineren met gezin. Heb toen overstap gemaakt naar onderwijs en nog geen seconde spijt gehad :p. (zo heerlijk om geen diensten meer te hebben) In plaats van patiënten heb ik nu studenten, zeg ik wel eens grappend, maar voor mij ook genoeg uitdaging te vinden. Je werkt toch met mensen.

Op mijn afdeling werken alleen maar artsen (uitgezonderd ondersteunend personeel uiteraard, secretaresses e.d.), sommigen combineren het met baan in ziekenhuis of eigen praktijk (huisarts, bedrijfsarts bijv). Een artsendiploma is een eis, je moet wel opgeleid zijn voor het vak ;).

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.326
    113
    Gelderland
    Sommige vinden het 'vreemd' dat ik een paar uur per maand bij een schoonmaakbedrijf werk. Mijn man heeft een goede baan en heb bewust gekozen om thuis te zijn bij de kindjes. Maar ik wilde toch graag iets doen en gekozen om te gaan poetsen:D Best een beetje onder mijn niveau (niet lullig bedoeld) maar ik vind het heerlijk er even uit te zijn en tis nog best gezellig ook.

Ikzelf vind het dus helemaal niet raar maar merk aan de reacties dat het raar gevonden wordt :)

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

een verre familielid is een 'bekend' iemand. iets met motors enzo.. ook een apart beroep:p

Maar nee hier verder geen aparte/bijzondere beroepen.

Deel Deze Pagina