Bijzonder dat deze persoon daarover praat Vraag me ook af of dat wel helemaal de bedoeling is? Degene in mijn familie verteld echt totaal niets. Nu vragen wij er ook niet naar, prive en werk zijn gescheiden natuurlijk.
Waarschijnlijk ken ik jouw familie lid wel. 😎 Dat van die 'undercover agent' hierboven lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk. 😏 Een beste vriendin van mij werkt bij de AIVD óók in een dergelijke functie maar die mag nooit ook maar iets prijsgeven. Wij hebben dan ook echt geen idee waar ze mee bezig is of wat dan ook, soms is ze weer een tijdje 'weg' maar ook daarna zal er nooit over gesproken worden. Dus 'spannende verhalen' zijn er al helemaal niet bij.
Valt wel mee hoor. Iemand die dat werk doet wordt zelfs niet door familieleden herkent als undercover zijn. Zijn/haar partner zou op straat nog voorbij lopen. Ik weet ook geen namen, locaties etc en die informatie wil ik ook niet. Wat mij ten horen komt zijn bovendien alleen afgesloten zaken. Ik vraag ook niet naar andere dingen ivm mijn eigen veiligheid. Het is meer in de trant van 'vluchten uit een bar, er achteraan rennen en over een plat dak rennen' (bij wijze van). Of 'we mochten training volgen in dat en dat'. Er worden nooit details verteld
De buurman van mijn ouders is dat ook. Hij houdt tevens schapen en kwam eens bij een boer thuis die blijkbaar een hekel had aan de belastingdienst. Een vriend van m was ook mee. Ze zouden een koppel schapen overnemen. Maar goed, hij moest schapen verkopen ivm een grote rekening van de belastingdienst, dus hij maakte zich daar behoorlijk kwaad over. Het was rond lunchtijd en die man maakte zich zo ongelofelijk kwaad, dat hij een mes van tafel heeft gepakt en die in de tafel gegooid heeft. De buurman zat echt een schietgebedje te doen. Hopend dat die vriend van m niet zou laten vallen dat hij bij de belastingdienst werkte Achteraf kon er om lachen, maar op dat moment was ie flink benauwd.
M'n man heeft bij de meisjes gewerkt op de Wallen, levert toch wel verbaasde gezichten op af en toe. M'n man is vaak op tv geweest en staat in veel boeken. Maar dat was ver voor ik hem ontmoette. Zelf geen apart beroep,wel familie van een "bekend" iemand of nou ja berucht. En m'n oom heeftern relatie gehad met worstjes op m'n borstjes 😜😂 leuke tijd gehad toen!
Leuk topic trouwens. Mijn vrijwilligers werk is niet zo bijzonder. Maar denk wel zo als het nu gaat ik hier in verder kan groeien. Het gevoel mijn plek in werk gevonden al oud het vrijwilligers werk. Werk met verstandelijk beperkte een voor het eerst voel ik daar een soort roeping in. Het paar bij mijn. En een groter compliment kon ik niet krijgen. Alle cliënten zijn dol op mij een ze zien mij maar een keer per week. Voor die doel groep zelf bijzonder. Duits wie weet als er mogelijkheden komen zou ik door middel van cursussen daar in verder willen groeien als activiteiten begeleider. Van naturen pik ik op wat cliënten nodig hebben. Niet om v mijn zelf nu speciaal te vinden. Maar het is iets natuurlijk.s een voel eerlijkheid bij die mensen oprecht. Het werkt sam sam. Nooit verwacht deze doelgroep maar het is heerlijk om doen. En geeft voldoening en kan zeggen ik werk. Voelt ook goed. Doe dan toch iets. Voor de samenleving. En dat voelt goed ook voor mijn zelf vertouwen.
Niet reuze bijzonder, maar een aantal jaar geleden gaf ik fietsles aan allochtone vrouwen! Dat was erg leuk en ontzettend veel gelachen...
Ik heb een aantal jaar als F16 onderhoudsmonteur gewerkt (niet als militair trouwens) Vinden mensen ook vaak redelijk bijzonder. En een echte mannenwereld haha
Voor de mensen die in de uitvaartbranche werken en overleden mensen mooi maken, dit lijkt mij een heel mooi beroep. Ik ben zelf naast mijn kantoorbaan visagiste en ik zou het wel heel mooi vinden om dit erbij te doen. Bestaat hier een opleiding voor?
Weet ik niet eigenlijk, maar kijk altijd tegen ze op. Wordt zelfs soms zenuwachtig, bang om wat stoms te zeggen of te vragen. Zelfs nu ik er iedere dag een aantal zie. Maar bovenal vind ik het heel erg knap als mensen een hoog beroep hebben zeg maar, ik zit wel eens te fantaseren dat ik arts of advocaat of zo zou zijn.
Hier ook geen bijzondere beroepen bnners oid, Saaai hoor nee gekheid Vl werkt voor een bedrijf dat wordt ingehuurd voir bermonderhoud, ( o.a bermen maaien lang wegen snelwegen steden ) Ook hoort daarbij het reinigingen van wegen en snelwegen en wil toch nog eens een keer benadrukken, bij aangepaste snelheden bij wegwerkzaamheden probeer je er aan te houden, er zijn mensen aan het werk die graag ook weer terug willen komen bij hun gezin en deze mensen doen ook gewoon hun beroep..