Bij mijn laatste zwangerschap had ik vanf week 24 extreem veel harde buiken en moest ik verplicht rustig aan doen. Waarbij ook enkele weken op complete rust. Nu heb ik dus een kleintje wat veel aandacht vraagt en maak ik me zorgen dat ik nu weer straks zo'n periode krijg. Maar rustig aan doen wordt een stuk moeilijker met een kleintje. Wat zijn jullie ervaringen? 2e keer ook veel harde buiken of helemaal niet?
Geen zwangerschap is hetzelfde, ook bij dezelfde vrouw niet; je kan de 2e keer echt alles anders hebben dan de eerste keer; symptomen, gevoelens, kwaaltjes, manier van dragen, harde buiken; alles.
Bij mijn eerste vanaf 16 weken veel harde buiken. Ook al bekkeninstabiliteit vanaf 12 weken. Wel advies gekregen om meer rust te nemen enzo, maar verder niet eerder gestopt met werken ofzo. Wel elke dag tussendoor rusten etc. Deze zwangerschap veel minder bekkenklachten en ook minder snel harde buiken. Ze waren er wel al vanaf een week of 15/16, maar minder last van dan vorige keer. Terwijl ik ook een kleintje van 1,5 rond heb lopen. Het eind van de zwangerschap lijkt wel weer erg veel op mijn vorige. Veel gerommel, veel harde buiken etc. Maar ja, dat hoort erbij
Hier bij de eerste zwangerschap ook vanaf 22 wkn minder gaan werken ivm harde buiken. Nu bij de 2e zwangerschap een peuter van 2 lopen en veel mindere mate harde buiken. Ze zijn er wel hoor met een week of 17/18 toen ik ineens begon te groeien ook best veel last gehad. Nu op het eind ook weer erger. Soms krijg ik het er gewoon warm/benauwd van maar ben niet minder gaan werken ofzo. Ze doen bij mij geen pijn (alleen onbehaagelijk gevoel).
Ik weet inderdaad dat geen zwangerschap hetzelfde is. Maar net als bij mn eerste was/ben ik de eerste periode volledig symptoomloos. Dus geeft me te denken. Ik kreeg alle ellende dubbel en dwars in de tweede helft. Maar het verhaal van baby14 en saartje geven wel goede hoop. Ben erg benieuwd naar andere ervaringen.
1Ste vanaf heel vroeg ontzettend veel harde buiken (en veel stress) gehad,, 2de zwangerschap bijna niks
Hier bij de 2de meer harde buiken. Zelfs een nacht opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze voor ontsluiting zorgden. Maar dat heeft niet door gezet.