en dan ben je 6 weken.. wel weer wat roze slijm bij afvegen en wat drupjes bloed, maar verder geeft de test toch echt aan dat je nog steeds heel erg zwanger bent. je bent heel onzeker dus belt met ha ass en die stelt je enigszins gerust. bij naar bed gaan moet je plassen en je inlegger is verzadigd met oud bloed je hebt niets gevoeld, behalve een paar steekjes. je schrikt je naar, de ergste senario's vliegen door je hoofd. je kan moeilijk slapen, maar je moet, want om half 6 gaat de wekker, je moet werken. de gehele nacht nergens last van gehad. en smorgens nog iets bloed verlies. tijdens werken nergens last van, het is druppels gewijs geworden. hoe kan dit nu? wat is er aan de hand? ik ben zo bang dat het een mk wordt, we zijn al zolang bezig met de wens voor een 2e.. en nu dit? maak ik me weer teveel zorgen? ik moet afwachten, nog iets minder dan 2 weken en dan krijg ik pas een echo.. het is en blijft zo verdraaide moeilijk..
Ow meid wat vervelend , kan je de vlk niet bellen en vragen om een snellere echo? In onzekerheid zitten is ook niks ! Sterkte meid. En onthou, bloedverlies hoeft niks te betekenen !
Als je je echt ongerust maakt kun je misschien ook de verloskundige bellen? Althans als die een echo hebben. Dat heeft die van mij wel, en ik kon toen meteen terecht. Bloedverlies hoeft overigens inderdaad niets te betekenen. Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook bloedverlies, en toch een gezond kereltje nu.
Ik vind dat je eerder een echo moet krijgen, ik vind het altijd zo stom als ze je laten wachten, want bloedverlies kan ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap betekenen. Bij bloedverlies meteen aan de bel trekken hoor!
het probleem is dat ik onder behandeling bij de gyn moet, ivm met vorige zwangerschap.. de fert arts moet als eerste de echo maken en die kan en wil niet eerder dan 4 sep. ivm een hartactiviteit. de vk heb ik nog niet eens gebeld, want ik wil de fert arts en de gyn niet voor de voeten lopen.. klinkt dat heel raar.. heb de fert arts bij de eerste bloeding (bijna 5 weken) al gebeld. en ze willen het niet.. ik moet zowiezo tot maandag wachten, want het is nu weekend
Vervelende situatie zeg. Ik hoop echt dat alles goed is. Ik heb vorige week ook last gehad van bloedverlies. Ook bruin bloed en ook een heel inlegkruisje vol. Ik was 7 weken zwanger. Ik schrok me naar en dachtooww het is nu al weer voorbij. Ik heb de vk direct gebeld. Zij stelde me heel erg gerust. Ze zei: zolang het oud/bruin bloed is, hoef je je geen zorgen te maken. En dat was het in mijn geval! Veel sterkte!
ik krijg er nu heel gemene steken bij in mijn linker onderbuik, bloed verlies is er wel, maar drups gewijs.. ik weet het niet meer.. voel me niet zo heel erg lekker trouwens, erg in mezelf gekeerd
Het is natuurlijk ook nog dat vraag wat je voor bloedverlies hebt... Als het echt maar druppels zijn, of oud bloed, dan kan het echt vanalles zijn. Alleen bij veel helder bloedverlies is er iets ernstigs aan de hand, zoals miskraam of bbz. Maarja, ik begrijp toch dat je erg onzeker bent. Trouwens die steken heb ik ook gehad, is dat in de buurt van je liezen? Dan kan het namelijk bandenpijn zijn. Ik had daar ook al vanaf een paar weken zwangerschap last van.
nou zoveel stress en twijfel kan toch ook niet goed zijn voor je ! Ik zou toch gewoon bellen desnoods de verloskundige dan de rest maar voor de voeten lopen. Misschien is het helemaal niets en maak je je voor niets zo`n zorgen, maar deze stress is ook niet goed.. sterkte
ik ga maandagochtend gelijk bellen, misschien lukt het me tussendoor te komen.. wil gewoon gerustgesteld worden. voel met trouwens ineens ook erg beroerd.. hebt het heel koud..
Meid, ik wil je zeker niet ongerust maken, maar toen ik een mk kreeg, was het ook niet heel veel bloed en het was bruin. Verder heb ik geen krampen gehad, dus mensen die zeggen dat je niet bang hoeft te zijn als het bruin is en geen krampen hebt moet je negeren. Hoe je het ook wendt of keert, bloedverlies bij zwangerschap is nooit een goed teken. Als jij dus gecontroleerd wilt worden, moeten ze je helpen in het ziekenhuis. Als ze je niet willen helpen, zou ik als ik jou was naar een ander ziekenhuis bellen.. Ik wil je niet ongerust maken, maar bereid je wel voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Heel veel sterkte!
ik zou ook bellen, met 6 weken kunnen ze hartaktiviteit zien, dus ik snap niet waarom je FA wacht tot 8 weken dit is killing!! ik zou huisartsen post bellen ,
Als het ziekenhuis je niet wil helpen, zou ik zo snel mogelijk een verloskundige zoeken, die er voor jou zijn.. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar ik heb een top verloskundige gevonden die me dezelfde dag dat ik belde liet komen, helaas was dat bij mij fout, en kreeg k een miskraam.. Heel veel succes! Duim voor je dat alles toch nog goed gaat!
Ik had al op je bericht bij het voorstel topic gereageert en zie nu pas hier je bericht. Ik zou ook zoals anderen zeggen gewoon een verloskundige bellen! En zoals ik in het andere topic al zei, je testen blijven nog lang positief aan geven, ookal heb je een beginnende miskraam. Ik heb dit zelf ook gehad. Je lichaam maakt nog steeds het HCG hormoon aan. Ik wens je heel veel sterkte, weet dat het een moeilijke tijd is! Een dikke knuffel van mij
Ik heb ook met 6 weken bloedverlies gehad. Dit was helderrood van kleur en dun (gewoon zoals bloed hoort te zijn dus geen slijm of iets dergelijks). Ben hier behoorlijk van geschrokken. Ging er dan ook maar vanuit dat het fout zou gaan. Had geen stolselverlies of buikkrampen, maar toch zei me gevoel dat dit niet goed was. Ik mocht 3 weken later pas voor een echo. Was echt killing die drie weken. Op die echo zagen we dat alles goed was met ons kleintje. Was toch wel een emotioneel moment dat alles het goed deed. De bloeding zat niet bij het kindje in de buurt en was dus niet ernstig en had geen verdere gevolgen. Vorigeweek nog een dag last gehad van bloedverlies. Weer helderrood. Schrok wel weer een beetje. Ik zat in italie waar het erg warm was. De echografiste had al gezien dat er een stolseltje zat die eventueel nog los kon laten. Dit is vorigeweek dan ook gebeurd. Daarna was het bloeden weer over. Het hoeft dus echt niets te betekenen dat bloeden. Het is lastig om je gedachtes op iets anders te zetten. Maar blijf hoop houden.
het verliezen van dat oude bloed is na 3 dgn gestopt.. en toen begon de misselijkheid.. nog 1 week wachten en dan een echo.. ben heel benieuwd of het kindje het goed doet.. ben verder vrij rustig nu en heb besloten maar van het positieve uit te gaan