Stomme opmerkingen van familie

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sorry, ff mopperen hoor….

Vanmiddag ben ik naar de verjaardag van mijn vader geweest. Ik had speciaal voor die gelegenheid een leuk setje kleding gekocht, maar er werd helemaal niks over gezegd…. Het enige waar het over ging was wat er allemaal mis zou zijn met het mannetje.

Hij was moe dus hij liet zijn hoofdje af en toe wat hangen en dat was heel 'grappig' want volgens zeggen wat hij dubbeltjes aan het zoeken op de grond. Ook moest er natuurlijk het nodige gezeurd worden over welke cremes we moesten proberen voor eczeem en dat zijn achterhoofd plat was….

En mijn moeder wilde hem alleen op schoot als hij niet huilde. Ook zoiets raars, normaal gesproken is ze heel lief maar nu had ze echt zoiets van: o, je gaat huilen tijdens de fles, nou, dan moet ik je niet. Dat zei ze letterlijk :x

Nou, lekker hoor…. Ga nog eens een keer mijn best doen om 's morgens én 's middags met het mannetje langs te komen, omdat de visite zo nodig gescheiden moet langskomen vanwege een familie-vete :x ('s morgens was het trouwens wel heel leuk, maar de familie 's middags deed gewoon raar!)

2. Delta

Delta Niet meer actief

Hmm niet leuk!! Misschien hadden ze hun dag niet? Dat van die dubbeltjes zoeken is wel grappig trouwens hihi. Maar voor de rest snap ik dat het niet zo leuk was! Zijn ze vaker zo?

3. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    het kan inderdaad wel rot overkomen vooral omdat jij er positief ingesteld heen gaat, en hun in een negatieve vibe zitten,
    gewoon aangeven dat je het ook fijn vind als je eens iets leuks van ze hoort dan alleen de negatieve / slechte / zorgelijke dingen.! sterkte

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Echt....waar maak je je druk om ;). Ok, dat je moeder zoiets zegt is niet zo leuk inderdaad. Maar dat ze niets zeiden over zijn nieuwe outfit en dat ze een grapje maakten over dubbeltje zoeken. Come on! Als je dat al erg vindt....

Edit: Ik zou alleen maar blij zijn als iemand mij een tip gaf over welke creme goed zou zijn tegen eczeem, want het is soms best nog goed zoeken naar wat goed werkt.

5. Ja, ze deden net alsof hij heel raar was…. Een van mijn tantes vroeg ook nog 'doet hij dat altijd zo met zijn hoofdje?' en dan niet op eens geïnteresseerde toon, maar echt op zo'n manier alsof ze dacht dat hij niet helemaal goed was.

En als het 1 keer dat grapje was, dan zou het nog wel grappig zijn, maar ik heb het iets van 10 keer gehoord in de 4 uur dat we daar waren.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik denk dat je je niet alles zo aan moet trekken. Misschien maakte ze zich gewoon wat zorgen. Dat kan toch als ze je kindje verder niet kent?

7. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik kan me wel voorstellen dat je je er druk om maakt hoor...ik vind het ook niet leuk als ik ergens ben en er worden steeds opmerkingen gemaakt over mijn dochter. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn moeder mijn baby niet had willen vasthouden omdat ze aan het huilen was. En natuurlijk zijn er wel ergere dingen...maar ik kan me goed voorstellen dat het je niet lekker zit. Maar gewoon maar van je af laten glijden en lekker laten kletsen. Mijn familie kan ook zo doen, ik ben er nu meestal wel op voorbereid, maar kan er soms ook wel mee zitten.

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

check hier ook heel herkenbaar bij mijn vader en broer. het is altijd maar weer de vraag hoe de wind waait wat voor rare opmerkingen er door de kamer vliegen.
    Echt weleens van ellende zitten huilen in de auto, vooral omdat mijn moeder er al niet meer is.
    Meestal bedenk ik me dan maar weer dat ze het niet zo bedoelen en van me houden, maar dat het ze het gewoon niet door hebben. zucht...

Maar inderdaad ff je harten luchten helpt enorm.

9. Wat me nog het meeste irriteert denk ik is dat ik nu de hele dag zo'n beetje bezig ben geweest met die verjaardag. 's Morgens moesten we op komen draven voor de ene helft van de familie, omdat één nicht ons mannetje nog niet had gezien (zij was ernstig ziek toen hij werd geboren, dus ik doe dat dan met alle liefde!).

Maar 's middags had ik net zo goed weg kunnen blijven. We zaten er toch maar een beetje bij voor spek en bonen, niemand toonde interesse behalve dan als het ging over dingen die niet goed gaan.

Ik vond het echt jammer…. Kom op zeg, dit kereltje is toch om op te vreten??

1526788_10152301065823879_1632462709_n.jpg

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik snap niet zo goed waarom je met een kleine baby 's ochtends en 's middags naar een verjaardag MOET gaan. Volgens mij ben je volwassen en kun je dus ook nee zeggen. ;)

En het is inderdaad een heel schattig ventje. Maar als je wilt weten wat ze van zijn nieuwe outfit vinden, dan vraag je dat toch gewoon? Baby's hebben nou eenmaal heel vaak nieuwe kleertjes aan.

Misschien dat je moeder hem niet op schoot wilde, omdat ze dacht dat jij hem beter kon troosten? Ik kan geen gedachte lezen natuurlijk. Maar misschien kwam het wat rottiger dan bedoeld over.

11. Ja, ik heb het net aan mijn man gevraagd en die gaf aan dat mijn moeder toen ook erg gestrest was, dus dan kwam dat er in elk geval wat rotter uit dan bedoelt.

naar complimentjes vissen bij mijn familie doe ik liever niet ;)

En dat we twee keer gaan, dat was inderdaad ook eens en nooit meer. Achteraf voel ik me daar ook wel stom over dat ik niet gewoon alleen 's morgens ben gegaan, dat had inderdaad ook gekund, maar omdat ik al zo gefocust was op dat ik 's middags zou gaan en dat verhaal van die nicht er later bijkwam had ik gewoon niet erover nagedacht om dan 's middags niet te gaan.

12. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je kind zo moe is dat hij zijn hoofd laat hangen, wat doe je daar dan nog?

13. Nou, hij laat al vrij snel zijn hoofd hangen helaas. Zijn hoofd zit op de +2 lijn terwijl zijn lengte en gewicht gewoon gemiddeld zijn. Zijn hoofd is dus al vrij snel zwaar als hij een beetje moe wordt. Het was niet alsof we hem doodmoe hebben gedwongen om op te blijven. Hij heeft ook nog een poosje boven gelegen om te gaan slapen, maar dat vond hij duidelijk niet fijn…. Keihard huilen, tot hij weer bij mij mocht zitten, toen was hij direct stil en tevreden… Maar dan vervolgens wel zijn hoofdje laten hangen.

14. Ellebel13

Ellebel13 Actief lid

17 mei 2013
    120
    0
    0
    Hij is inderdaad om op te vreten! 😊

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een leuk ventje en wat ziet hij er stoer uit!

16. xmelisx

xmelisx Bekend lid

28 jul 2011
    584
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ach wat een schatje zeg en wat een leuke kleertjes!!

Ik snap je wel hoor, is nooit leuk als mensen alleen iets negatiefs te melden hebben over je kind(eren) en niets positiefs.
    Maar laat je leuke ochtend er niet door verpesten en geniet nog maar extra van je lieve ventje :)

17. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik snap Bolkje heel goed, er wordt wel zo negatief over HAAR KIND gesproken hè. Nou dan trap je mij ook op mijn hart hoor!

En als je als familie al weet dat het kleintje wat hoofdprobleempjes heeft ga je toch niet zo'n opmerking maken over dubbeltjes zoeken.
    Ik zou het in ieder geval niet in mijn hoofd halen.
    Het is toch heel normaal dat zoiets gevoelig ligt bij een moeder, en vooral als er niks aardigs, leuks of positiefs tegenover staat.

Bolkje, ik heb je zoontje gezien en het is een lekker kind, om op te vreten!

18. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Mee eens. Ik word echt zo moe van dit soort nutteloze klaag topics. Kan hier niet een apart hoekje voor gemaakt worden? Dan weet ik welke topics ik kan overslaan. .

19. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik snap dat je je rot voelt. Hier werden we soms ook met van die vreemde opmerkingen/vragen belaagt bij onze dochter. Zij is geboren met een ietwat asymetrisch aangezicht. Haar ene wangetje was boller, haar ene oortje net iets hoger/meer naar buiten dan het andere. En bij lachen/huilen een scheef lipje. Het meeste is ver weggetrokken en dat lipje is gewoon schattig. Maar de vraag 'goh, ga je wat laten doen aan die flaporen?'... Ze was potverdorie een half jaar, en zo erg zijn ze niet.

Ieder kind heeft zijn aandoenlijke, lieve, mooie kanten. Het zou in mij nooit opkomen om een 'minpuntje' van een kind te benadrukken bij de ouders. Jammer als familie dat wel doet.

Je hebt een prachtige mannetje, en de volgende keer gewoon gaan wanneer jij zin hebt!

20. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Je mag gerust je mening geven maar als je moe wordt van dit soort topics waarom open je ze dan in eerste instantie? Ts wou gewoon even haar verhaal kwijt en hier kan ze dat.

Ts ik zou het zelf ook niet leuk vinden maar praat er anders eens over met he moeder want misschien heeft ze nog niet eens door dat ze je gekwetst heeft

Deel Deze Pagina