kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door samkids, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Ik zal me er eens in gaan verdiepen: kraamzorg. Moet nu toch langzaam aan een beetje geregeld worden.
    Heb net wat foldertjes bij de verloskundige mee gekregen. Wat is handig? Gewoon willekeurig eentje opbellen, offertes opvragen of hoe werkt dat? Zijn alle instellingen ongeveer even duur of moet ik me echt goed gaan verdiepen in de kosten? Ik ga ook maar eens met onze ziektekostenverzerkering contact opnemen.

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik heb het allemaal via mijn zorgverzekering geregeld. Had de verloskundige aangeraden. Bij Z&Z hebben ze een kraamlijn en regelen ze alles voor je. Ik weet niet of je verloskundige nog een voorkeur had voor kraamzorg de mijne wel. Deze heb ik ook genomen. Z&Z had deze ook als voorkeur staan. Het kraampakket hebben ze ook gelijk geregeld met het telefoontje. Succes!! :)

3. samkids

samkids Niet meer actief

Wow, ik kan kraamzorg gewoon via ONVZ aanvragen.
    Kan nu kiezen tussen Kraamzorg Homecare, Kraamzorg DAT, Kraamzorg de Waardengroep, en nog veel meer maar deze krijgen de hoogste waardering. Hoe weet ik nu welke ik moet kiezen?

Klink ik heel naief? :)

4. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb gewoon op gevoel gekozen

ik zit nu bij het groene kruis

5. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb toen bij mijn zorgverzekering gekeken en toen kon ik er uit 4 kiezen ik heb toen thebe gekozen omdat die mij het bekenst was.
    Ik was toen ook 10 weken zwanger en was voor het mooie al te laat.
    Ik was 24 augustus uitgerekend en dan is het meestal topdrukte bij de kraamzorginstellingen omdat het zomertijd is en ook omdat dan meestal de meeste baby's geboren worden.
    Ik heb toen 3 uur per dag gekregen gewoon omdat ze te kort hadden.
    Was er bale!!!en de zorg van thebe beviel me echt slecht!!
    Bij de 2e zwangerschap heb ik me aangemeld met 5 weken
    Ook bij thebe,....waarom.? geen idee gewoon omdat ik dacht dat ik pech had en het nu wel goed zou gaan.en omdat mijn oude buurvrouw kraamverzorgster was met oproep was de kans heel groot dat ik haar kreeg!! Super dacht ik maar helaas ben ik donderdag's om 11:40 bevallen en eentje voormij iets eerder!
    Ook de gene die ik kreeg dit keer viel erg tegen!
    Voor mij geen thebe meer.Ik ga nu kiezen voor van de waarden!!!
    Ik hoor daar goede berichten over.
    Alleen moet ik wel kijken of deze in mijn paket zit ben namelijk over gestapt naar ditzo.
    Maar over de kosten!! er is altijd wel een eige bijdragen van 3 euro per uur die je zelf moet betalen.
    Maar of dat per kraamzorg verschilt weet ik niet.
    Ik betaal liever iets meer voor goede zorg.
    Dit is mijn 3e en ik weet daarom nu ook wat ik wel en niet wil.

6. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    dat met druktes en dergelijk ligt ook deels aan provincies...
    hier in groningen kon je niet echt veel te laat aanvragen (rond zomervakantie periodes moet je daar wel rekening mee houden dat je rond uitgerekende tijd wat drukte hebt)

maar in drukke regios bij randsteden moet je wel op tijd zijn hoorde ik....

7. samkids

samkids Niet meer actief

Heb net supermakkelijk formulier ingevuld via ONVZ en zij regelen nu alles. Incl kraampakket tzt.
    Heb Homecare genomen, die kreeg hoogste waardering.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Goede beslissing, ik had ook homecare en zij zijn echt geweldig! Volgende keer absoluut weer.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Overigens ben ik twee keer in augustus bevallen en beide keren heb ik volledige kraamzorg gehad (49 uur) en maar 1 kraamverzorgster. Zoals ik zei, homecare is goed!!

10. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    @Drew heb je dat ook weer geregeld! ;)

@ Mamavan2schatte
    Ook ik heb de waarden gekozen. Tja als de z&z die als voorkeur heeft en de verloskundige dan ga je daar makkelijk heen. Je weet toch nooit wie je aan je bed krijgt. Dat zal ik ook moeten gaan ervaren. Maar ach ik ben de moeilijkste niet. Ook is mijn moeder vrij en mocht het erg druk zijn dan kan zij veel komen helpen. Heeft ze al aangeboden. :)

11. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Of je een eigen bijdrage moet betalen, ligt helemaal aan hoe je verzekerd ben. Maar ALS je een eigen bijdrage moet betalen is deze altijd 4 euro per uur (was 3,90, maar per 1 jan gewijzigd). Tipje: zou niet je zorgverzekering dusdanig upgraden dat je kraamzorg wel volledig vergoed krijgt. Vaak is de premie hoger dan de 200 euro eigen bijdrage die je moet neerlegggen.

Succes!

Ik zit overigens bij de kraamvogel en die zitten door heel Nederland geloof ik. Deze bevallen mij (leuke woordspeling) prima!

12. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik had bij mijn verzekering opgevraagd welke ze vergoed. Toen kreeg ik een lijst met een stuk of 20 kraamzorg verleners. Daarna heb ik eens aan mijn verloskundige gevraagd of zei soms goede ervaringen met bepaalde had. Ze zei dat ze zelf voor een kraambureau zou kiezen die niet zo groot is zoals thebe bijv. Precies om de reden die iemand ookal noemde ze zitten erg vol vaak en kunnen dan weining tijd geven. Toen heb ik de site's van de bureau's bekeken en de site die mij het meeste aansprak die heb ik aangevraagd bij mn zorgverzekeraar. Die regelen dan alles en je hoeft alleen wat papieren in te vullen en terug te sturen :).

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Khad wat folders gekregen bij mijn VK. Die ben ik gaan bekijken en hun websites en daar mijn keuze uitgemaakt.
    heb idd wel even mijn zorgverzekering ge-upgrade haha.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb mijn VK gevraagd welke ze aanraadde, dat waren er 3. Vervolgens mijn verzekering gebeld en gevraagd met welke zij contracten hebben. Dat waren 2 van de 3 organisaties.
    Daarna ben ik informatie gaan zoeken op internet en heb daaruit gekozen. Was voor mij gemakkelijk want 1 organisatie was christelijk en 1 organisatie niet. Ik ben zelf niet christelijk dus heb voor de niet-christelijke organisatie gekozen. Niet dat die ander slecht zou zijn maar dan spelen er toch andere ideeën, normen en waarden etc.

Mijn verzekering vergoed ook de eigen bijdrage voor de kraamzorg + 15 uur extra kraamzorg. Ik zit bij FBTO en heb de module gezinsplanning erbij genomen. Deze kan ik ook weer uitzetten als ik het niet meer nodig heb, kost volgens mij ook maar 8 euro per maand ofzo...

15. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik had de kraamzorg met 12 weken geregeld en was toen zelfs al te laat. De kraamzorg die ik heb gekozen staat heel hoog aangeschreven, maar omdat ik een verzekering heb bij de Agis moesten ze me aannemen omdat ze een bepaald aantal klanten moeten overnemen van Agis. Was daar wel blij om.

16. samkids

samkids Niet meer actief

Ah Marieke, goed te horen dat ik een goede keus heb gemaakt.

Thebe stond ook tussen het lijstje maar alleen als kraamhotel geloof ik. En zij hadden op de site van ONVZ een cijfer 0. Nou komt dat denk ik door afwezigheid van waarderingen, want ik kan me niet voorstellen dat ze echt gemiddeld een nul hebben gekregen van alle 'klanten'.

Wij hebben bij ONVZ een erg uitgebreid aanvullend pakket dat wat betreft kraamzorg (ik typ steeds kraakzorg :() het volgende uitkeert: Kraampakket + kraamzorg uitkering € 455, te gebruiken voor bijv. eigen bijdrage, aanvullende kraamzorg of couveusenazorg

Dat zit wel goed geloof ik. En de afgelopen jaren heeft ONVZ geen cent aan ons verdient dank zij de MMM.

17. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, moet ik nu al kraamzorg regelen? Tot wanneer kan dat uiterlijk? Jeetje raak nu een beetje in paniek want weet niet hoe en wat!

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik zou zsm kraamzorg regelen Bilou! Aan je zw duur te zien ben je in juli uitgerekend en dan is het topdrukte bij kraamcentra. Heel veel aanmeldingen en de helft van hun personeel is ook nog eens met vakantie. Hoe later je je aanmeldt, des te meer kans je hebt dat je 'maar' 24 uur krijgt over 8 dagen ( is 3 uur per dag)

19. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hier ook 2 weken terug aangemeld bij de waarden.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik weet niet waar en hoe je verzekerd bent, maar je kunt vaak op de website wel een vergoedingenoverzicht vinden. Dan weet je gelijk wat er vergoed wordt.

Ik heb de eerste keer de voorkeur van de vk gekozen. Niet over nagedacht, gewoon gedaan. Tja, je weet toch niet hoe het gaat en wie je krijgt en of het klikt.
    Toch kiezen we deze keer voor een andere, maar de reden waarom had ik van te voren toch niet kunnen overzien, niet kunnen weten.

Dus ja, als je een beetje goed verzekerd bent zou ik er gewoon eentje met gevoel kiezen.

Deel Deze Pagina