Vreemde buikpijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door caadje1989, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Sinds gisteravond eigenlijk, heb ik wat last van vreemde buikpijn.
    Het lijkt op een soort spierpijn, gecentreerd in m`n onderbuik, met extra druk aan de linker of rechterzijde van mijn buik
    Nu is dit pas de eerste maand na het stoppen van de nuvaring dus als we er vanuit gaan dat mijn cyclus op de "normale" manier verder oppakt dan zou maandag 4 januari mijn NOD zijn.

Ik heb verder geen flauw benul van wanneer ik mijn eisprong/ovulatie precies gehad zou hebben, dit voel ik nooit.... maar als ik mijn cyclus app moet geloven zou vorig weekend mijn vruchtbare dagen geweest zijn (19,20,21dec)
    Het kan natuurlijk zomaar zijn dat er een flinke menstruatie aan zit te komen wat misschien wat heviger is na het stoppen van nuvaring, maar of ik dat een week van te voren op deze manier al aan voel komen? lijkt me ook sterk... (Of misschien gewoon iets te enthousiast buikspieroefeningen gedaan na de feestdagen :p )

Benieuwd of er meiden zijn dit soort "pijn" herkennen...

2. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Het kan vanalles zijn. Ik was binnen twee rondes zwanger en ik had mijn eisprong 21 dagen na mijn NOD (bleek later). Het zou dus je eisprong kunnen zijn. Je zou kunnen kijken of je vruchtbaar slijm hebt?

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi
    Je omschrijft precies hoe mijn buik soms voelt deze maand. Kan je helaas niet helpen met wat het betekent, want ik weet het zelf ook niet.
    Ik en mijn vriend zijn al ruim anderhalf jaar aan het proberen zwanger te worden. Nog steeds niet gelukt tegen het frustrerende aan.
    Ik zit nu op 8 dpo. 2 dagen voor eisprong en de dag van eisprong geklust. Ik hoop zo erg dat het nu eens raak is maar misschien hoop ik te veel dat ik nu dingen voel die er misschien niet zijn. Zoals:

-spierpijn actie pijn in onderbuik
    -druk in onderbuik vooral als ik zit of plat lig
    -soms steken meer links.
    -gister en vandaag begin van de middag misselijk
    -vanmorgen een duidelijke 'plop'
    - sterk ruiken (appels Door de verpakking heen. Schoonhoven maak middelen)
    -en vanmiddag zoet ruiken urine.
    -minder witte afscheiding dan normaal

Ik heb normaal een week voor mijn menstruatie pijnlijke borsten en tepels, maar nu totaal niet.

Ik twijfel echt enorm. Vandaag ook een test gedaan. Negatief natuurlijk, is natuurlijk veel te vroeg.

terug komend op je vraag over de nuvaring. Hoeft dus niet met je pijn te maken te hebben. Ik voel het ook en ben al ruim anderhalf jaar van de pil af.

4. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoihoi, dat heb ik niet echt opgemerkt. Weet dat ik dat met de (beginnende) zwangerschap van onze zoon wel had. Heb het idee dat het nu totaal anders is dan toen ik zwanger wilde worden van de eerste. Nu ook meer bruin verlies na het stoppen van de ring. Maar die buikpijn vond ik opvallend vreemd...

5. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Imona, jeetje anderhalf jaar al bezig dat moet verschrikkelijk zijn zeg! Gelukkig hebben wij dat (nog) niet mee hoeven maken. Van onze eerste waren we in de 3e ronde zwanger; ging heel snel! Ergens had ik het gevoel dat het bij een tweede zomaar veel langer kon gaan duren en daarom zijn we o.a alvast gestopt.
    Wel fijn om te horen dat die buikpijn niet specifiek met stoppen van anticonceptie te maken hoeft te hebben.
    Het zijn vreemde pijntjes he? Ik weet wel dat we toen we zwanger wilden worden van de eerste, wij het de eerste 2 maanden er echt om deden en ons erop instelde dat het zomaar zou kunnen. Maar toen k het eenmaal los liet van pfff...té vermoeiend (die 2maanden alleen al!) toen was het zo ineens raak. Maar kan me goed voorstellen dat het na 1,5 jaar helemaal frustrerend wordt. Ik wens je veel sterkte en hoop op het beste voor jou!!

6. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Hoi caadje,

Jouw verhaal komt me heel bekend voor, en we lopen nog gelijk op ook. Ik heb mijn eisprong rond 21-22 december gehad en verwacht mijn nod op 3 januari.
    Ik heb sinds zaterdag last van mijn buik. En heb het afgelopen weekend al heel veel gegoogeld op symptonen vanaf innesteling. In de hoop dat het raak is natuurlijk.
    Vorige cyclus heb ik voor het eerst heel erg last gehad van mijn buik na de eisprong. Toen was het alleen meer een opgeblazen gevoel, dat is nu dus wel iets anders.

Inmiddels zitten we in ronde 9, dus wat mij betreft mag het raak zijn. Maar ik durf toch niet teveel te hopen. Laten we hopen dat het goede symptonen zijn.

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hee hoi! Ook hier zelfde verhaal :( Heb cyclus van 28-30 dgn (met cyclus van 28 dgn nod op 5 jan).. en heb sinds afgelopen zaterdag steeds hele lage buikpijn.. met druk naar onder..

Heb overigens al slijmverlies vanaf vorige week zaterdag.. nu nog steeds last van ene keer heel veel andere keer minimaal.. vraag me echt af of ik nu op giga lange cyclus kom en dus ovu pijn heb, of dat t wat anders is ;)

Zijn nu 8mnd bezig.. en was van de eerste in ronde 1 zwanger.. begin t erg frustrend te vinden.. maar wil er ook niet te veel mee bezig zijn want dat werkt ook avrechts.. ;)

8. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke!! Leuk om elkaar op de hoogte te houden misschien, hoop vooral voor jullie dat t raak is na zolang wachten.
    Voor innestelingspijn leek t mij wat "vroeg" mjah.... zoals anderen ook schrijven; het kan van alles zijn alleen herken ik dit niet van de vorige keer. Met n krap weekje zullen we wel meer weten. Al kan t ook zijn dat mn lichaam me voor de gek houd en ik ineens langere cyclus heb nadat ik gestopt ben met de ring. Dus ik hou me er nog niet zoveel mee bezig tis alleen dat k bijna niet om die buikpijn heen kan. Elke keer met strekken (staan, liggen, lopen, stoeien met kleine man) voel ik t al :/ We wachten wel af ;) Jij ook succes!!

9. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh...jullie ook zolang bezig? Wat naar! Het kan altijd erger als je de verhalen verder hoort en ziet maar toch...als je er zo met smart op wacht is elke ronde eentje te veel he?!
    Slijmverlies heb k niet echt...wel met regelmaat wat lichtbruin verlies met afvegen (sorry) maar verder geen herkenbare dingen. Ook met jou leuk om elkaar ff op de hoogte te houden? Ben benieuwd!

10. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Jaa zo frustrerend gezien t de vorige keer in 1x raak was.. en t is net of is iedereen om je heen inneens zwanger :p maar wat je zegt het kan altijd erger! Maar elke keer weer ongi worden is wel een super baal/jank moment ;) al hoe wel ik deze keer wel goed gevoel heb! En dat had ik afgelopen 3/4 rondes niet! Ben benieuwd :)

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zeker leuk om elkaar op de hoogte te houden. Ik loop ook gelijk met Jullie. 20 december ovulatie gehad. Verwacht op 2 januari mijn menstruatie

12. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Extra spannend als je er dit keer zon speciaal gevoel bij hebt! Ik hoop t echt voor je!

13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    De "spierpijn" in je onderbuik die jij omschrijft herken ik een beetje.
    Ik verwacht mijn eisprong in een van de komende dagen. Vorige maand had ik deze pijn ook rond mijn eisprong. Soms ook een drukkend gevoel alsof je heel nodig moet plassen maar dit niet zo is.
    Ik test en temp ook, dus zodoende kan ik het linken aan mijn naderende eisprong.

14. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ook nog vaak moeten plassen en als ik t even op moet houden wordt het gevoelig. Was voor mijn vorige zwangerschap bekend met blaasontstekingen maar heb weer geen pijn met plassen zelf. Lastig deze twijfelachtige kwaaltjes zeg, wil nooit zo snel ergens wat van denken maar vind dit wel vreemd...

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Snap precies wat je bedoelt. Ik heb ook t gevoel dat ik meer moet plassen en anders wordt t gevoelig. Wat ik wel raar vind is dat mijn borsten normaal altijd een week voor mijn menstruatie pijn doen en nu nog helemaal niet. Heb ook geen witte afscheiding wat ik normaal wel heb..
    Zondag verwacht ik mijn bod. Dus volgende week zal ik t weten. Zou wel fantastisch zijn zo begin van t nieuwe jaar.

16. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van die dingen die jij noemt heb k normaal geen last dus daar merk ikgeen verschil in. Zou wel bijzonder mooie start van 2016 zijn ja. Heb ook wel wat lichte hoofdpijn steeds en dat is weer n typisch menstruatie verhaal dus ben beeeetje bang..... maar we zien t volgende week wel ;)

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Even klagen.

Voel me al heel de avond zo misselijk. Weet niet of dat komy doordat ik misschien ongi moet worden. Of Door raar eten of misschien toch zwanger.

Voel me zo beroerd. Mn darmen gaan echt tekeer.. snap er niks van..
    Hoop dat het morgen over is..

Einde klaagzang.

18. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ook daar gelukkig geen last van ;) maar wel herkenbaar van mn vorige zwangerschap alleen kreeg k daar ietsje later last van. Pas rond mijn NOD (waar ik mij toen niet eens bewust van was en dacht datk griep te pakken had haha)

19. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Klinkt voor mij als je eisprong. Helemaal als je het hebt over steken links en rechts. Dat kunnen je eierstokken zijn die een ei 'loslaten'.
    Ik voel dit elke maand, ook met een zeurende buikpijn zoals je die beschrijft.

20. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, dat zou dan wel wat laat zijn want verwacht maamdag anders ongesteld te worden. Maar misschien is mn cyclus verlaat....kan ook! Maar duurt die pijn van een eisprong altijd een paar dagen dan? En had je in combinatie ook dat je vaak/veel moest plassen (moeilijk op kunnen houden enzo?...)

Deel Deze Pagina