Multivitaminen voor zwangeren

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smanilies, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smanilies

Smanilies Actief lid

30 dec 2015
    243
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb iets meer dan een week geleden een miskraam gehad. Ik heb gelezen dat vitamine B12 tekort een miskraam kan veroorzaken. Ik heb geen vitamines geslikt goen ik zwanger was. Ik nam alleen foliumzuur van de kruidvat en een visolie tablet. Nu heb ik me verdiept in vitamines en ik heb de VSM mama multivitamine gekocht. Alleen daar zit maar 2,5 gram vitamine B12 in. En je hebt 3,6 per dag nodig. Kan ik dan ook nog aparte vitamine B12 er bij slikken? Ik ben namelijk bang als we weer zo ver zijn dat hetzelfde gebeurt. :(:(

2. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    In principe maakt extra inname van vitamine b niet uit want het wordt niet opgeslagen in je lichaam, je plast uit wat niet nodig is. Daarentegen kan je ook naar de ha gaan en die kan een bloedtest laten doen op tekort van vitamine b12. Ik ken iemand die extra b12 kreeg via injecties.

Wat erg van je mk! Sterkte!

3. Moess

Moess Niet meer actief

Gewoon even naar de huisarts gaan en om de zoveel tijd een injectie b12 halen

4. indy2010

indy2010 Lid

5 jan 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte prena fem van Orthica. Daar zit 50 mcg B12 in. Niet speciaal voor vitamine tekort maar ik vond ze heel fijn. Wel wat aan de dure kant.

Deel Deze Pagina