Dag dames, 12 jaar geleden heb ik de opleiding verzorgende IG afgerond. Toen heb ik een jaar gewerkt als bejaarden verzorgende. Vervolgens ben ik heel wat anders gaan doen even in het kort) Horeca, toen arbeidsongeschikt ivm brommer ongeluk, opleiding gevolgd voor secretaresse en beveiliger en als beveiliger gewerkt bij RWS en defensie. Nu heb ik onlangs mijn beeindigingsovereenkomst moeten tekenen en ben ik vanaf 1 aug a.s. werkloos (duurt nog even) Momenteel wil ik even genieten van mijn zw verlof en bevalling maar in april ben ik van plan weer werk te gaan zoeken. En ik wil eigenlijk weer terug de zorg in. Hier heb ik ook veel vacatures kunnen vinden. Maar nu komt het........ Hoe groot is de kans dat ik aangenomen zou worden aangezien ik niet veel ervaring heb. Ik bedoel, mijn papieren zijn (neem ik aan) gewoon nog geldig (die verlopen toch niet) maar het is wel 12 jaar geleden dat ik die gehaald heb. Wie weet of ik kans maak?
Tuurlijk maak je kans! Bij mijn werkgever is dat papiertje heel belangrijk,zeker ivm de arbeidsinspectie. Daarnaast kun je altijd wat opfris-cursussen volgen toch!? je hebt de basis en je bent werkzaam geweest als verzorgende ig, dat is het voornaamste! Dus zeker proberen hoor! nee heb je, ja kun je krijgen! Er zal wel veel concurrentie zijn denk ik, maar met een goede enthousiaste babbel kom je al een heel eind! succes! xxx
Ik ga het zeker proberen. Nooit geschoten is altijd mis he. En ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Het is wel lich. een zwaarder beroep, maar ik vond het altijd heerlijk, werken met ouderen. En ik wil maar part time, dus ong 24 uur. zoooooooo veel vacatures gezien. Moet vast lukken. Duimen jullie voor me?
Veel verpleeghuizen hebben een reintegratie project voor mensen die de zorg uit zijn geweest. Er veranderd veel in 12 jaar, ook in richtlijnen en protocollen. Sowieso ben je wel bevoegd maar niet meer bekwaam, je zal de verpleegkundige vaardigheden opnieuw moeten leren. Ik zie bij onze stichting dat er veel vrouwen terug de zorg ik komen na jaren, vaak omdat ze thuisblijfmoeder zijn geweest. Mijn werkgever staat er heel positief tegenover.
Oh, oke. Wat fijn om te lezen. Ik sta idd erg open voor en opfris cursus en/of opleiding. En nu ik dit lees......... pak van mijn hart bedankt
Ik denk dat je zeker wel kunt solliciteren maar of je ook snel aangenomen zult worden weet ik niet. Er zijn momenteel veel vacatures en er reageren veel verzorgende op de vacatures. Ik neem persoonlijk zelf liever iemand aan die op de nieuwe manier is opgeleid en ook ervaring heeft. Jij zal al je verpleegtechnische handelingen opnieuw moeten leren en toetsen en tot die tijd geen verantwoordelijke diensten kunnen draaien. Bedenk je wel dat de zorg nu er heel anders uit ziet dan de zorg 12 jaar geleden. Nu is het zo veel mogelijk patiënten helpen in zo min mogelijk tijd, vroeger stond er veel meer verpleging aan het bed. Tegenwoordig weet de zuster ook niet meer wat goed voor je is, maar weet de patiënt dit zelf en zijn zij (erg) mondig genoeg om dit ook te uitten. Succes en als je het echt wilt lukt het!
Nou kon wel mijn verhaal zijn! Alleen ben ik dit vorig jaar altijd afgekeurd geweest en nu in een keer goedgekeurd.. Ik heb dus ook de opleiding verzorgende IG gedaan en zit nu ook te denken om te gaan solliciteren hierin...
Zoiets dacht ik ook (en hoop ik natuurlijk, des te meer kans) Als ik een opfris cursus dan nodig zou hebben, kan je die dan volgen via je evt nieuwe werkgever? Of moet ik dat eerst zelf regelen? Hoe dan ook, proberen ga ik het zeker. Er zijn zooooooooo veel vacatures in de buurt. En ik ben wel zooooo gemotiveerd Wie weet, positieve gedachten brengen positieve krachten he
bijscholing wordt hier gewoon door de werkgever aangeboden en betaald. Als jij in je sollicitatie aangeeft wel bevoegd te zijn maar de handelingen al jaren niet hebt uitgevoerd dan zullen ze neem ik aan zelf over bijscholing beginnen. In mijn verpleeghuis moeten we elke 3 jaar bijscholen
Bij ons zou je zoooo veel kans maken!, gewoon proberen hoor! Succes!! Ik ben vpk en 5 jaar eruit geweest, wel gewerk, maar geen vpk handeling. Heb dit duidelijk aangegeven en was geeeeeen probleem!
Bij ons is er een poosje terug ook iemand aangenomen die er een behoorlijke tijd is uitgeweest en die is weer bijgeschoold.
Denk dat je in deze tijd veel kans maakt als verzorgende.... Er zullen wel kleine dingetjes verandert zijn maar die pik je zo weer op.
bij ons zijn ze heeeeel hard op zoek naar verzorgenden!!! (ik kan zelfs een bonus krijgen als ik iemand aanmeld...) is in bergen op zoom en omgeving. als je t wat lijkt, pb maar. (zou voor mij ook lekker zijn ivm bonus )
zeker proberen hoor! wellicht kan je een "opfriscursus" volgen? via werkgever verzorgenden is veel vraag naar dus ik zou het wel doen als ik jou was Ik ga dit jaar de opleiding helpende doen en ga proberen verzorgende er achter aan te doen