wat denken jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Er staat hier al een hele poos een auto in de straat zeker al een uur, met donkere types erin. druk aan het rondkijken en aan het telefoneren, nu kwam ik net terug van school, lopen ze alle 4 met een idkaart om hun nek door de straat heen en bellen ze vooraan in de straat bij de mensen aan...

dus komen ze straks ook bij mij, maar ik doe niet open ..ik vertrouw het niet
    Ben ik nu te wantrouwend, wat zouden jullie doen??

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Als je twijfelt niet open doen. Volg je gevoel.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zullen wel iets komen verkopen. Wij hebben hier ook een keer een aantal donkere mannen gehad die kwamen voor water putten. Heel vriendelijk waren ze.

4. parel86

parel86 Actief lid

24 nov 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt dat omdat het donkere types zijn? Dat je t niet vertrouwt?

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vind ik ook

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Even bij de buurvrouw op de koffie en afluisteren haha

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

de vakantie is voorbij dus het geleur aan de deur begint weer

8. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stel dat die mannen zich gewoon keihard en belangeloos inzetten voor hun goede doel en zodoende langs de deuren gaan, zoals mensen dat ook doen voor de KWF en de nierstichting etc..... Best sneu dat ze niet vertrouwd worden omdat ze 'donkere types' zijn..... Vooroordelen bestaan dus nog steeds, jammer hoor....

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vraag me eigenlijk af wat ik moet verstaan onder donkere types :):), en als ze met hun legitimatie om hun nek heen lopen zullen ze wel van een instantie zijn en zich op die manier kunnen legitimeren echter als je het niet vertrouwd doe je toch gewoon niet open, of hang alvast een briefje aan de deur wij kopen niet aan de deur :D

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ohhh joh gewoon niet open doen

11. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik doe nooit voor zulke dingen open, donker of niet. Als het een instantie is ofzo dan kunnen ze eerst contact met mij opnemen zodat ik ze kan verwachten. Tegenwoordig hoor je de gekste verhalen, ik neem het zekere voor het onzekere.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zou je ook zo wantrouwend zijn geweest als het 4 blonde mannen waren? Of zou het je dan niet eens opgevallen zijn? Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon een vraag.

Als je het niet vertrouwd dan niet open doen. Ikzelf doe nooit open, blond, rood, bruin, zwart, geel..laat de deur lekker dicht. Niet uit wantrouwen overigens, maar gewoon omdat ik daar geen zin in heb.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja stiekem is dat ook een veelgebruikte manier om bij mensen binnen te komen en te zien of ze iets in huis hebben dat de moeite van het stelen waard is.

Ik blijf bij: als je het niet vertrouwd, niet open doen.

Hier echter betekent zwarte man in pak met legitimatie overigens meestal dat de Nuon weer op verkoperspad is.
    Vermoed ook dat dat geen toeval is dat het altijd zwarte verkopers zijn gezien wij een nogal donkere wijk wonen :)

Maar ik doe ook niet altijd open hoor. Ligt ook erg aan het tijdstip en of ik ze door de deur kan zien staan.
    Heb daar zo'n hekel aan... Staan er 2 van die figuren aan je deur.. Precies zo dat ik ze door de glazen deur niet kan zien.
    (meestal Jehova's trouwens.. )

14. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    en zijn ze ondertussen al langs geweest? ben wel benieuwd nu...

of heb je een heeeeeele lange straat :p

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hihi
    Ik wel dus.... Zoals ik al zei... De meeste verkopers in onze wijk zijn zwart... Echt zwart zegmaar :)

In het verleden werd hier in de straat veel gedeald... Dus ik let altijd wel op als mensen lang alleen of juist met een groepje heel lang in de auto zitten te zitten.
    Die zijn over het algemeen ook niet in pak trouwens maar hun hele manier van doen spreekt wel boekdelen.

16. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als je het niet vertrouwd, waarom bel je dan niet even met de politie met de vraag of ze even langs willen rijden om de boel te controleren?

17. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Voor degene diek nie ken doe ik gewoon nie open! Want meestal is da om dingen te verkopen, aangezien mij nogal makkelijk is aan te lullen is laat ik wijselijk de deur dicht!

18. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ts het eerder vreemd vind dat ze eerst al een uur in de auto blijven zitten? Als het niet goed voelt echt niet open doen! Gebeuren tegenwoordig veel te veel gekke dingen en ik neem aan dat je vast niks wil kopen aan de deur? Dus gewoon lekker dicht houden!

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik doe altijd de deur open, wat wilden ze doen dan?
    Je woont toch in een woonwijk en niet achteraf?

En anders gewoon de deur uit trappen!

20. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Helemaal mee eens ... en als ik eerlijk ben heb ik zwaar medelijden met dit soort mensen dat ze zo veroordeelt worden. Stel je eens voor dat jij iedere dag er mee te maken zou hebben. Ik zou open doen en vragen wat ze willen ... misschien heb je er wel heel veel aan.

Kom op niet zo bang zijn voor mensen die het waarschijnlijk goed bedoelen.

Deel Deze Pagina