vreemde buurman (ff verhaal kwijt)

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 7 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wie zegt dat? Heb je dat van horen zeggen of heeft iemand van die inrichting dat direct aan je verteld?

Misschien eens een gesprek aangaan met een familielid en daar je zorgen neerleggen. Geen buurtverhalen voor waarheid aannemen, mensen dikken nu eenmaal graag alles aan.
    Ik zou niet meteen op hoge poten politie ed erbij halen. Dan escaleer je alleen maar de boel. Lijkt me ook voor jou niet prettig.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Blij dat alles is opgelost! :)

3. Even een update: de afgelopen dagen totaal geen last meer gehad van nachtelijk getimmer :D

Wijkagent heeft niet teruggebeld overigens... vind ik wel slordig, eerlijk gezegd. Maar omdat het is opgelost ga ik er niet meer achteraan ook

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind dit toch wel lastig. De een zegt dit, de ander dat. Jullie hebben nog geen problemen met hem gehad. Ik verbaas me er wel over dat je eerst de angst had en meteen politie wilde bellen maar hem nu zelf alleen aangesproken hebt. Wat is die angst ineens gebleven? Hij heeft goed gereageerd en het had dus heel zuur geweest als de politie bij hem op de stoep had gestaan.

Het dagelijks pesten kan rare dingen met een mens doen. Onze buren werden ook gepest omdat ze van buitenlandse komaf zijn. Uiteindelijk zijn ze gevlucht omdat moeder bang wad dat 1 van haar hoog opgeleidde zoons de kinderen echt wat zou aandoen. Dus zelfs als je wel voeldoet aan de eisen in de naam normaal te kunnen dragen is het in zijn situatie heel lastig nog normaal te reageren. Uiteindelijk zijn wij in de weer geweest met de wijkagent om wat aan het probleem te doen want mensen waren echt de weg kwijt door dit alles.

5. ja, ik kwam hem tegen op straat, dus dan is het toch anders.... Dan kun je zien hoe iemand uit zijn ogen kijkt op dat moment en op basis daarvan een inschatting maken....

Ik heb ook besloten dat ik die roddels van die buurvrouw nu uit mijn hoofd ga zetten. Heb inmiddels nu zelf al twee keer een positieve ervaring met de buurman gehad sindsdien, dus ik wil die informatie die ik heb gekregen gewoon achter me laten...

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Het zou misschien verklaren dat hij op het moment dat hij met jou in gesprek is en daarbij "zichzelf" is, niet meer weet dat hij op die tijdstippen iemand anders was die "moest" timmeren. Wie weet hoeveel verschillende persoonlijkheden er door zijn hoofd spoken? Kunnen er wel honderden zijn.

7. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Ware het niet dat schizofrenie helemaal niks te maken heeft met meervoudige persoonlijkheden. Zijn 2 heel verschillende stoornissen.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar het is helemaal niet zeker of hij schizofrenie heeft, zwakbegaafd is of iets anders heeft. Dit zijn allemaal uitspraken van buren en ze doen allemaal een andere uitspraak.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat kort door de bocht weer zeg... serieus zat je met je telefoon in je handen klaar om 112 te bellen?? vraag me af wie er hier dan niet helemaal jofel is.....

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Is best begrijpend hoe ts en haar man hebben gereageert. Als je 'horror'verhalen hoort dan neem je dat onbewust mee in je angst en die angst overwint dan op zo'n moment. Nu is het goed uitgepakt toch, ze heeft een topic geopent voor advies en twee kanten bekeken en daar zelf iets mee gedaan.
    Beetje botte reactie dan je laatste zin.

11. Ach, ik weet ook wel dat ik mezelf afentoe een beetje laat meeslepen onder invloed van mijn hormonen.... :) Maar het is idd wel een extreem botte reactie, dus die negeer ik verder gewoon ;)

Ben erg blij met alle tips en ook met de mensen die de moeite hebben genomen om me er op een vriendelijke wijze op te wijzen dat ik niet teveel mijn eigen houding tov de buurman moet laten kleuren door roddels... Heel erg bedankt allemaal :)

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    en hoe jij over je buurman praat is niet bot??? zou er gewoon eens langsgaan en vragen wat hij toch doet met dat getimmer.... dat zou normaal zijn toch?

13. Ik heb echt helemaal geen zin om nog op jouw reactie in te gaan als je direct zo'n toon aanslaat. Als je het topic even had doorgelezen, had je gezien dat ik inmiddels allang contact heb gehad met onze buurman en dat het is opgelost.

Deel Deze Pagina