Ik herken dit van onze vorige overbuurman. Hij had dit sinds hij op uitzending was geweest (was militair) en het was soms echt heel zielig en ook wel een beetje eng. Denk dat het goed is om hem er gewoon eens op aan te spreken, misschien is het inderdaad gamen en maak je je zorgen om niets.
Ik heb ff nagevraagd Je kan gewoon de politie bellen hoor...die kunnen dan even komen kijken wat er aan de hand is....
Ik zou zelf niet aan de deur gaan, als ie echt waandenkbeelden heeft en psychoses weet je maar nooit hoe je in dat plaatje gaat passen nadat je contact met hem opneemt hierover. Politie langssturen is misschien wel een idee. Maar toch he, ik moest ook gelijk aan gamen denken, je wilt niet weten hoeveel lawaai m'n vriend kan maken en wat voor woorden hij uit kan slaan als het tegenzit...
Getver zeg zou het ook maar niks vinden hoor, niss kan je indd beter de politie bellen? Gamen lijkt me niet, waarvoor dan die droevigge muziek indd.
Ik heb liever ook niet dat ik aan de deur ga (of mijn man). Wij kennen hem verder niet en weten dus ook niet hoe we hem moeten incalculeren. Maar is de politie dan hier de juiste oplossing voor? Schakelen zij hulp voor hem in of zo? Of is dat nog altijd eigen keus?
Ik zou ook de politie langs laten gaan als hij weer bezig is. Zij komen wel vaker dit soort gevallen tegen en kunnen een eerste inschatting maken, ook van zijn geestestoestand. Als ze het nodig vinden, belt de politie de crisisdienst van de GGZ, tussen GGZ en politie liggen vaak wel nauwe lijntjes.
desnoods de politie eerst bij jou laten luisteren (voor het geval hij doodnormaal opendoet als ze meteen voor zijn deur staan) dan hebben ze het iig zelf gehoord?!
zo was een vrouw ook in de straat van me ouders, denk dat het besten is dat hij wordt opgenomen wat die vrouw in de staat heeft zich zelf opgehangen had in oosterhout ook in de krant gestaan, heel veel sterkte en hopelijk hebben jullie snel rust
Ik heb ook een buurman gehad die shizofreen was. schreeuwde ook regelmatig en had allemaal gesprekken met zichzelf. ook belde hij elke avond als hij uit zijn werk kwam allerlei instanties met allerlei vragen. hij is op een gegeven moment een jaar opgenomen geweest en kreeg medicijnen. ik zou de politie bellen.
Ik weet misschien wat het probleem is. Mijn ouders hebben ook een buurjongen, en die horen ze ook de hele tijd schreeuwen en zo. Maar nu bleek hij online computerspelletjes te spelen. Dus dan speelt hij tegen iemand, en daar kan hij ook tegen praten door een microfoontje. Is het niet zo dat jou buurjongen dat eventueel ook doet? En niet tegen zijn verlies kan. De buurjongen van mijn ouders kan behoorlijk tekeer gaan. Mijn ouders vonden het ook raar, dus is het even gaan vragen. Dus dat kan eventueel ook.
Ik denk dat hij manisch depressief is. Dat heeft de buurman van mijn ouders ook. Dan gaat het een hele tijd goed en dan doet hij weer hele rare dingen zoals hard zingen. Tegen kraaien die voorbij vliegen zeggen dat ze kleine duiveltjes zijn etc etc.
Ik dacht eerst even dat je mijn voormalige bovenbuurman boven je had wonen. Ik heb bijna exact hetzelfde verhaal. Jarenlang in een flatje gewoond, met een compleet gestoorde gozer boven mij, die mij het leven daar onmogelijk maakte. Hij was psychotisch en had een persoonlijkheidsstoornis, en had ook regelmatig van die uitbarstingen die jij beschrijft: schreeuwen van onmacht en woede, helemaal uit zijn dak gaan omdat hij zijn oorbel niet kon vinden (en dan gewoon 3 uur lang 'waar is die k*nkeroorbel' schreeuwen en zijn hele inboedel kort en klein slaan), hitler-liederen zingen, een half uur lang keihard overgeven in zijn toilet, etc. etc. Hij was echt knettergek, en de muren in die flat waren zo dun als papier. Mijn vriend is een paar keer gaan klagen, maar het werd alleen maar erger en we durfden verder geen actie te ondernemen. Op een gegeven moment ging ik er psychisch bijna aan onderdoor in die flat (hij was namelijk niet de enige overlastgevende buur in mijn portiek), en toen ben ik gaan samenwonen. Het is nu alweer bijna 6 jaar geleden dat ik daar wegging, maar ik rij er af en toe nog wel eens langs en dan gaan de rillingen weer over mijn rug. Ik haatte die jongen op een gegeven moment tot op het bot. Burenoverlast kan je echt kapot maken, dus ik zou dit echt zo snel mogelijk de kop indrukken als ik jou was. Ik weet wel dat de GGZ een crisisdienst heeft die bij mensen thuis langsgaat (en waarbij niet wordt gezegd van wie de melding komt), maar zelfs dat durfde ik niet.
Wel lief bedacht maar de politie doet echt niks hoor. Pas als bewezen is dat hij een gevaar is voor zichzelf of anderen kunnen ze wat doen. En dat is niet zo als hij hard schreeuwt en scheldt. In mijn vorige huis had ik een bovenbuurvrouw die alcoholist was en gescheiden en mocht haar kinderen niet meer zien enzo. Erg tragisch. Maar zij was dus elke avond zo bezopen dat ze haar ex-man ging bellen en dan urenlang zijn voicemail bleef inschreeuwen. Politie kwam regelmatig langs om te waarschuwen dat ze rustiger moest doen maar kon verder niks doen. Op een gegeven moment begon ze zichzelf te laten vallen en met dingen te gooien en roepen dat ze dood wilde etc. Ze heeft mij toen ook bedreigd (ze zou me ophangen en anders wel doodsteken etc en ze zou de hond op mij afsturen. Ik zou in een hoerenhuis wonen, terwijl ik al een hele tijd gewoon een vriendje had enzo). Zelfs daar kon de politie weinig mee, ik moest alleen bij elk geluidje blijven bellen. Dat ben ik dus blijven doen. Pas toen ze eindelijk met haar zatte kop een stap buiten de deur zette konden ze haar oppakken voor openbaar dronkenschap. Ze heeft toen 6 weken in een psychiatrisch opvanghuis gezeten. Daarna ging het lang beter. Ik weet nu echter dat ze weer teruggevallen is...maar ja, kan het haar ook niet kwalijk nemen als je ziet hoe haar leven eruit ziet... Maar goed. Je kunt dus weinig doen. Hoogstens klagen over geluidsoverlast, dan komt de politie (als je een beetje een relaxte wijkagent hebt) vaak wel even langs en zo kunnen ze het ook een beetje in de gaten houden. Wie weet is het inderdaad wel een gamer o.i.d. en dan is dit een goede manier om daar achter te komen als je zelf niet goed durft. Zo...sorry voor mijn lange verhaal