Vreemde collega's..?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Daphne1002, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Echt een belachelijk voorstel van je collega's

Ik zou lekker je eigen rooster aanhouden tot je verlof.

2. fafje

fafje Niet meer actief

Natuurlijk zijn zij de dupe...alleen JIJ hoeft het niet op te lossen!! het is het probleem van jouw werkgever...wat een aso's zeg...ECHT NIET DOEN HOOR!

succes! en geniet van je zwangerschap!

3. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Dankjulliewel voor de ondersteunende berichten!

Voor de duidelijkheid: het zijn mijn vrouwelijke collega's die dit bedacht hebben. Mijn (mannelijke) leidinggevende wist er niets van. Blijkbaar dachten mijn collega's dat ze dit met mij op moeten lossen ipv met hun leidinggevende.

Inmiddels heb ik gesproken met mijn leidinggevende (onder vier ogen) en gelukkig zitten we helemaal op 1 lijn! Wat een vette opluchting. Hij is het helemaal met me eens dat het geen standaard procedure is en dat ik er niet aan mee werk. Dus daar hoef ik me in ieder geval niet druk om te maken.

Hij vertelt het aan mijn collega's als zijnde een mededeling. Er wordt niemand voor mij in dienst genomen. Op zich trekken we het wel als er 1 iemand minder is namelijk ;) En ja, het is een keuze van de baas (de directeur).

Maar goed, ik ben nog steeds vol verbazing over hoe mijn collega's hun eigen belang voorop stellen. Het inlevingsvermogen is werkelijk 0. En daar kan ik me dan niet in inleven.. hoe kan je nou niet snappen dat het erg vreemd is om van een zwangere vrouw zoiets te vragen? Maar goed, daar zal ik waarschijnlijk nooit een antwoord op krijgen. Feit is dat ze zo zijn en ik deal ermee. Voor dit voorval hoorde ik er sowieso al niet bij, maar dat heb ik prima opgelost op mijn manier en ik voel me echt wel op mijn gemak op het werk.

Ik denk dat het gezegde "Erger u niet, verwonder u slechts" hier erg van toepassing is. Mijn overige collega's (van een andere afdeling) zijn wel heel erg leuk!

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hey wat een goed nieuws! wat fijn dat het "opgelost" is...

Deel Deze Pagina