Vreemde cyclus bij mirena (2 jaar)

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kache, Jul 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,259
    1,165
    113
    Herkent iemand dit?

Ik heb een mirena, nu ruim 2 jaar. Toen ik mirena 6 mnd had kreeg eerste 'eigen' menstruatie (met pms, dip in BV-productie etc), daarna had ik onregelmatige cyclus variërend van 5-10 wkn, tot ongeveer een jaar na mirena plaatsing. Dit lag naar mijn idee aan de BV die ik toen nog steeds volledig op verzoek gaf. Toen werd het vrij regelmatig (zie banner), met duidelijk te merken 'vruchtbare periode', eisprong, pms en menstruatie van ongeveer 7 dagen. Nog steeds BV overigens.

Een paar maanden geleden ben ik gestopt met BV. De afgelopen 3 cycli waren mijn menstruaties stiekem wat langer geworden. 9 dagen, 11 dagen...

Deze cyclus heb ik, als ik af ga op klachten cq wat ik merkte aan mijn lijf, eisprong gehad rond dag 19-20. Tel daar 13-14 dagen bij op en ik zou gisteren of vandaag ongesteld moeten worden.

Gek genoeg begon ik op dag 27 te bloeden, menstruatie dacht ik. Was verbaasd dat zo vroeg was, maar ja. Heb 6 dagen gebloed en voelde ik me telkens... alsof ik ieder moment ongesteld zou moeten worden, erg veel last van pms-klachten. Voelde me gisteren zelfs zo slecht dat ik een zw-testje heb gedaan voor zekerheid. Negatief uiteraard.

Vanochtend flink menstruatiekrampen, rugpijn en opnieuw helderrood bloed, een echte menstruatie. Pms-klachten eindelijk ook beduidend minder, zoals het 'hoort'.

Maar ja. Als dit mijn echte menstruatie is, dan heb ik dus een week ervoor 'zomaar gebloed' en komt er nu nog minstens 7 dagen achteraan...

Herkent iemand dat, opeens zulke lange menstruaties/bloedverlies bij mirena? En vooral wat er aan te doen? (ik heb weinig zin om iedere maand 2 weken te bloeden!)

2. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb dat ook meegemaakt, op een gegeven moment was ik aan een stuk door ongesteld en toen was ik er klaar mee, de mirena was er zo uit en komt er ook niet meer in. Ben drie jaar aan het vervelen geweest met dat ding!

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Uh ja, helaas herken ik het. Heb de mirena ong. een half jaar en heb net zo'n periode achter de rug als jij beschrijft. Begon trouwens met een nacht lang vreselijke pijn aan de rechterkant van mijn buik. Ik vermoed een cyste. Toen een week niet gevloeid en nu weer licht. Ben er eigenlijk al een beetje klaar mee, maar omdat ik nog in de gewenningsfase zit kijk ik het nog een paar maanden aan.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,259
    1,165
    113
    Heb nu totaal 13 dagen gevloeid :x...
    Na een dag alweer duidelijke tekenen van naderende eisprong, dus verwacht nu rond 19-20 aug mijn volgende menstruatie.
    We zullen zien hoe lang die duurt, maar als dat dan weer zo lang is, dan toch bezoekje aan huisarts!

Share This Page