wanneer menstruatie na verwijderen koperspiraal

Discussion in 'Anticonceptie' started by hartje83, Aug 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hartje83

hartje83 Nieuw lid

Aug 5, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb op 8 juli 2015 mijn tweede koperspiraal laten verwijderen.
    Toen heb ik een week wat bloed verloren. Volgens de gynaecoloog hoorde dit bij het verwijderen van de spiraal. Ik heb op 13 juli nog een echo gehad ivm of er geen andere 'gekke' dingen aan de hand waren. Gelukkig is dit niet het geval. Alles zag er van binnen goed uit en de koperspiraaltjes hadden geen schade aangericht.

Misschien handig om te vermelden is dat op 30 maart 2015 mijn eerste koperspiraal is verwijderd op de 1e hulp. Deze was gezakt. Daarna geen bloeding gehad en mijn normale cyclus kwam meteen op gang. Om de 27 a 28 dagen. Ik heb toen een paar maanden gewacht met het zetten van de tweede koperspiraal. Ook die maanden waren mijn cyclussen netjes op tijd.

Ik ben nu 28 dagen verder na het verwijderen van mijn 2e koperspiraal en nog steeds geen menstruatie te bekennen. Zit er ook niet aan te komen. Ik heb altijd een paar dagen voor mijn menstruatie wat bruin bloedverlies. (Teken voor mij dat het eraan komt) Nu helemaal niets.

Kan het zijn dat mijn lichaam dit keer meer tijd nodig heeft om op gang te komen?

Zijn er dames die hier meer ervaringen mee hebben?

Share This Page