Hallo allemaal, Ik ben een beetje in de war en hoop dat iemand mij misschien wat wijzer zou kunnen maken! 1 maart ben ik voor het laatst echt ongesteld geweest, gewoon een normale menstruatie. Nu ben ik de week daarop flink ziek geworden, flinke keelontsteking gepaard met koorts enzo. Ik heb hiervoor een antibiotica kuur gekregen, deze moest ik slikken tot 15 maart. Op deze dag had ik mn eisprong moeten hebben, mijn cyclus is al maanden precies 28 dagen en kan de klok er altijd gelijk op zetten, wanneer ik mn eisprong heb en wanneer ik ongesteld wordt. Deze maand geen ovulatietesten gebruikt omdat ik zo ziek was, maar ging er gewoon vanuit ook wel weer dat t weer hetzelfde zal zijn. Nu kreeg ik zaterdag/zondag daarna ineens wat bloedverlies, het heeft een paar dagen aangehouden, het was veel minder als een normale menstruatie, maar duurde wel een paar dagen. Donderdag 29 maart zou ik weer ongesteld worden, dit werd ik niet, ik ben het ook nog steeds niet.... Heb intussen al wel een paar tests gedaan, de laatste 2 dagen geleden en kwam niets uit. Ik snap er nu dus helemaal niks meer van, heb ik nu dan toch gewoon heeel vroeg alweer een menstruatie gehad door misschien de antibiotica/koorts, en was het gewoon stukken minder?! Of is mijn cyclus nu gewoon helemaal door de war! Heb al een week buikpijn/krampen, en een opgeblazen gevoel, alsof ik elk moment ongesteld kan worden...Maar helaas niks... Is er iemand die dit ook weleens mee heeft gemaakt? Moet ik me zorgen maken of kan t weleens gebeuren? Want is snap er helemaal niks meer van?!
Ik heb al 2 keer gehad dat mijn cyclus overhoop kwam door een infectie. Dat het een week duurde voordat menstruatie echt doorbrak, maar dat ik wel bruin verlies had en krampen (het gevoel dat ieder moment kon beginnen). Ik ben zelfs naar huisarts geweest omdat ik bang was voor buitenbaarmoederlijk of zo (testen waren overigens negatief). Maar ja, de dag dat ik daar geweest was, kwam toch opeens mijn menstruatie normaal op gang en heb ik dus meer dan 2 weken achter elkaar bloedverlies gehad. De maand erna gewoon weer alles normaal. Huisarts hield het erop dat de hormonen uit evenwicht waren door de infectie en dat daarom zo anders liep. In mijn geval was kans op zwangerschap wel klein (spiraal). Ik vrees dat je niet veel meer kunt dan afwachten, tot de menstruatie echt goed doorkomt of een testje positief wordt... Succes.