vreemde cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lomi, 29 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 7 juni een vroege miskraam (5 wkn) gehad. Daarna bij de gynaecoloog geweest en baarmoeder was schoon. 18 juli voor het eerst weer ongesteld geworden, waarvan 2 dagen heel hevig. Nu had ik afgelopen zondag een paar uur menstruatiepijn en krampen. Heb normaal een cyclus van 35 dagen dus ovulatie is het niet dacht ik. Ik vond dit nogal vreemd net een week na je menstruatie (heb ik ook vaker) en ook omdat ik tijdens mijn menstruatie grote stolsels verloor leek het me verstandig om toch weer naar de gynaecoloog te gaan voor advies. Ook omdat ik veel lees over endometriose als je krampen hebt na je menstruatie. Zij sloot dit niet uit maar verdenkt dit (nog) niet.

Dus gisteren weer een echo gehad en hier was niets vreemds op te zien.
    Maar nu komt het: ze zag een follikel van 20 mm in mijn eierstok dus die stond op springen of was al gesprongen. Ik had gisteren ook vruchtbaar slijm.
    Ze zei "dus jullie weten wat je te doen staat".
    Dat advies hebben we gisteren uiteraard in acht genomen haha.

Dit ben ik vergeten te vragen:
    Zou er nog een kans zijn van bevruchting?
    Denken jullie dat mijn ovulatie zondag al is geweest? Dat kan toch bijna niet zo vroeg (8 dagen)?
    En hoe snel lost zo'n follikel op na de eisprong?

2. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik durf niets over de bevruchtingskans te zeggen. Zelf heb ik een keer een cyclus van 20 dagen gehad. De laatste menstruatiedagen, moet ik dan ook alweer een eisprong hebben gehad.

3. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Dat kan dus wel :) er is wetenschappelijk onderzoek geweest maar de eisprong bij toen een flinke groep vrouwen. Bij een relatief kleiner percentage dan je zou verwachten was de eisprong en de LF afwijkend vh gemiddelde van op en rond de 14 dagen! Er was zelfs een groep maar weet niet meer hoeveel die al na vanaf cd 4 een eisprong hadden. Ook de LF varieerde enorm van 6 tot 20 dagen .... Best bijzonder. Kan helaas de link niet meer vinden die had ik een poosje terug weer van iemand anders.

Ik weet niet wanneer je ei dan daadwerkelijk is gesprongen maar ik dacht dat ook na de sprong je ook nog minimaal 12 uur vruchtbaar was. Goede kans dus, succes!

Deel Deze Pagina