Vreemde dingen.

Discussion in 'De lounge' started by This is me, Jan 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Iedereen heeft vast weleens iets vreemds mee gemaakt.
    Dus vertel,wat zijn jou vreemde dingen ;)

Zal zelf maar beginnen.
    Onze zoontje was gisteren bij opa&oma,en hij wou niet mee na huis (ja het begint nu al :p )
    Opa&oma vonden het niet erg,dus hij bleef een nachtje daar slapen.
    Vannacht werd ik wakker,want ik dacht het jammer geluidje van mijn zoontje te horen.
    (wat natuurlijk niet zo kon zijn,dus ging ik verder slapen)
    Vanochtend vertelde mijn man ineens dat hij vannacht wakker werd omdat hij dacht ons zoontje te horen.
    Precies het zelfde geluid.
    Vanmiddag onze zoon opgehaald,vertelde opa&oma dat onze zoontje al sinds 3 uur vannacht wakker was en jammerend wakker werd.
    Vaag :)

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    Ik heb dat ook een keer gehad alleen was dat naar de geboorte van ons overleden kindje.
    Ik hoorde snachts echt een kindje huilen in de babykamer maar dat kon natuurlijk niet...

Ik ben benieuwd naar de andere verhalen!!!

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Mama en papa instinct :D

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Raar zijn die dingen he... Ik ben niet gelovig mbt een religie, maar ik geloof wel in tja hoe moet je t zeggen, geesten, entiteiten?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

pfff hoe lang heb je? Ik kan letterlijk boeken vol schrijven, helaas :)

Meest recente was van de week. Ik was aan het werk in een (voor mij nieuw pand) werk daar ook alleen. Ik liep op de gang en werd zo maar bij een kant (de punt ) van mijn kraag vastgepakt :$ En goed hard ook. vond het best een beetje eng, maar goed, ik val alleen maar in, dus hoef daar normaal gesproken niet dagelijks heen. Maar het werkt niet fijn om heel eerlijk te zijn :) Komende week moet ik daar ook alle avonden werken ;) Maar goed: ik vind het ook lastig om mijn voorwerkster te bellen en te zeggen dat ik niet wil, want ik heb het idee dat het daar spookt....ze ziet me aan komen ;)

Meest bijzonder is de dagen waarop ons kindje overleden is/geboren is en uitgerekende datum. Tot nu toe gebeurd er altijd iets aparts. Tijdens het overlijden bijv was er een vlinder die steeds op mij ging zitten,, op mijn handen, voeten, schouder, vervolgens bij mijn kinderen op schouder etc ging zitten, was echt een vlindergroet, was heel bijzonder om mee te maken.

Maar goed, zoals gezegd kan ik wel ik weet niet hoeveel verhalen neerzetten :)

6. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hier een paar voorbeelden; ik werkte in een kasteel en tijdens ons sluitdrankje een hoop gestommel boven ons. Nachtportier gaat kijken wie in de kamer zit want wij zijn alweer de wildste verhalen aan het bedenken à la zakenman met toyboy enz. Was er niemand ingecheckt. Die kamer was sowieso berucht, de kamermeisjes klaagde over dat stofzuigers uitgingen e.d. En er waren er die de kamer zelfs niet wilde doen. Ook is de kroonluchter net onder de kamer een keer naar beneden gekomen. Zo kan ik over het kasteel nog wel even doorgaan. Kan natuurlijk toeval zijn maar het blijft vaag.

Ook een keer toen ik studeerde, had ik op m'n kamer een radioklok, een horloge en een klok aan de muur. Toen ik wakker werd (en nee ik had niet gezopen) stonden alle klokken een uur vooruit.

M'n ouders kochten een nieuw restaurant, met inboedel. M'n vader wilde perse een van de stoelen weg. Bleek dat de vorige eigenaar zich van die stoel had opgehangen. Intuïtie? Kan, maar het blijft raar.

Zo hebben wij hier verder nog wel meer meegemaakt, mocht iemand nog wat willen horen hihi.

Nogmaals, ik wil géén discussie met mensen die hier niet in geloven. Iedereen in z'n waarde...

7. charliebradbury

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    O bah meid alweer? het ging toch beter naar de verhuizing?
    Pff ken je verhalen nog wel.....

Wel heel mooi dat je elke keer een teken krijgt van je vlinderkindje

8. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Nog een mooie, bij m'n laatste werk was ik helemaal alleen. Gasten waren weg en de eigenaars die erboven wonen waren op stap. Ik had alles afgesloten en er was niemand. (Hele kleine zaak binnen). Ik was de bar aan het poetsen en er hing zo'n ouderwetse oma hanglamp aan het plafond, en die ging ineens zo mooi heen en weer...

9. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Misschien moeten we een club aanmaken? Dan kan iedereen die hier in is geïnteresseerd lezen. Schrijven? Zonder oordelen e.d.?

10. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ja echt hé :p

11. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Dat lijkt mij wel wat,zou graag hier voor uitgenodigt worden iig.

12. Lentefris

Lentefris Niet meer actief

Ik heb ook wel eens van die momenten gehad dat ik dacht, hoe kan dat nou??
    Toevallig een paar dagen geleden nog dat ik wakker werd (dacht ik) en er stond een meisje naast mijn bed. Het was een exacte kopie van mijn dochter alleen dan iets ouder leek het wel. In mijn half wakker/half slaapstand dacht ik dat het mijn dochter was en ben met haar mee terug naar haar kamer gelopen. Maar eenmaal op de kamer aangekomen lag ze gewoon nog in bed... De volgende ochtend dacht ik echt dat ik gedroomd had tot dat mijn dochter vroeg wat ik in haar kamer deed ?!

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ja wel vaker..

Wat ik het meest indrukwekkende vind is dat mijn zoontje het ook heeft.. (oudste) Hij is geboren op de verjaardag van de opa van mij man. Mijn man was zijn lievelingetje.. Ook blijkt mijn zoontje erg op opa te lijken. (ik ken opa niet) Toen mijn zoontje nog klein was kon hij soms best van streek zijn, dan ineens letterlijk langs ons heen ergens naar kijken, en ook echt blijven kijken naar 1 punt. Toen hebben wij een keer gezeg dat hij moest " zeggen" dat opa hem moest laten slapen en terug moest komen overdag, zoontje begon te brabbelen en het staren was weg. Als hij daarna weer zo een staar moment had begon hij weer te brabbelen en was het staren weer over

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, het ging ook beter, maar mijn 2 jongsten hadden er nu even last van (gaat momenteel ook weer goed, gelukkig) Zelf had ik geen last meer (behalve van ons vlinderkindje) Maar dit was gewoon heel raar. Ik twijfel nu ook of het wel echt was, of niet, terwijl ik toch zeker weet dat ik werd vastgepakt, erg vervelend, want ik vind het dus best eng werken (op sommige dagen tot half 10)

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Laatst met Aiden.
    Mijn vriend deed boodschappen met hem. Aiden blijft altijd keurig overal van af. Maar dit keer liep hij plots naar de wasverzachter, greep een fles en zei:"voor mama!"
    Mijn vriend zei dat dit niet op het boodschappenlijstje stond en dat we dat dus ook niet nodig hadden.

Mijn vriend had dit voorval bij thuiskomst niet tegen mij verteld.

Volgende ochtend wilde ik de wasmachine aanzetten. Zag ik tot mijn grote schrik dat de wasverzachter op was.....! Aiden komt nooit op zolder, dus hoe kon hij dat nu weten?!?

Toen ik mijn vriend vervolgens appte of hij wasverzachter mee wilde nemen, kwam hij dus met dat verhaal over Aiden....

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Telepathie... niet vreemd maar juist mooi.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit heb ik inderdaad ook gehad. Op precies dezelfde manier :( Ik wist dat het niet kon, maar was overtuigd onze L* te horen huilen.

18. charliebradbury

Oct 14, 2013
    986
    54
    28
    Snap ik helemaal.......sterkte meis

19. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

Jun 25, 2014
    5,359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik zal even een club maken. En dan iedereen die lid wil worden kan me even pb'en, ik hou alles op privé, dan kan edereen z'n verhaal kwijt zonder meelezers, uitlachers enz.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook wel wat dingen meegemaakt.

Mijn opa was overleden en vaak ging de brievenbus klapperen in ons huis.. We wonen met een aantal familie leden in hetzelfde buurtje, en het bleek dat bij hun dat ook gebeurde.

Ook na de crematie van mijn peettante lag het schilderij op de bank. Lag op een hele rare manier op de bank. Het kon gewoon echt niet hoe het gevallen was. Jaren later toen mijn oma was overleden en we kwamen terug van de crematie, was dit weer het geval.

Mijn moeder heeft meegemaakt toen haar oom was overleden ( ze zaten allemaal aan tafel bij mijn moeders peettante ) dat ineens een kruippop hoorde huilen. Ze gingen kijken op de gang en het was heel gek dat die pop het deed ( kroop over een tafel en huilde ) want er zaten helemaal geen batterijen in.

Ook wel eens dat de lampen uit en aan gingen...

Ook voelen mijn meiden elkaar aan. Mijn oudste vd 2 ging in haar slaap heel hard huilen... na een paar seconden hysterisch krijsen. Bij aankomst bleek er niks aan de hand dacht ik want ze sliep.. nachtmerrie.. ze bleef maar doorgaan en doorgaan en toen ik in het andere bedje keek, lag ze helemaal ingewikkeld in de lakens, op de kop.. als een gek haar er onderuit gehaald en toen ze een diepe zucht slaakte en begon te huilen, was zus stil...

Share This Page