Vorige week was ik al bij de ha geweest en heb toen een ab gekregen voor mij beginnende longontsteking/brongitus met puffer. Het heeft wel iets gedaan maar niet voldoende nu een weekje Prednisolon gekregen. Het puffertje kwam niet goed genoeg bij de brongitus weet ik schrijf het totaal niet goed. maar daarom dus deze kuur. En deze week suiker check houden omdat Prednisolon de suiker kan ontregelen. Maar mijn vraag is hoe snel zal je echt effect hebben van prednisolon? Heb dit nog niet eerder gehad dus? weet niet echt wat ik van dit medicijn kan verwachten.
Prednison/prednisolon is een stevige ontstekingsremmer, een paardenmiddel zogezegd. Hoeveel en hoelang moet je gebruiken? Moet je er ook kalktabletten bij gebruiken? Prendison werkt snel, binnen een paar dagen, dus hopelijk heb je snel verlichting. Beterschap
7 dagen. Vind het maar een eng medicijn daarom dus ook die vragen. Voel me op zich kip lekker. Maar ze hoorde toch duidelijk dat ik nog behoorlijk vol en vast zat dus vandaar wel benauwt en hoesten. En ik kan niet toe geven aan het ziek zijn helaas.
Ja tis een beetje rotzooi, maar wees niet bang, mijn man heeft meer dan 20 jaar stootkuren gebruikt met enorme hoeveelheden, soms zelfs infusen en is er nog steeds het doet zijn werk wel, maar is niet het eperste waar artsen naar grijpen ivm bijwerkingen. 1 week is niet zo lang, je zult ook geen hoge dosering moeten gebruiken. Je kan er wel wat opgefokt van worden (cortisonen) maar je bent ook snel beter! Dus innemen en beter worden maar
O slapenloos geeft niet heb voor nood nog slaaptabletten haha. zal mijn kinderen morgen inlichten mama kan aangebrand reageren( doe ik normaal nooit)
Hihi nou mss valt het mee en slapeloos inderdaad ja. Als hij stopte werd hij juist heel moe, dus dan zijn die slaapillen niet meer nodig. Ja het is niet leuk, maar tegenwoordig hebben ze andere 'rotzooi' voor hem
Hehe, mijn man heeft 3 weken 60mg pd moeten nemen. Alsof ik met een vrouw samenwoonde die ernstige pms had, terwijl hij juist altijd degene is die heel relaxt is. Heb wel geleerd goed op mijn tong te bijten (en begreep ook meteen hoe het voor een man is als een vrouw 'last heeft van haar hormonen'
Als ik dit dan leest denk ik van wil ik dit wel haha. Ben soms al een standje op gewonden En moet deze week vermoed ik ongesteld worden dat word nog wat. Bedankt dames voor de reactie.s! Weet in elk geval dat ik mij deze week rustig moet houden haha.
Hahaha, ja ik heb die van mij allang teruggepakt na al die hormonen tijdens de mmm en zwangerschappen
Nou hou je vast.. Mijn vriend heeft een aantal weken terug een luchtweg infectie gehad,hij kreeg antibiotica daarvoor.. Het hoesten ging niet weg,werdt alleen maar erger met veel slijm erbij,in de nacht was ik zo bang dat hij zou stikken dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan. Hij voelde zich al een tijd erg slecht,moe en duizelig. Hij bleek een zware longontsteking te hebben met bronchitis,hij kreeg wederom antibiotica en prednison. Het ging even wat beter,maar na een week nadat hij klaar was met de kuren begon hij weer te hiesten. Weer terug naar de dokter en de longen waren nog niet goed,weer een kuur en nu eindelijk gaat het wat beter. Hij hoest nog wel wat maar niet meer zoals voordien. Sterkte en let op,het is een zwaar medicijn...
Nou voel me vandaag helemaal op gefokt dochter ook ziek. Slecht geslapen en gevoel als of er stoom uit mijn oren komt stemmingswisselingen( daar reageer ik al heftiger op dan het gemiddelde mens) Net advies gevraagd aan mijn psy behandelaar of ik hier wel mee door moet gaan. Want als ik dit nog een week moet gebruiken voel ik mijn kracht totaal de prullenbak in vloeien. En dat is het mij ook niet waard. Was er al bang namelijk.
ik heb 2x een stootkuur gehad voor een allergische reactie, maar heb echt nergens last van gehad. (alleen wat aangekomen) denk je dat je je echt zo opgefokt voelt door de prednison of praat je jezelf het nu aan omdat je dat hier gelezen hebt. (niet stom bedoeld hoor)
Nee daar ken ik mij zelf iets te goed voor. Ben echt gejaagd blij vrolijk besluiterloos. Staat voor mij aanstemmingswisselingen. Gebruik ad heb bps en een depressie die ondercontrolle is zo gek is het niet dat ik mij toch anders voel. Misschien is het alleen vandaag( lichaam even wennen kan hoor) Maar dochter vannacht ziek overgeven zoon die alleen naar orthodontist is alleen denk alles bij elkaar.
oh vervelend! iedereen reageert natuurlijk anders op medicijnen. sterkte! hoop dat jullie snel weer beter zijn.
Denk dat je toch gelijk hebt. zoon terug van beugel boer en spanning is meteen minder. ( een zorg minder even )
Mijn zoontje heeft vorig jaar ook zo´n kuur gehad. De arts zei dat we binnen 3 dagen verschil moesten zien, dit was toen niet het geval maar na 1,5 week ging het toch wat beter.. En hij had er al 3 maanden last van dus uit eindelijk toch wel blij met die stootkuur!