Vandaag is het zo ver, pip gaat op speeddate in het knaagdierenasiel! We mogen 3 mannetjes voor haar uitzoeken en daar mag ze om de beurt even mee daten... Degene met wie het t meeste klikt mag mee naar huis Als het mee zit heeft ze dus toch nog voor de kerst een nieuw vriendje om mee te knuffelen!
Lollerdelolz ik wist helemaal noet dat dit bestond. Maar ehm wat voor een knaagdier is Pip eigenlijk?
Ik denk een konijn? Wij hebben onze ram ook laten daten in het asiel Zo fijn dat hij nu twee vriendinnetjes heeft
Helaas zegt het weinig zon korte periode. Kan dagen duren. Kan ook ineens zijn dat het totaal niet werkt. Heb het nu over konijnen koppelen
Pip is een konijntje, haar zusje is een paar weken geleden helaas overleden, dus zochten we een nieuw vriendje. Het speeddaten moet je thuis ook voort zetten, anders bestaat er idd een grote kans dat het niet lukt. We moeten ze nu de eerste 3 dagen allebei apart in een hok plaatsen, zodat het nieuwe konijn kan wennen aan de nieuwe omgeving en de nieuwe luchten. Het nieuwe konijn "Arie" moet nu eerst in het hok van Pip en dat moeten we per dag omwisselen. Na 3 dagen mogen ze een paar keer per dag op neutraal terrein daten en uiteindelijk mogen ze ook bij elkaar in het hok daten, gaat dat goed, dan kunnen ze samen gaan wonen hihi
Hahaha, wat een goed idee! Ik wist niet dat dit kon. Ik vraag me af of ik dit ook met mn kater kan doen. Ik zou er graag nog een kat bij willen, maar hij is niet de makkelijkste naar andere katten toe. Misschien mag ik hem er wel eentje, die hij nog enigszins acceptabel vind laten uitzoeken? Hoe heb je dit geregeld? Gewoon het asiel gebeld?
Ik had gewoon het asiel gebeld, maar zelf natuurlijk nooit bedacht dat t zo'n proces ging worden. Bij dit asiel " t knaaghofje " is het een standaard proces waar het gedaan wordt. Geen idee of het met katten ook zo kan! Misschien eens naar vragen?
Hee..ik voel een format voor een nieuw datingprogramma aan komen. Misschien kun je SBS 6 eens benaderen voor een menselijke variant hiervan
Wat leuk en geloof me, je ziet je konijn gewoon gelukkiger worden en twee konijnen samen zijn echt heel schattig! Skoelie is ook op date geweest in het asiel en toen gekoppeld aan kruimel en hoewel de een een dwerg is en de ander een aardig fors konijn waren ze binnen 5 min dol op elkaar. Zelfde avond lagen ze thuis tegen elkaar in de mand aan het slapen. Bij ons ging de koppeling dus meteen goed! Maar, konijnen kunnen wel aardig fel naar elkaar zijn en het gebeurd veel vaker dat ze eerst aan elkaar moeten wennen en wat knorrig zijn. Kan dagen en zelfs weken duren, dus geduld! Veel plezier
Wat leuk, ik wist niet dat dat kon. Zelf 2 konijnen gehad (aantal jaren terug) die zo stapelgek op elkaar waren, (een ram en voedster) dat toen mamakonijn jonkies kreeg, papakonijn eruit moest van mij. Zij keek niet naar de jongen om en zat apart in een hoekje en hij zat te sippen in zijn hok. Toch maar bij elkaar gezet en ze waren superblij weer. Ze zorgde direct ook voor de jongen en hij was er heel lief mee. Aantal jaar erna, is het vrouwtje overleden, en hij wilde niet meer eten en drinken. Hij heeft nog een infuus gehad, maar hij is dood gegaan van liefdesverdriet volgens mij Zo zielig.