Voorweeen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door miepje21, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hallo verloskundige,

Ik heb eigenlijk sinds maandag dat ik soms een poosje regelmatig harde buiken krijg met een behoorlijk zeurende pijn in de onderrug. Heel soms zit het ook wel een beetje in m'n buik maar het meest in de rug. Het komt ook weleens voor dat ik wel de pijn in de rug krijg maar dan niet tegelijk een harde buik heb. En ook weleens dat ik wel een harde buik heb (met ietsje buikpijn) en dat ik dan geen pijn in de rug heb. De pijn in de rug voelt een beetje als menstruatieachtige pijn wat behoorlijk zeurt. Nu is mijn vraag: zijn dit voorweeen of kan het ook iets anders zijn? Ik denk niet dat het door indalen komt want hij is volledig ingedaald en ligt vast met zijn hoofd in het bekken. Ik hoop dat u mij wat meer duidelijkheid kunt geven. En wat mijn vraag dan ook is : zegt dit iets over hoe lang het nog gaat duren?

Groetjes Greta

ps Ik ben 36w + 3 dagen zwanger

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Greta,

het klinkt er helemaal naar dat je lichaam zich aan het voorbereiden is op straks (en dat kan nog weken duren hoor). Eigenlijk alleen maar goed zou ik zeggen. Ook kan het ervoor zorgen dat het kindje nog verder in het bekken komt, ook al ligt het vast, want een hoofdje kan natuurlijk altijd dieper. Maar ook dat zegt niets over wanneer je gaat bevallen. Dus gewoon lekker met een kruik tutten en als je met name voor de 37 weken dnekt dat het toch begint doordat de pijn erger wordt en met een regelmaat van een paar minuten terug gaat komen, even je vk bellen. Na de 37 weken mag het allemaal beginnen. Spannend!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina