verjaardag, wie uitnodigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Onze dochter word alweer bijna 3 en ze heeft op beide verjaardagen tot nu toe alleen de kinderen gehad van mijn vrienden. Hartstikke leuk hoor ze vermaakt zich kostelijk met die kinderen.

Maar nu zit ze dus al zo'n 1,5 jaar op het kdv en ik merk dat ze vaste vriendjes/vriendinnetjes heeft daar. Omdat ik haar altijd rond 17:00 al ophaal en de overige vaders&moeders vaak tussen 17:30 en 18:00 heb ik bijna geen contact met de ouders van de kinderen en weet daarom niet goed wat nu handig is.

Zal ik die kinderen ook uitnodigen? Of zal ik hiermee wachten tot ze naar school gaat en ik ook werkelijk contact krijg met de ouders zelf. Want als ik heel eerlijk ben zal ik haar ook niet zomaar achterlaten bij ouders die ik niet ken... Dan wil ik graag eerst kennis maken met de ouders voor ik S. daar op een feestje drop.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij doen dat zelf nog niet, mijn dochtertje heeft ook vaste vriendinnetjes op het kdv. Maar ga dat pas doen wanneer ze op de basisschool zit met een echt kinderfeestje.

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij doen dat ook nog niet. Heb wel contact met 1 ouder van een vriendinnetje van A. Ze is daar een keer wezen spelen, maar deze mensen kende ik dus wel al. Binnenkort komt dat meisje een keer bij ons. Maar op haar verjaardag nodig ik die kindjes van het KDV nog niet uit. Volgend jaar gaat ze naar school en vanaf dan gaan we ook vriendjes/vriendinnetjes uitnodigen als ze dat wil.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het pas vanaf de basisschool gaan doen ( zou natuurlijk een ander verhaal zijn als je wel met een moeder van één van de kindjes goed contact hebt )

5. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier gaan we het vanaf de basisschool doen. De buurkindjes mogen uiteraard wel gewoon komen!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben het niet gedaan (alleen vrienden en familie met kindjes op bezoek). Maar twee weken na onze zoon was een van zijn kdv-vriendjes jarig, en die was dus echt enorm teleurgesteld dat onze zoon niet op zijn feestje was. Zijn ouders dachten net als wij: het is nog te vroeg, doen we wel als je naar school gaat.
    Nu hebben we dus telefoonnummers uitgewisseld voor speelafspraakjes.

Je kunt het best doen, als je de ouders een beetje kent en aardig vindt, en weet dat het klikt tussen de kinderen. Maar als je huis al vol zit met andere visite hou je gewoon een keer een speelafspraakje apart.

Overigens zit een van de ouders er dan wel altijd bij, in elk geval de eerste paar keer. 'droppen' op een verjaarsfeestje zou ik echt niet doen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Wij hebben tot 5 jaar de kinderen van vrienden en nichtjes.

Volgend jaar als ze 5 jaar wordt dan een klein feestje naar de speeltuin of zo.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je hoeft niet te wachen hoor.

Kinderen die naar de psz gaan komen ook met kinderen in aanraking wel is er dan meer contact met de ouders.

Je kunt een kindje uitnodigen met de moeder/vader erbij maak je gelijk contact;)

Niet gelijk te veel.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier doen we 't ook nog niet. Bij ons op 't kdv doet volgens mij niemand dat hoor. Ik heb nog nooit uitnodigingen oid gezien. Ik zie/spreek de ouders wel vaak even met halen/brengen, maar ik zou Milan denk ik toch niet zo snel alleen naar een feestje laten gaan bij mensen die we niet echt (of echt niet) kennen.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat ligt eraan wat de relatie met de ouders van dat kindje is. als je er goed mee overweg kunt en ze komen mee waarom niet. alleen zou ik het nog niet doen.

11. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

thanks, ik denk dan toch dat we het erbij laten. Het komt wel als ze op de basisschool zit dan!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij deden het wel met de beste vriendjes en vriendinnetjes van mijn zoon toendertijd toen hij 3 werd. Maar daar kenden we de ouders ook van. Maar bij mijn oudste dochter niet en nu doen we het met mijn dochter van bijna 3 ook niet (sowieso lastig want ze is in de zomervakantie jarig)

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier ook vanaf 5 jaar pas een kinderfeestje gegeven. Daarvoor kwamen alleen de kinderen van fam. en vrienden mee. Moeders op de psz kende ik niet voldoende om ze uit te nodigen voor een verjaardag.

Deel Deze Pagina