man doet in ene zo onaardig :(

Discussie in 'De lounge' gestart door zaterdag, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    hallo allemaal, ik zit een beetje in de put :(
    Ben zwanger van de 2e en sinds een aantal weken doet man ronduit onaardig. Niet de hele tijd maar het is mij toch even net te vaak.
    Er hoeft maar een kleine aanleiding te zijn en er ontstaat al een ruzie/woordenwisseling, echt om niks.
    Zoals net, wij moeten boven eea verbouwen voor de 2e spruit en daarvoor moet er 1 kamer leeg. Die gebruikten we toch al niet, er staat een groot bureau met een computer die we niet gebruiken enzo.
    Geen probleem dus, alles mag weg.
    Het is een prima bureau maar niet heel netjes meer dus ik hem gratis af te halen op mp gezet, ik dacht weg is weg en man vond het prima.
    Morgenavond komt iemand het bureau afhalen.
    Dus het schiet me in ene te binnen net en ik zeg tegen man ' oh ja dat bureau moet nog naar beneden voor morgen".
    Nou nou het lijkt wel of hij alleen in onmogelijkheden denkt op het moment; wie gaat dat dan doen ( man heeft slechte rug en kan niet zwaar tillen) dus ik zeg ik regel wel even iemand"
    Dan is dus meteen het hek van de dam; hoe ga ik dat regelen, waarom zit ik nog op de bank, ik moet dat toch regelen, wie ga ik dan vragen, toch niet die vader van me want die is met pensioen ( snap die hele opmerking al niet mijn vader is heel fit en helpt graag, weet mijn man ook) etc etc

In de eerste instantie ga ik daar dus wel op in omdat ik werkelijk waar het probleem niet zie, ik regel wel wat, desnoods kan die man die het komt halen wel helpen etc etc.
    Maar dan wordt hij steeds feller en reageer ik maar niet meer want hoe meer ik zeg hoe meer hij heeft om op te reageren.
    Met als gevolg dat hij boos de deur uit loopt en ik hier nu zit met een rotgevoel.

Als ik later op een rustig moment het aankaart, dan overdrijf ik het etc etc en het zal best dat ik gevoeliger reageer door de hormonen maar ik vind het gewoon niet leuk dat als ik werkelijk waar gewoon iets vraag of zeg, er altijd zo fel gereageerd moet worden.
    Ik word er moedeloos van, gaat nu al een tijd zo.

2. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Wat vervelend dat hij zo doet. Ik denk dat er maar één persoon is die je kan vertellen wat er aan de hand is en dat is je man!
    Misschien heeft hij last van wat stress op het werk of iets anders en reageerd hij dat (helaas) op jou af?

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik zie dat je nu ook niet al te lang zwanger bent.
    Wat heel goed zou kunnen, is dat jou man heel erg moet wennen.
    Mannen denken nml heel anders als wij. Zij denken vaak meer met logica en minder met gevoel (zoals bij vrouwen het wel is ;)) Het zou kunnen dat jou man ongerust is in de nijbije toekomst. Redden jullie het financieel, te combineren met werk, ruimte, slapeloze nachten, is het niet te druk nu jullie al een kleine hebben. enz enz. Bij een nieuwe zwangerschap maken mannen zich om zoooooo veel redenen zich zorgen, (ook al hebben jullie er 1, 1 erbij is toch weer anders en weer reden voor zorgen) zullen het dan vaak ook niet uitspreken maar hun houding wordt dan ineens heel onaardig.
    Nu kan het ook heel wat anders zijn, maar als ik jou topic lees is dit wat gelijk in mij opkomt.
    Wat jij eraan kan doen........
    Praat met je man. Vraag direct of dat het probleem is, geef hem het gevoel dat het echt allemaal goed komt, draag oplossingen op of bedenk ze samen.
    En dan eindig met heel duidelijk aan te geven dat nu jij zwanger bent VOORAL HIJ JOU MOET STEUNEN EN HELPEN, en dat hij het echt niet kan maken om je nu overstuur te maken. Jij hebt last van de hormonen en stress, spanning en overstuur raken is ook heel slecht voor de baby (en mama;))

In ieder geval, heel veel succes en sterkte

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lijkt erop dat je man niet lekker in zijn vel zit. Kan van alles zijn. Misschien op zijn werk, of baalt ie van zijn rug. Of misschien heeft ie wel veel zorgen over de 2e en de financiële situatie.

Het kan echt van alles zijn... Maar het is misschien handig om er gewoon eens voor te gaan zitten. Van: Ik heb het idee dat je niet lekker in je vel zit. Zit je ergens mee?

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt als een overspannen/te gespannen hoofd, vraag eens rustig.. als hij rustig is.. lieverd, gaat het allemaal wel lekker?

je bent 11 weken zwanger, dus je hebt tijd om eerst hem weer op het goede padje te helpen. en dat moet hij hoofdzakelijk zelf doen maar jij zal hem daarin ondersteunen.

6. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Wat ik nu doe ivm zwangerschap is lekker t probleem daar leggen waar ik er t minste last van heb,
    Gratis aangeboden een buro, wel zelf sjouwen !:D Heeft bij mij ook gewerkt, kast verkoch voor 50 euro en mr kwam zelf met 2 man van de zolder tillen. Hij blij, ik blij !

Succes met je man, hij moet misschien nog ff wennen !

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Misschien een beetje baby stress? Had die van mij ook, was aan het piekeren over financien, plek.. Meezwangeren?

8. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    jullie zijn lief :)

moet zeggen dat ik idd aan hetzelfde dacht als jullie; wellicht toch wat spanning over de zwangerschap. Ben zelf geen enorme prater en mijn man nog minder dus dat maakt het wel lastig.

Ondertussen hebben we gepraat en blijkt het idd toch wat nieuwe baby spanning te zijn en zijn zorgen of hij dat allemaal gaat trekken.
    Hij is nog niet zolang weer aan het werk na een lange periode ziektewet ivm zijn rug.
    Het gaat heel goed maar is natuurlijk enorm wennen en allemaal nieuw weer.
    Daarbij blijft zijn rug toch een zwakke plek en hij moet hij op het moment alles op alles zetten om het allemaal vol te houden.
    Daarbij de gedachte aan een baby erbij ( wat gelukkig nog even duurt) maakt hem idd onrustig en dus snauwerig.
    Hij heeft zn excuses aangeboden en gezegd erop te letten en als het " mis" dreigt te gaan, dan zeg ik het tegen hem.

piri piri goed plan heb de beste man van het bureau ondertussen gemaild en gezegd; joh zo en zo is de situatie, zou je iemand mee kunnen brengen om het bureau 1 trap naar beneden te tillen en hij vond het geen probleem :) bedankt!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kijk, alles opgelost :)

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat doe ik hier altijd.Ik heb zelf ook een slechte rug en kan ook niet tillen. Ik zet het er gewoon gelijk bij als iemand een afspraak maakt om iets zwaars te halen.. als mijn man er niet is moet je iemand extra meenemen om te tillen, meestal geen probleem en anders komen ze maar een andere keer als mijn man/broertje er wel is.

Gelukkig dat jullie gepraat hebben,blijf dat ook doen he, is heel belangrijk. zeg ook tegen hem dat hij zelf bepaald waarmee hij zijn rug belast en waarmee niet, als het niet gaat kan je altijd iemand vragen. Zelf aanbieden om te helpen gebeurd niet zo gauw omdat het meestal niet zo"n zichtbare handicap is, maar als hij vraagt (of Jij) van joh. de kamer moet in elkaar gezet/behangen/vloer gelegd wil je me daarbij helpen want dat gaat nog niet zo goed met de rug.. Ik weet dat is zo irritant en kl**e om te vragen , maar hij zal moeten om zijn lichaam te sparen. Meestal is iedereen dan prima bereid om even te helpen.maar het is heell moeilijk om die hulp ook te vragen.. verkijk je daar niet op.. ;)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat goed dat jullie gepraat hebben! Toch ook spannend weer voor een man, zo'n kleintje..

Deel Deze Pagina