Vroeg ingedaald ook vroeg bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariya, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Hallo dames,

Gisteren vertelde de verloskundige mij dat de baby al grotendeels in mijn bekken zit, dus hij al ingedaald is voor het grootste gedeelte. Ook vertelde ze me dat daarom de kans heel klein is dat de baby nog zal draaien..

Maar nu mijn vraag, betekent dit ook dat ik waarschijnlijk eerder zal bevallen? Of in ieder geval niet met 42 weken? Of staat dit los van elkaar? Kan iemand me hierover meer vertellen?

2. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik lees even mee, want mijn verloskundige zei tegen mij precies hetzelfde.
    Dus nu ben ik ook wel benieuwd.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dat zegt helaas niks, bij mij was die kleine met 33 weken al ingedaald maar helaas ben ik nog niet bevallen.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou eerlijk gezegt gelukkig dat het niks zegt.
    Want als ik eerlijk moet zijn schrok ik er best wel van toen mijn vk dat zei.
    En het is voor mij nog veel te vroeg om te bevallen.

5. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Het tijdsptip van indalen zegt niks over wanneer je gaat bevallen hoor!

Onze dochter lag met 31 weken al volledig ingedaald, ze lag zelfs heel diep volgens de vk, maar ben pas met 41 weken bevallen.

Liefs Elly.

6. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Mijn dochtertje was met de 32 wk ook al voledig ingedaald en met 39 wk en 6dg geboren dus het wil niks zeggen

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Onze kleine was met 31 weken al ingedaald en de vk zei dat dit idd niet betekent dat de baby eerder zal komen. Die van mij zit sinds week 33 ook half in mijn bekken en zal waarschijnlijk ook niet meer draaien. Maar het heeft dus niets te maken dat de kleine dan vroeg geboren zal worden, kan idd zelfs week 41/42 worden...Soms denk ik: wel jammer, van mij mag je komen klein wondertje hihi:), maar het beste is natuurlijk de zwangerschap afronden tot week 40 :)

De verloskundige zei voor de grap : neeee, wacht dan nog even tot week 37 :)hahaha:D

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij kan het wel iets zeggen wanneer je bijvoorbeeld in week 36 opeens voorweeën/indalingsweeën krijgt, dan je baby'tje gaat indalen en vervolgens dus helemaal goed ligt. Het zou kunnen zijn dat dit een soort begin is van het proces wat er gaande is.

Dit zou dus juist betekenen dat heel vroeg indalen juist niet zo gunstig is. Mijn beebje is van de week ingedaald en de VK leek hiermee wel aan te geven dat er iets rommelt vanbinnen en dat mijn lichaam ergens mee bezig is. Ik ben benieuwd!

9. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    nee het zegt idd helemaal niks

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

bij mijn eerste toevallig 3 dagen na de indaling spontaan geboren, dat was met 35 wkn en 5 dagen maar goed dat zegt niets als ik bovengaande berichten lees...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva begon met indalen met 33 weken, met 36 weken geloof ik lag ze helemaal vast en ingedaald (in de tussentijd, wiebelde ze nog heen en weer, au!). Met 41 weken ben ik bevallen.

12. Astrid101

Astrid101 Nieuw lid

14 aug 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Elly,

Hé wat leuk, nog een Friezin op het forum en rond dezelfde periode uitgerekend. Ik ben nieuw op dit forum en zal niet ontzettend veel mailen waarschijnlijk omdat niet zo lang kan computeren vanwege de bekken- en bandenklachten, maar goed, dat terzijde (om me alvast even in te dekken als ik niet snel reageer...)

Twee weken geleden kreeg ik ontzettende pijn en afgelopen week (wk 31) vertelde de verloskundige dat de baby al helemaal met t hoofdje in het bekken zit en dat dit dus indalingsweeën geweest zijn. Ik was ook bang dat de baby niet zo lang meer op zich laat wachten, omdat het toch een beetje 'rommelde' van binnen.

En toen ik jouw berichtje zag, móest ik gewoon even reageren, omdat ik de 15e okt ben uitgerekend en we dus ongeveer even ver zijn in de zwangerschap.

Ik zag dat je begin 2007 geregistreerd bent, betekent dit dat je in dat jaar een kindje hebt gekregen?

Groetjes, Astrid

13. Astrid101

Astrid101 Nieuw lid

14 aug 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ladies,

Vorige wk las ik ergens dat de bevalling na het indalen van een 2e of volgend kindje sneller aanvangt nadat het ingedaald is. Als ik de reacties zo lees, gaat deze vlieger lang niet altijd op. Ik vind het zelf een beetje moeilijk oordelen, omdat mijn eerste kind met 35,5 wkn kwam en de 2e met 36,5 wkn. Hopelijk zit er een stijgende lijn in :) en komt de 3e met 37,5 wkn...ook al ben ik nu al aardig murw intussen door alle kwalen:$...Omdat de baby nu al met 31wkn ingedaald is, vind ik het erg spannend.

Groetjes, Astrid

Deel Deze Pagina