Relatie vijandig baarmoederslijm & miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Emesve, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Zou er een link zijn tussen vijandigbaarmoederslijm en miskramen?

Wij hebben 2 negatieve samenlevingstesten gehad, maar bij de 2e negatieve test bleek ik achteraf toch zwanger te zijn geworden.
    Ondanks dat er niets levends meer te zien was onder de microscoop.

Is het mogelijk dat de spermacellen door het vijandige slijm "beschadigd" raken en daardoor geen goede celdeling kan plaatsvinden? De laatste mk kreeg ik met iets meer dan 5 weken.

Inmiddels heb ik de 1e IUI gekregen, dus dit keer is het zaad niet met het slijmvlies in aanraking geweest. Dus ik ben benieuwd!

Wat is jullie ervaring hiermee of heeft hier kennis van??

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je vijandig cervixslijm hebt, dan kunnen de zaadcellen er niet doorheen en overleven ze de zuurgraad niet. Het lijkt mij niet dat de zaadcellen die er wel doorheen komen beschadigd raken. Als ze wel beschadigd worden, kunnen ze hoogstwaarschijnlijk geen bevruchting meer tot stand brengen. Ik denk niet dat het een oorzaak van een miskraam kan zijn, maar je kunt het altijd bij de gyn navragen. Succes!

3. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Mijn gyn zei dus dat het onwaarschijnlijk was dat ik zwanger zou kunnen raken met het aantal dode zwemmertjes bij de 2e samenlevingstest. Hoe kan het dan toch dat ik die keer wel zwanger ben geworden?? Zijn ze meegelift tijdens de inwendige echo??!

Mijn gyn heeft ongeveer elk bezoek een andere mening (wel IUI, geen IUI, geen laparoscopie, wel laparoscopie, wel 3e zaadtest, geen 3e zaadtest, alleen voor mij een chromosomenonderzoek, voor vriendlief niet) en mag al blij zijn als ze het dossier even heeft ingekeken voordat ik kom.
    Doordat ze haar been gebroken had, kreeg ik ineens een vervanger. Zij stuurde me gelijk door naar de fertiliteitskliniek voor IUI, zo fijn, vervangers!!!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb hier gen verstand van. Maar zo'n twijfelende gyn is ook niets!
    Loop je in een gewoon ziekenhuis?

Ik kom nu sinds een week bij een kliniek (geertgen) en dit is echt een verademing! Wat ze gaan doen is nog afwachten (ook 2 mk gehad en een bbz) want we zijn met de orienterende onderzoeken bezig. Maar er wordt wél naar je geluisterd en dat kan je al een positief gevoel geven! En positief zijn is een goed begin om weer zwanger te worden ;)

Deel Deze Pagina