Vreemde gewoontes baby en dreumes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door memmie91, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memmie91

memmie91 Lid

30 jun 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames, weer ff n topic om te lachen en je te verbazen. Het valt mij op dat veel baby's en dreumessen vanaf t begin al bepaalde vreemde gewoontes hebben die precies bij hun karakter passen.

Mijn 4 weken oude dochtertje plast in haar luier terwijl ze slaapt, maar lijkt het vies te vinden om in dezelfde luier te poepen. Ze poept dan ook standaard onder het verschonen zodat alles er onder zit of zodra de bandjes van de schone luier vast zitten. Meestal zucht en glimlacht ze dan totaal gelukkig...:p

Hebben jullie baby's en dreumessen ook van die vreemde gewoontes? Ben benieuwd ;)

2. Voor zichzelf klappen als hij iets goed heeft gedaan :p

En als hij iets blijkbaar heel spannend vind dan balt hij zijn vuistjes en zie je zijn handjes echt helemaal trillen van de inspanning. (Heb ik zelf ook wel eens de neiging toe trouwens, dus dat heeft ie van mij :p )

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Meerdere keren per dag het "vuil" tussen haar tenen uithalen.

Ze heeft een knuffeltje in bed maar gebruikt alleen het labeltje daarvan. Daar steekt ze haar vinger door. Een labeltje van een ander knuffeltje is niet goed, ook al is het hetzelfde knuffeltje alleen in een andere kleur.

4. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ons zoontje heeft ook zo van die eigenzinnige trekjes :p
    Hij heeft er dagen bij (soms weken achter mekaar) dat hij alleen maar liggend in bed wil drinken. Fles geven op de arm krijg je dan ook echt amper voor elkaar.
    En het randje van zijn speentje moet bij zijn mond in. Echt een heel stom gezicht met dat onderlipje over dat ding heen :p

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Misschien niet echt vreemd, maar wel schattig. Ze is dol op aandacht, ook of misschien wel vooral van vreemden. In een bus, tram of drukke winkel gaat ze daarom vaak met haar ogen alle gezichten en ogen om haar heen langs om oogcontact te zoeken. Ze gaat net zolang door tot ze iemand heeft gevonden die naar haar wil lachen, zwaaien of kiekeboe wil spelen. Het lijkt wel een beetje op hoe een extreem wanhopige persoon zou flirten- totaal zonder criteria over met wie en extreem lang blijven staren en terugkijken. Van zwervers tot zakenmannen, van uitgezakte toeristen tot fotomodellen, van baby's tot bejaarden, iedereen die haar blik met een lach begroet is voor een paar seconden even haar held. Ergens wel mooi, die totale openheid van een baby :D.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Als mijn zoontje iets mooi vind of spannend/leuk dan zet hij zijn borstkas uit alsof hij Jhonny Bravo is, handje en armen stijf naar beneden en dan maakt hij van die klauw beweginkjes. Net alsof hij een motor start. De motor start hij ook als hij eten ziet aan komen.

Als hij poept doet hij dat het liefst in de box, zittend of staand en dan doet hij beide handjes in zijn haren en wriemelt aan zijn krullen. Ondertussen spert hij zijn ogen wijd open en rood dat ie word. Met de bijbehorende kreun en steun geluiden :D

7. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Mijn dochter kromt haar tenen vaak. Heel lastig met schoentjes aan doen. En ze zit graag met haar been omhoog. Geen gezicht in de wandelwagen 😄. Beide trekjes heeft ze van mij. Heb ook vaak mijn tenen gekromd en zit graag met een voet ergens op. Ach, als dat het ergste is 😉

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Rowin heeft een stapeltoren, met van die bakjes en regelmatig komt hij langs kruipen met zo'n bakje tussen zn tanden geklemd. Lijkt net een hond met een bot in zn bek.:p

9. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Mijn dreumes (14 maanden) loopt alle stopcontacten af "neeneenee!" roepend (en schud daarbij met zn hoofdje)..

Of; als hij iets niet mag aanraken van mij, dan doet hij het eerst toch.. als ik dan "nee" zeg, dan probeert hij het met zijn voet, als ik dan zeg "ook niet met me voetje" dan doet hij zn sok uit en zwaait zn sok tegen het object (parkietenkooi, stopcontact, knopjes van de dvdspeler etc) ..probeer dan naar eens serieus te blijven..

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Proest... nee, dat word knap lastig :D

11. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ah, wat schattig!! Heerlijk die openheid he! Kunnen we allemaal wat van leren :D

12. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Hier al vanaf het begin af aan: aan haar neus wrijven (alsof ze hele erge jeuk heeft) als ze moe is.

& voordat ze gaat slapen (en vaak ook tijdens) hoor je heel lang: HmmmmHmmmmHmmm

13. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Als baby M. iets leuk vindt, douchen bijvoorbeeld, dan krult ze haal lippen naar binnen, zet grote ogen op en trapt ze HEEL hard met haar beetjes.

En zo'n grappig trekje van mijn neefje: hij is helemaal zindelijk, maar poepen moet toch echt in een luier... Buiten... In een hoekje... Met zijn gezicht naar de muur...

14. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Hier slaat ze de hele dag met 2 handen op haar hoofd. Gekkerd

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha grappig, dat doet mijn zoontje ook. Wordt regelmatig vreemd aangekeken als we ergens anders zijn en hij gaat daar slapen. :p

16. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Als onze zoon toestemming krijgt om iets te doen wat hij heel graag wil, maar meestal niet mag (bijvoorbeeld met z'n prakje spelen), dan steekt hij z'n handje al uit maar durft niet zo goed. Hij maakt dan kneedbeweginkjes met beide handjes, kijkt ons aan voor nogmaals toestemming en valt vervolgens als een kamikazepiloot aan :D

17. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Als mijn zoon moe word en zijn speentje krijgt doet hij mwahmwahmwah.

18. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn dochter begon opeens heel erg te hoesten, maar dan zo'n nephoestje. Oma is eigenlijk (licht)allergisch voor honden, maar ze hebben er 4 en zij is de oppas. Oma kucht dus regelmatig... van wie zou mijn dochter dat toch hebben overgenomen?

Ze gebruikt haar speen als rammelaar.

Ze wordt helemaal relaxed van muziek met diepe mannenstemmen (dat dwergenlied uit The Hobbit, liedjes van Nick Cave etc)

19. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

Hahahaha wat een humor hebben ze al hè.

Hier eentje die zijn Bumbaknuffel in m'n shirt stopt en dan drinkgeluidjes gaat maken (smakken). Oftewel: Bumba mag ook bij mama drinken:D

Verder vindt hij zichzelf zó ontzettend grappig. Hij kan erg goed 'doen alsof' lachen/huilen. En als er om hem heen gelachen wordt en hij heeft de grap niet meegekregen, dan lacht hij voor de show mee. Ik vind het hilarisch:D

20. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    de oudste zoon had toen hij klein waseen duuwwagen met figuurtjes bij. om in zo een vormen ding te steken en dan viel dat van een schuifafje, hier waren twee balletjes bij.

nu vond hij di balletjes geweldig. toen hij kon kruipen kroop hij met deze balletjes rond. 1 balletje in de hand lukt nog om te kruipen op 1 hand en 2 knieen. maar alshij de twee balletjes kon vinden was het grote frustratie. want in elke hand een balletje kan je niet kruipen. en boos dat hij dan kon zijn omdat dat niet lukte haha! balletje afpakken had zelfde frustratie... was ons mannetje blij dat hij kon lopen en zij beide ballen kon rond dragen...

Deel Deze Pagina